HTML

Licenc

Creative Commons License
Ezek a művek NezumiKeratomi, Lemúr Miki és rrroka, valamint vendégszerzők írásai. Ők ezen a blogon Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el!-Ne változtasd! 2.5 Magyarország License alatt publikálnak.
A felhasználáshoz kérd az engedélyüket!

Havi talpalávaló

Ehavi talpalávalónk Lemúr Miki ajánlásával:



FUNKorporation: Hold on Through



 

fbcsoport.jpg

Kövess minket a Facebookon is!

 

erdifutovagyok.jpgÉrdi futó vagy? Én meg a BSI érdi futónagykövete! Ha szívesen futnál egy érdi közösséggel, akkor:

Csatlakozz a futócsoportunk FB oldalához!

Utolsó kommentek

Címkék

#blackhole (1) 10 km (1) 12 órás futás (1) 15km (1) 20 (1) 2011 (1) 2030perc futás (2) 2S (1) 3vulkán (4) 4up4down (1) 6 órás futás (1) achilles (1) achilles-ín (1) alacsony-tátra (1) Ambit (1) amorf lovagok (1) Anna-hegy (1) aonijie (1) Arberland Trail (1) arberland ultra trail (1) áron (1) Athén (1) Athén Authentic Marathon (1) átmozgatás (1) Auerhahn trail (1) aurerhahn trail (1) autós (1) a hátunk mögött (6) balaton (12) balaton maraton (5) balaton szupermaraton (10) Balaton Szuper Maraton (3) Balaton Trail (1) Balboa-kör (4) bánya (3) bátortábor (1) bécs-pozsony-budapest (6) bejárás (1) betegen futni (1) betegség (1) betonnt (1) beurer pm45 pulzusmérő óra (1) BGy (1) bitliszbá (10) black sheep trail (1) blog (4) blogajánló (3) borvidék félmaraton (2) Börzsöny (1) Börzsöny Trail (1) bozót (1) Breaking2 (2) bringázás (2) BSZM (5) Budai Kilátások (1) budai trail (4) budapest (2) Bükk (3) camelback (1) chifutás (4) chifutás tanfolyam (1) Classic Balboa (1) Csobánc (2) Csobánc Vertical (1) csonthártyagyulladás (2) csősál (1) csúszásgátló (1) decathlon (2) délibáb félmaraton (1) dioptriás futónapszemüveg (1) diósd (1) dobzse (1) domb (7) dombos útvonal (48) Dömösről jöttünk (1) duna gát (68) dupla decaironman (1) dupla élmény (4) eBay (1) edzés (251) edzésterv (7) éhség (1) éjszakai futás (2) eliud kipchoge (1) elmaradt (1) első maraton (3) Eltévedés (2) endomondo (2) endorfin (3) érdekesség (1) érdifutóvagyok (1) érdi hendikep (13) Érdi szilveszteri futás (1) érdkörbe (1) Erzsébet-kilátó (2) európa bajnokság (1) fartlek (4) felkészülés (2) félmaraton (27) fényvisszaverő mellény (3) foci (1) fogyás (1) fotók (3) fotókutya (3) fundoklia (45) fuss csepel (1) fuss te is (1) FutaNyerges (1) futapest (1) futás (359) futas. (1) futás. (2) futócipő (19) futócipő app (2) futócipő mosása (1) futócipő tapasztalat (4) futócipő teszt (4) futócucc (20) futocuccok.hu (1) futódzseki (1) futófotó (2) futóiskola (1) futókutya (5) futónagykövet (1) futóparti (6) futottak már (1) Gánt Trail (1) garmin (1) gát (2) Gazdagréti Tavaszindító Futóverseny (1) generali futógála (1) gent (1) gerecse trail (2) gerinctorna (1) GPS (5) gpx (1) GTX (1) GTX futócipő (1) gútai vízkereszt maraton (7) hárosi-öböl (1) hátunk mögött (24) havi (1) havi powersong (15) hellotrails (1) hello fellegvár (1) hello pilis trails (1) hendikep (8) heti powersong (2) hideg (1) hipotermia (1) hírek (4) (3) Hogy sújt minket ez a gyönyörű kurvaélet. (1) holtpont (1) hőségriadó (3) hosszútáv (1) hosszutav (9) hosszutav. (2) hosszutav blog (1) humor (1) húszszoros ironman (1) ilovebalaton (1) ineos159 (1) instagram (21) interjú (1) intersport (1) it szalag (5) jazz (1) jótékonyság (1) jótékonysági futás (3) k100 (1) kalandfutás (3) kalenji (7) kalenji kiprun trail mt (1) Kalenji Protect 1000 (1) Káli-medence (9) Káli futás (3) karmelegítő (1) kékes (3) kékkút (1) keresztedzés (1) kihívás (1) kinizsi százas (1) Kiskör (2) kolozsvár (1) komáromi erőpróba (1) konfliktus (1) közkút (2) közösségi futás (1) kropkó péter (1) ktf20 (2) kutya (3) lágymányos (1) limonádé (1) linz (1) Linz Marathon (2) Lőrincz Olivér (1) magasles (4) marathon (2) maraton (48) maratoni felkészülés (18) maratoni tervek (5) maratonka (1) maratonman (1) maratonszűz (1) margitsziget (1) maszk (1) mátra (5) mátra trail (1) medvedisznóember (2) meztelen (1) mikulás futás (2) minimaraton (1) mp3 (1) muflon (1) Nagykör (2) nagytétény (10) nemmegy (10) night run (1) nike (9) nike+ app (3) nike alvord (1) nike futóklub (1) nike lunarglide (1) nike pegasus (1) nike vomero (2) nike zoom structure (1) NN Ultrabalaton (2) nordic-walking (2) nordicwalking (8) Normafa (1) No pasarán! (1) Nulladik Balaton Trail (1) nyújtás (2) omni 10 (1) omni 12 (2) Optivita (2) optivita100 (1) optivita ultrafutó kua (1) orfű (1) orrszarvúbogár (1) Őrség (1) oruxmaps (1) őszibarack (1) p.o.d. (1) pannonfunk (3) peldakepeink (2) phoenix (1) phoenix 5 (1) phoneix 6 (1) piros85 (6) plandurance (3) polar (2) Polar RCX5 (1) polar rs800 (1) powersong (35) puki (1) pulzuskontroll (5) pulzusmérés (5) pulzusmérő (6) rádió (1) résztáv (7) Róka és a komák (2) Róka és a komék (2) Runners World (1) runtastic (10) saaby (1) Salomon Szentendre Trail (1) Salomon Ultra-Trail Hungary (1) sár (1) sárd utca (4) Sárvár (1) saucony (11) scorpions (1) sean conway (1) sérülés (6) siófok (2) Sopron Trail (1) sört adni ér (1) sóskút (1) sparmaraton (5) spar maraton (14) stabil cipő (2) staféta (1) Suhanj!6 (1) Süle Zsolt (1) süti (1) Suunto (1) szekszárdi borvidék félmaraton (2) szelidi-tó futás (3) Szénás-kör (7) Szentendre trail (1) szentivánéji futás (1) Szentlászló Trail (1) Szent Iván éj (1) szigetkör (1) szíjcsere (1) Szőlőskör (1) Tájékozódás (2) tajga trail (1) talpalávaló (57) talpbetét (1) talpi ín gyulladás (1) tapasztalat (1) tárnoki tófutás (2) tartósteszt (1) tátra (1) térdkoptatás (1) terep100 (1) terep50 (2) terepfutás (90) terepfutás.hu (1) terepfutócipő (3) terepfutó edzésterv (1) terepverseny (35) terep hétvége (1) terheléses vizsgálat (2) teszt (1) titkos edzésterv (3) (3) tókör (1) tóparti (5) tóparti futóparti (10) túra (1) turistafutás (3) tv műsor (1) Ultra-trail Hungary (2) ultrabalaton (25) ultrafutás (29) ultramaraton (10) ultratrail (5) UTH (4) UTH55 (2) útvonal (3) vacsora (1) vadlán (2) Vadlán Ultra Trail (2) váltó (5) városnézősfutás (1) vélemény (2) velencei (8) velencei tó (8) Verőce éjszakai trail (1) verseny (103) versenynaptár (1) Vértes (3) Vérteskozma RocknRoll (1) Vértes Terep Maraton (3) vertical (1) videó (2) vivicitta (1) Vonyarcvashegy (2) VTM (5) we were born to fly (1) withwind (1) wps (1) yi chi (1) yoloka (1) yourstruly (10) youth of the nation (1) yt25 (5) yt50 (4) Címkefelhő

Fuss, ahogy jól esik!

