HTML

Licenc

Creative Commons License
Ezek a művek NezumiKeratomi, Lemúr Miki és rrroka, valamint vendégszerzők írásai. Ők ezen a blogon Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el!-Ne változtasd! 2.5 Magyarország License alatt publikálnak.
A felhasználáshoz kérd az engedélyüket!

Havi talpalávaló

Ehavi talpalávalónk Lemúr Miki ajánlásával:



FUNKorporation: Hold on Through



 

fbcsoport.jpg

Kövess minket a Facebookon is!

 

erdifutovagyok.jpgÉrdi futó vagy? Én meg a BSI érdi futónagykövete! Ha szívesen futnál egy érdi közösséggel, akkor:

Csatlakozz a futócsoportunk FB oldalához!

Utolsó kommentek

Címkék

#blackhole (1) 10 km (1) 12 órás futás (1) 15km (1) 20 (1) 2011 (1) 2030perc futás (2) 2S (1) 3vulkán (4) 4up4down (1) 6 órás futás (1) achilles (1) achilles-ín (1) alacsony-tátra (1) Ambit (1) amorf lovagok (1) Anna-hegy (1) aonijie (1) Arberland Trail (1) arberland ultra trail (1) áron (1) Athén (1) Athén Authentic Marathon (1) átmozgatás (1) Auerhahn trail (1) aurerhahn trail (1) autós (1) a hátunk mögött (6) balaton (12) balaton maraton (5) balaton szupermaraton (10) Balaton Szuper Maraton (3) Balaton Trail (1) Balboa-kör (4) bánya (3) bátortábor (1) bécs-pozsony-budapest (6) bejárás (1) betegen futni (1) betegség (1) betonnt (1) beurer pm45 pulzusmérő óra (1) BGy (1) bitliszbá (10) black sheep trail (1) blog (4) blogajánló (3) borvidék félmaraton (2) Börzsöny (1) Börzsöny Trail (1) bozót (1) Breaking2 (2) bringázás (2) BSZM (5) Budai Kilátások (1) budai trail (4) budapest (2) Bükk (3) camelback (1) chifutás (4) chifutás tanfolyam (1) Classic Balboa (1) Csobánc (2) Csobánc Vertical (1) csonthártyagyulladás (2) csősál (1) csúszásgátló (1) decathlon (2) délibáb félmaraton (1) dioptriás futónapszemüveg (1) diósd (1) dobzse (1) domb (7) dombos útvonal (48) Dömösről jöttünk (1) duna gát (68) dupla decaironman (1) dupla élmény (4) eBay (1) edzés (251) edzésterv (7) éhség (1) éjszakai futás (2) eliud kipchoge (1) elmaradt (1) első maraton (3) Eltévedés (2) endomondo (2) endorfin (3) érdekesség (1) érdifutóvagyok (1) érdi hendikep (13) Érdi szilveszteri futás (1) érdkörbe (1) Erzsébet-kilátó (2) európa bajnokság (1) fartlek (4) felkészülés (2) félmaraton (27) fényvisszaverő mellény (3) foci (1) fogyás (1) fotók (3) fotókutya (3) fundoklia (45) fuss csepel (1) fuss te is (1) FutaNyerges (1) futapest (1) futás (359) futás. (2) futas. (1) futócipő (19) futócipő app (2) futócipő mosása (1) futócipő tapasztalat (4) futócipő teszt (4) futócucc (20) futocuccok.hu (1) futódzseki (1) futófotó (2) futóiskola (1) futókutya (5) futónagykövet (1) futóparti (6) futottak már (1) Gánt Trail (1) garmin (1) gát (2) Gazdagréti Tavaszindító Futóverseny (1) generali futógála (1) gent (1) gerecse trail (2) gerinctorna (1) GPS (5) gpx (1) GTX (1) GTX futócipő (1) gútai vízkereszt maraton (7) hárosi-öböl (1) hátunk mögött (24) havi (1) havi powersong (15) hellotrails (1) hello fellegvár (1) hello pilis trails (1) hendikep (8) heti powersong (2) hideg (1) hipotermia (1) hírek (4) (3) Hogy sújt minket ez a gyönyörű kurvaélet. (1) holtpont (1) hőségriadó (3) hosszútáv (1) hosszutav (9) hosszutav. (2) hosszutav blog (1) humor (1) húszszoros ironman (1) ilovebalaton (1) ineos159 (1) instagram (21) interjú (1) intersport (1) it szalag (5) jazz (1) jótékonyság (1) jótékonysági futás (3) k100 (1) kalandfutás (3) kalenji (7) kalenji kiprun trail mt (1) Kalenji Protect 1000 (1) Káli-medence (9) Káli futás (3) karmelegítő (1) kékes (3) kékkút (1) keresztedzés (1) kihívás (1) kinizsi százas (1) Kiskör (2) kolozsvár (1) komáromi erőpróba (1) konfliktus (1) közkút (2) közösségi futás (1) kropkó péter (1) ktf20 (2) kutya (3) lágymányos (1) limonádé (1) linz (1) Linz Marathon (2) Lőrincz Olivér (1) magasles (4) marathon (2) maraton (48) maratoni felkészülés (18) maratoni tervek (5) maratonka (1) maratonman (1) maratonszűz (1) margitsziget (1) maszk (1) mátra (5) mátra trail (1) medvedisznóember (2) meztelen (1) mikulás futás (2) minimaraton (1) mp3 (1) muflon (1) Nagykör (2) nagytétény (10) nemmegy (10) night run (1) nike (9) nike+ app (3) nike alvord (1) nike futóklub (1) nike lunarglide (1) nike pegasus (1) nike vomero (2) nike zoom structure (1) NN Ultrabalaton (2) nordic-walking (2) nordicwalking (8) Normafa (1) No pasarán! (1) Nulladik Balaton Trail (1) nyújtás (2) omni 10 (1) omni 12 (2) Optivita (2) optivita100 (1) optivita ultrafutó kua (1) orfű (1) orrszarvúbogár (1) Őrség (1) oruxmaps (1) őszibarack (1) p.o.d. (1) pannonfunk (3) peldakepeink (2) phoenix (1) phoenix 5 (1) phoneix 6 (1) piros85 (6) plandurance (3) polar (2) Polar RCX5 (1) polar rs800 (1) powersong (35) puki (1) pulzuskontroll (5) pulzusmérés (5) pulzusmérő (6) rádió (1) résztáv (7) Róka és a komák (2) Róka és a komék (2) Runners World (1) runtastic (10) saaby (1) Salomon Szentendre Trail (1) Salomon Ultra-Trail Hungary (1) sár (1) sárd utca (4) Sárvár (1) saucony (11) scorpions (1) sean conway (1) sérülés (6) siófok (2) Sopron Trail (1) sört adni ér (1) sóskút (1) sparmaraton (5) spar maraton (14) stabil cipő (2) staféta (1) Suhanj!6 (1) Süle Zsolt (1) süti (1) Suunto (1) szekszárdi borvidék félmaraton (2) szelidi-tó futás (3) Szénás-kör (7) Szentendre trail (1) szentivánéji futás (1) Szentlászló Trail (1) Szent Iván éj (1) szigetkör (1) szíjcsere (1) Szőlőskör (1) Tájékozódás (2) tajga trail (1) talpalávaló (57) talpbetét (1) talpi ín gyulladás (1) tapasztalat (1) tárnoki tófutás (2) tartósteszt (1) tátra (1) térdkoptatás (1) terep100 (1) terep50 (2) terepfutás (90) terepfutás.hu (1) terepfutócipő (3) terepfutó edzésterv (1) terepverseny (35) terep hétvége (1) terheléses vizsgálat (2) teszt (1) titkos edzésterv (3) (3) tókör (1) tóparti (5) tóparti futóparti (10) túra (1) turistafutás (3) tv műsor (1) Ultra-trail Hungary (2) ultrabalaton (25) ultrafutás (29) ultramaraton (10) ultratrail (5) UTH (4) UTH55 (2) útvonal (3) vacsora (1) vadlán (2) Vadlán Ultra Trail (2) váltó (5) városnézősfutás (1) vélemény (2) velencei (8) velencei tó (8) Verőce éjszakai trail (1) verseny (103) versenynaptár (1) Vértes (3) Vérteskozma RocknRoll (1) Vértes Terep Maraton (3) vertical (1) videó (2) vivicitta (1) Vonyarcvashegy (2) VTM (5) we were born to fly (1) withwind (1) wps (1) yi chi (1) yoloka (1) yourstruly (10) youth of the nation (1) yt25 (5) yt50 (4) Címkefelhő