2011.08.12. 07:00 rrroka

Új futócipő

Címkék: futócipő saucony

Régi és új

Sok becsületben végigfutott kilométer után nyugdíjba vonult Saucony Progrid Omni 8-as cipőm, hogy átadja helyét az új generációnak, a Saucony Progrid Omni 10-nek.
A 8-as verzióból két párral is elhasználtam, talán emlékeztek, hogy az előző sarka 850 km után kopott el, és jó kis csonthártyagyulladást okoztam magamnak azzal, hogy ezt nem konstatáltam időben. A második jobban bírta, vagy én voltam beosztóbb, 1142 kirit tettem meg benne, és csak mostanában tűnt fel, hogy mintha kicsit jobban kopogna, kevésbé tompítana. Ahogy az futócipőhöz illik a felsőrészének kutya baja, egy mosás után úgy nézne ki, mintha vadi új lenne. A sarka sem roggyant meg, mindössze a talp és a sarok külső éle kopott majdnem radiálra.
A forgalmazó szerint a cipő nem nagyon módosult, leginkább dizájnbeli a változás, ez látható a fenti képeken is, tök más a szövet és a talp mintája is. Végre egy cipő, ami nem piros-lila-narancs, hanem egyszerűen kék, fekete és szürke! Na meg persze ezüst, azt ki nem hagynák.
A cipőt ma fogom avatni a délutáni résztávos edzésünkön.

 

57 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hosszutav.blog.hu/api/trackback/id/tr583147539

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HelloJozsi 2011.08.12. 08:22:42

Helyesebben slickre kopott ;)

A radial a gumi szerkezetére és nem a mintájára utal. (v.ö. diagonál)

Üdvözlettel:
Okoska Törp

(bocs, nagyon reggel van)

Egyébként használd egészséggel!

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.08.12. 09:40:34

Én is mostanában kezdem érezni, hogy bizony nincs már meg a csillapítás egy futás végén, pedig csak 800 km-t tettem bele, az előzőbe befért 1200, bár a végére összeszedtem egy talpsérülést. Sajnos olyan béna a lábam, hogy a nagylábujjammal mindig kilyukasztom a cipő tetejét, így használhatatlanak lesznek a hétköznapokban a kifutott cipőim.

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.08.12. 11:33:27

Én ha törik, ha szakad, 1200 km-ként cserélem, mert egy évben egyszer megyek Kassára, évente pedig ennyit futok. Pedig már érzem, hogy nem az igazi (kb 1000 km van benne.
Lemúr Mikivel álmodtam, egy sörpadnál ittunk és azt mondta, hogy kárpitos. :))) Ez összefügghet azzal, hogy tényleg van dolgom most egy kárpitossal. De Lemúr hogy jött a képbe, azt nem tudom.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.08.12. 11:41:10

@BGy: kárpitos! :DDD nagyon röhögök!!! :DDD

HelloJozsi 2011.08.12. 13:26:25

@pantomimes: ha csak felsőrészprobléma van, azt egy rendes szaki megvarrja simán. Nekem rengeteg ilyen patkolt ASICS-om volt/van, amik simán kibírnak még egy szezont pl csak földúton használva vagy bicajozáshoz vagy ha mást nem, szőlőt metszeni meg kapálni benne :)

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2011.08.12. 14:07:24

@BGy: Kárpitos?! :D

Meg kell nézni Krúdynál, ez mit jelent. Egyedül az ivással tudok azonosulni ebből az álomból.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.08.12. 14:10:58

@Lemúr Miki: "kárpitos: félni a farkastól, hogy ellop fél font húst".

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.08.12. 14:52:12

@Lemúr Miki: Krúdyval egy gimnáziumba jártam, csak nem egy évfolyamba, ráadásul érettségin a munkásságából szóbeliztem. A kárpitos értelmezését nem találom az Álmoskönyvében (neten). Legközelebb a károgás szót találtam, ami hosszú telet jelent. Lehet, hogy nem azt mondtad, hogy kárpitos, hanem hogy kár-kár, csak a piálás miatt már nem hallottam jól. Szóval hosszú telünk lesz. .)))

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2011.08.12. 21:23:08

@BGy: Van még magyar nagyság, akivel nem jártál egy gimnáziumba/egyetemre? Vagy csak a K betűsök játszanak? Korábban Kós Károly, most Krúdy?

Esteleg Karinthy, Kányádi, Kosztolányi, Kaffka Margit? A Kortársak közül Kertész, Kornis, Konrád, Krasznahorkai? :)

DERRICK · http://ladystarlightnyc.files.wordpress.com/2009/10/bruce-dickinson.jpg?w=354 2011.08.12. 21:55:18

Hávmács volt, és hol vetted?

Omnit akarok én is, a Decathlonos csúcstermék végnapjait éli, de még két hónapot, meg a Spart-t bírnia kell :-(

pannonfunk 2011.08.12. 21:55:53

@Lemúr Miki: Egyszer a Krasznahorkai akart velem beszélni a Gödel-féle nemteljeségi tételről, mert valami magábaforduló növényről írt regényt. Leveleztünk egy darabig, de aztán nem találkoztunk. Pedig nagy fless lett volna :)

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.08.13. 07:06:31

200 éves a gimnáziumom, annyian megfordultak már itt, hogy a márványtáblákat nem győzik avatni az oldalán. Ide járt "szépreményű" Münnich Ferenc is, de az ő táblája '90-ben lekerült. Ratkó József is ide járt egy darabig, az unokatesóm gondozza az életművét, már egy kisfilmünk is van róla. Konrád Györggyel egyszer egy buszon utaztam, Faludy György pedig megörült nekem dedikálás közben, hogy a keresztnevünk ugyanaz. Ja, el ne felejtsem, úttörő koromban Váci Mihály anyukájának a kertjét mi gondoztuk. BGy és az irodalmi nagyságok szösszenetet olvastátok.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.08.13. 10:38:28

@DERRICK: 25ropi a saucony boltba. ha úgy érzed megy tönkre a cipő és futja rá, akkor ne várj vele a spar utánig, mert rommá megy a lábad előtte, vagy közben, és akkor az nagyon szar érzés lesz. egészségpénztárt elfogadnak!

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.08.13. 10:41:31

@BGy: és arra vagyok legbüszkébb, hogy Marton Éva világhírű operaénekesnőnek sokat dolgoztam és nagyon elégedett volt velem, tök jól kijöttünk, pedig nagyon szigorú ember hírében áll.

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2011.08.13. 14:19:10

@BGy: Egyszer Habsburg Ottó sofőrje voltam egy hétig! Kocsis, hajts!

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.08.13. 17:01:29

@DERRICK: te miért nem dicsekszel azzal, hogy padtársad volt Alekosz? :D

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.08.13. 20:12:30

@rrroka: Akkor DERRICK nyert, mert az ő celebjét többen ismerik, mint a mieinket. :)))

@Lemúr Miki: Habsburg O. sofőrje? Akkor nem kárpitos vagy, hanem car pythos ! Jól értettem az álmomban! :D

DERRICK · http://ladystarlightnyc.files.wordpress.com/2009/10/bruce-dickinson.jpg?w=354 2011.08.13. 22:45:10

Még bírja, csak már nem érzem annyira hogy olyan betyárosan befogja a lábamat mint az elején, Szülinapomra kértem, addig bírni fogja, Asics lesz szerintem.

Alekosz nem az én padtársam volt, hanem Lackó bátyámé szerintem, de már több olyan ember is az osztálytársamnak vallotta magát, aki nem is volt az (lehet hogy én vagyok akkor a celeb akit mindenki ismerni akar) :-)

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2011.08.13. 23:04:54

Boldogság, hogy Ti nem vagytok Nikebuzik, mint én. De mennyire érdemes letérni a Nike vonalról, tud jobb lenni bármi, mint egy Vomero?

pannonfunk 2011.08.13. 23:21:58

@mgergoo: nem, egyértelmű :) Valami olyan hihetetlen kényelmes érzés, hogy leírni nem lehet.

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.08.14. 08:32:59

@mgergoo: én elég hamar letértem a Nike vonalról. :)) Kimentem egy-két külföldi versenyre, ahol inkább az Adidasok, ASICS-ok, Sauconyk, New Balance-ok vannak többségben és még az én Mizunommal is lehet találkozni. A Nike itt a környékünkön csak nálunk ekkora presztizsű tapasztalatom szerint. Köszönhető a ragyogó marketingjének, ami előtt megemelem a kalapomat.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.08.14. 08:54:07

@DERRICK: nemnem, Alekosz biztos, hogy alattam járt 1 v 2 évvel, már akkor is zavart összevissza kisgyerek volt. sóval vald csak be! :D

@mgergoo: amikor én futni kezdtem, akkor jelent meg kb itthon az air csuka. én próbáltam, de olyan keskeny volt, hogy nyomta a lábam, futótársaimnak volt, de viszonylag hamar szétment emlékeim szerint. emellett tudjuk, hogy egy termék árának jó részét adja a marketingre fordított költség, ami a nikenál kb 10x annyi, mint másnál, mégis egy árban vannak egy sauconyval.
A sauconynál olvastam a sarok becsapódás tompító gridre egy zseniális megfogalmazást: "Ez a hidrálszálas rendszer puha, és egyben stabil háló, ami nem tud megrongálódni (nem levegő vagy gél)." :D

2011.08.15. 13:17:09

@rrroka: nekem most az elvileg ultratartós pegasusom sarkánál adja meg magát éppen az egyik különálló sarok elem. Igaz, 1db alapján nehéz tapasztalatokat levonni (lehet, hogy kifogtam a 0.00001% selejtet, vagy simán valami olyat követtem el benne amitől bármelyik cipő megsérült volna), de azért így kb 600km után kicsit korainak érzem a dolgot... :(

Egyébként állítólag a Nike sportruházatban vezető, de nyugaton cipőben az Asics a legmenőbb. Lehet, hogy legközelebb ki kellene próbálni egyet, kár, hogy az online Asics cipő választó csak olyan modelleket dobott ki amit elérhető helyeken nem nagyon láttam. Mondjuk a nyugati választásokat sem biztos, hogy figyelembe kellene venni, őket lehet, hogy nem vágja a földhöz ha fél év alatt szétmegy egy cipő :S

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.08.15. 15:56:51

@viito: már nincs rá gari, vagy nem is adnak manapság már egyáltalán?
az Asics cipők borzalmasan drágák, 40 ropit sosem költenék cipőre, már ez a 25 is túl van a határon nálam.

2011.08.15. 16:10:10

@rrroka: 6 hó volt rá, ez meg lejárt (múlt év végén vettem, de eleinte csak teremben kímélgettem télen).

Asics cipők idehaza tényleg nagyon drágák, de a sportsdirectes rendeléseknél megakadt a szemem 1-2 jobb árú darabon (pl a cipő választó nekem folyton a Gel 1160-at dobja ki, az 51GBP-be kerül, kb mint egy Nike Pega).

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.08.15. 16:11:43

@viito: én nem merek próba nélkül csukát venni, de ha multinál lehetne próbálni, utána lehet h menne. kis boltokkal ezt azért nem csinálnám meg. :)

2011.08.15. 16:16:59

@rrroka: ebben egyetértünk egy spuriba nekem sincs pofám bemenni próbálni 20 cipőt, aztán megrendelni neten. Erről korábban már írtam, valamelyik futós blogon pont, hogy a kis boltoknak ez amúgy az egész világon gond, és amíg/ahol a gyártók nem állnak a problémás boltok mellé, ott gond is lesz örökre.

Ellenben ha a multikkal nincs problémád, akkor: www.decathlon.co.hu/HU/gel-1160-ferfi-futocipo-190830196/

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.08.15. 17:48:22

@viito: asszem pont itt beszéltük... vagy BGynél? mdnegyis. csukát meg ugye most vettem, jövő nyárig tárgytalan akármilyen jó is az asics. :)

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.08.15. 19:58:50

@viito: ezt az ASICS-ot egy olasz outletben 31 euróért vesztegetik.

A magyar kereskedők 90%-a hiéna! Én 39 euróért vettem egy ASICS fullextrás gyaloglócipőt, nagyon jó utcára. Az olasz Intersportban 11-20 euró egy Dri-Fit Nike felső (dizájnfüggő). Na? Ne csodálkozzunk, hogy itt egyre többen külföldről rendelnek!

2011.08.15. 20:46:26

@BGy: Londonban a Lillywhithe’s-nak van egy 5 szintes sportboltja, minden szinten más típusú sportok. Ott is lehet találni olyan árleszállításokat, amikor ténylegesen 80% a diszkont(tehát nem a hazai előbb felemeljük 50-el, utána onnan csökkentünk 60-al, és vígan hirdetjük, hogy milyen olcsó lett a cucc). De amúgy is vásároltam már bomba áron minőségi ruhát szerte a világon.

Sajnos azonban ezek a lehetőségek csak azoknak elérhetőek, akik valami miatt rendszeresen utaznak ezekre a helyekre, lehetőleg úgy, hogy az ÜA költséget valami/valaki más állja, pl üzleti ügyben.

Hiába hangzik jól a 39EUR-os Asics, ha Olaszországban talán 4 éve voltam utoljára :P

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.08.16. 05:57:37

@viito: igen, a külföldi boltok nem sokat segítenek, ha nem utazik az ember. szerintem egy jobb héten többet futok, mint utazok. :)

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.08.16. 06:56:01

@viito: igen, igazad van, rosszul fogalmaztam. Azt akartam ezzel mondani, hogy minket itt átb@sznak a palánkon az árakkal. Nekem szerencsém van, mert üzleti ügyben gyakran járok Olaszországban. Van egy haverom, aki emiatt az ASICS outlet miatt jön sokszor velem. :)) Budapestről egyébként szervezett út is megy oda, Palmanova Outlet Village (600 km).

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.08.16. 07:50:11

@BGy: itthon minden ami nem alapvető szükséglet drágább mint a szomszédoknál. van rá vmi jó szó makroökönómiában, hogy a szegény emberek többet adnak az ilyen státusz dolgokért, mint azok akiknek van elég pénze.

HelloJozsi 2011.08.16. 07:55:24

Érdekes, én évek óta ASICSban futok, de nem tűnt fel, hogy drágább lenne a Sauconynál, a NIKE árszínvonalát pedig semmiképpen sem éri el.
Igaz, hogy csak az akciós darabokra megyek rá.
De még ha úgy lenne is, előtte adidast és sauconykat is próbáltam, sajnos minddel volt valami bajom :(
NIKE szóba se jött mondjuk...

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.08.16. 08:01:24

@NJoco: nem tűnt fel, h drágább? :) sauconyból 25 az átlagár, 27 a legdrágább, asicsből 35+ az átlag, a kayanó 43ezer...
én is akciósakat vennék, de amikor kellene sosincs olyan ami a lábamnak jó.

HelloJozsi 2011.08.16. 08:28:12

@rrroka: hát akkor biztos mázlista vagyok, de én még egyszer se vettem 20 felett. Hozzáteszem én megveszem akkor is, ha épp nem kell, aztán megy a szekrénybe, jó az még fél-egy év múlva is.
Ja és természetesen nem a csúcskategóriás csodát és kizárólag csak kifutó modelleket :)
Most pl még mindig egy gel stratus 2-t nyúzok, bár épp készülök lassan cserélni.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.08.16. 08:33:43

@NJoco: arra még sose volt keret, hogy előre megvegyek csukát amikor megéri. :/ de tényleg olcsón vetted, a nyúlcipőboltban a stratus is 26K. te hol szoktál vásárolni?

HelloJozsi 2011.08.16. 08:37:46

@rrroka: hát a legtöbbször a kék boltban, illetve néhányszor vásároltam Egerben, mikor épp elcsíptem akciókat kis boltokban.

HelloJozsi 2011.08.16. 08:38:48

@rrroka: amúgy a technikát anyukámtól lestem el, aki televeszi a hűtőt pl ponttyal, mikor épp ócsítva van, aztán karácsonyig pihen a fagyasztóban :)

bellone 2011.08.16. 08:46:39

Kicsit parttalan ez a "vita", szerintem. Az összes gyártó portfóliójában többféle cipő található. A Kayano pl. csúcskategóriás stabil cipő, ezen a vonalon, ezért Asicsből is csak olcsóbb típusok vannak. Elvileg egy leértékelt csúcskategóriás cipő (típustól függetlenül), jobb vétel, mint egy alapáras másik, de kérdés, hogy szükséged van-e rá egyáltalán... Ráadásul visszaolvasva, az is csak szócséplés, amit leírtam: Fuss amiben jól esik!:)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.08.16. 08:51:45

@NJoco: jó technika. :) a decában találkoztál már olyan személyzettel, aki tanácsot tud adni, vagy meg tudja mondani egy csukáról, hogy milyen lábra ajánlott? (ez most komoly kérdés, nem provokatív, nem sűrűn járok decathlonba) az adidas outletbe a borároson nagyon hiányzott régen h vki szakértsen, mert a dobozról nekem nem derült ki milyen lábra való a jóáras cipő. tulképp azért megyek a sauconyba, mert inkább fizetek kicsit többet, csak nehogy olyan cipőt vegyek, ami szétcseszi utána a lábam.

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.08.16. 08:59:40

A dunakeszi Decában tegnap 10 rugóért volt Mizuno cipő. Természetesen 44-es nem volt, pedig bespájzoltam volna belőle. Az elsőt 8 ezerért vettem, el sem hiszem! Ekkora mákja csak egyszer van az embernek. Éppen a beetetési időszakban. :)) Pénteken azért felpróbálok egy 45-ös cipőt is, hátha jó. Ennyi pízért, vazze!

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.08.16. 09:00:53

@BGy: én pont attól fosok, hogy "nem tökéletes, de ócsó, megveszem" azt feltör, fáj, tönkretesz. :/

bellone 2011.08.16. 09:03:06

@rrroka: Legutóbb 23-ért vettem cipőt (Asics), és nem volt leértékelve. Ennyibe kerül itthon, külföldről még olcsóbb lenne. Ez lett a kedvencem.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.08.16. 09:05:30

@bellone: hol, milyet? lehet-e náluk egészségpénztárral fizetni? :)

HelloJozsi 2011.08.16. 09:05:39

@rrroka: elolvasom a tudományt a papírról, meg a netről és persze felveszem, rohangálok benne. Nyilván kell némi rutin, kezdők megszívhatják, de te azért már nem az a kategória vagy sztem, aki ne tudná, hogy milyen cucc kell a lábára.

@bellone: szerintem ez nem vita, inkább tapasztalatcsere :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.08.16. 09:11:13

@NJoco: én még sosem találtam a cipők mellet megfelelő olvasmányt, az asicsokba szokott lenni? netes tájékozódás ugye egy hirtelen akciónál nem játszik, hacsak nincs zsenitelefonja az embernek. :)

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.08.16. 09:33:16

@rrroka: 3-4 db Mizuno cipő jó nekem. Azoknak tudom a nevét. Ismeretlen nekem nincs, nem is venném meg. Volt már olyan, hogy gép előtt ülő haveromat hívtam fel, hogy nézzen utána a cipőnek. :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.08.16. 09:34:39

@BGy: az mondjuk jó ötlet. :) kell egy adatbázis, ki milyen cipőkhöz ért és mikor lehet hívni, ha akció van. :D

HelloJozsi 2011.08.16. 09:47:56

@rrroka: hát igen a mobilnet ilyenkor (is) jól jön, az tény.

2011.08.16. 12:15:35

@rrroka: a dekában kíváló eladók vannak. Tök jól értenek ahhoz, hogy hogy kell eladni mondjuk egy fél kiló retket vagy egy pamut pólót.
Sajnos ez az összes nagy boltra igaz, hogy igazi szakértelemmel nem igazán lehet találkozni, persze ez valahol érthető is, egyetlen kereskedelmi szakközépben sem oktatnak mondjuk futócipő tanácsadás vagy hasonló tárgyat. Dekánál amúgy néha van a futó cipők mellett kis táblácska, amin leírják, hogy heti hányszor edző, milyen tipusú futóknak ajánlott, ezek hasznosak lehetnek, bár néha hibásak, így a legjobb megoldás még mindig az internet szerintem.

Az nekem is szívfájdalmam, hogy a cipőkben/dobozukon nincs egy kis gyári piktogram sorozat, ami jelölné kb a következőket: lábtartás, futó súlya, talajtípus, edzések távolsága. Pl az asicsos cipő választó pont ezeket az adatokat kéri be, és ez alapján dobja az ajánlatokat. Ahogy arra vannak piktogrammok, hogy a cipő bélése, talpa és külseje milyen anyagból van, erre is lehetne, de eddig egyetlen gyártónál sem láttam.

Egyébként Bellone-val értek egyet, a cipő árak összehasonlításával valóban érdemes vigyázni, mert lehet, hogy egy Nike Pegasus szuper akciós 17ezerért, míg egy szintén Nike xccelerate 10ért egy fillér akciót nem tartalmaz, a boltok mégis örömmel árulják/kommunikálják ez utóbbit is úgy, mintha valami nagyon penge profi futócipőt kapnál éppen, csak egy Pegához képest féláron :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.08.17. 06:05:35

@viito: én már találkoztam praktiker festékosztályán olyan szakival, aki tudott érdemben segíteni! :)
a cipő választó jó ötlet, kivéve ha fogalmad nincs arról amiket kérdez. :) ezért lett volna jó, ha eljutok a nyúlcipős futóműdiagnosztikára.

2011.09.02. 08:41:30

@NJoco: "ha csak felsőrészprobléma van, azt egy rendes szaki megvarrja simán. Nekem rengeteg ilyen patkolt ASICS-om volt/van, amik simán kibírnak még egy szezont"

Erről tudnál egy kicsit bővebben írni? Nekem a cipő hálós felső része lyukad ki, és szívesen megvarratnám, de nem tudom, hogy ilyet tudnak e csinálni (az első cipészhez meg nem akarok beesni a problémával, mert láttam már érdekes megoldásokat).

- ilyet javíttattál már? Ha igen, akkor hogyan csinálják? Ráragasztanak alá vagy fölé egy darab bőrt, esetleg rávarrják? Vagy csak simán "bestoppolja"?

- nem tudsz véletlenül olyan cipészt BP-en akinek már van tapasztalata futócipő javításában, főleg, mondjuk kilyukadt orr részben? Akkor nem kellene valahol elölről kitapasztalni, hogy mi is a megoldás.

HelloJozsi 2011.09.02. 09:58:50

@viito: Ilyesmit csak "bejáratott" szakira érdemes bízni, bár valszeg, aki elvállalja, az meg is csinálja. Nekem otthon Egerben van egy jó emberem, Bpn sajnos nem ismerek ilyet.
Én tájfutókat kérdeznék meg, azok szaggatják a cipőt és általában van megfelelő kapcsolatuk.
Felsőrészt nekem bőrrel foltozta a szaki. Persze nyilván ezután a szellőzés nem olyan stb. de használható. Persze maratont azért már nem futnék ilyenben de 5-10 kirire, főleg terepen teljesen ok, nem beszélve a kirándulások, kerti munkák alkalmával történő hasznosításról. :)
süti beállítások módosítása