Fuss, ahogy jól esik!

2013.10.17. 08:56 Lemúr Miki

A legjobb budapesti maratonom...

Címkék: maraton spar maraton

... nem lett a legjobb, ha az időeredményt nézzük, de a vasárnapi futásom mindenképpen az eddigi legnyugisabb, leglazább, legkevésbé fájdalmas volt. Talán a 2011-es linzi maratonon voltam még ennyire felszabadult, de az más pálya, más világ.

4_3.jpgEleve úgy indultam neki, hogy nem görcsölök az időeredményen (eddig minden évben sikerült pár percet javítanom, az idén lesz*rtam), mert tudtam, hogy nem készültem fel rendesen. Ha állandóan a részidőket figyelem, és folyamatosan hajszolom magam, esélyem sincs élvezni a futást, és akkor meg minek az egész felhajtás?

Futni jöttem, nem meghalni.

A stratégiám pofonegyszerű volt: az első tíz km-en visszafogom magam, utána meg a komfortzónám határán belül futok minimum 30 km-ig, a vége meg majd kiadja. A playlistet szokásommal ellentétben nem randomra állítottam, hanem úgy válogattam ki a számokat, hogy az első órában középtempójú, lazább számok jöjjenek, és csak utána álltam át Metallicára, Pro-Painre, Volbeatre, miegyébre.

15 km-ig a terv szerint ment minden, kényelmesen, csoszogva futottam, és nagy meglepetésemre odafigyelés nélkül tudtam tartani az 5 perces ezreket. 15 km környékén jelentkezett az a szúró fájdalom a bal csípőmben, ami mostanában nehezítgeti az életemet, és amiről csak remélni tudom, hogy a széttaposott Sauconym miatt van, és egy cipőcsere majd megoldja. Itt már vége volt a felhőtlen lazaságnak, de még korai volt izomból küzdeni, úgyhogy haladtam előre a magam 5:15-5:20 körüli komótos tempójában.

2_2.jpg

A frissítőpontokon nem kíméltem az asztalt, úgy viselkedtem, mint a magyar piréz delegáció egy nemzetközi konferencián, kétpofára tömtem magamba mindent, amihez hozzáfértem, banánt, szőlőcukrot, citromot (nagy felfedezés volt, marha jó!), müzliszeletet, és vedeltem az izotóniás italt meg a kólát. All you can eat. Ki van fizetve, Marika, pakoljon a ridikülbe is! Egyébként végig éhes voltam, pedig becsülettel reggeliztem, és állandóan azon járt az eszem, hogy mit ennék legszívesebben. Végül a túrós csusza pirított szalonnapörccel lett a nyerő. A hosszú kilométerek alatt alaposan végiggondoltam a lehetőségeket a ciorbă de burtă-tól a zsemlegombócos vadas bélszínig, valószínűleg ennek köszönhető, hogy beérkezés után a hányinger kerülgetett. De ne szaladjunk ennyire előre.

3_2.jpg

Következetesen tartottam magam az elhatározáshoz, hogy nem gyilkolom magam, és nem futok gyorsabban, mint ahogy tudok. Ez így leírva triviális baromságnak hangzik, de nagy igazság van benne. Legutóbb a Velencei-tó körüli 28 km-en estem bele a csapdába, hogy Sukoró után elkapott a gépszíj meg az adrenalin, sorra hagytam le az embereket, ami tök jó volt, csak még előttem húzódott bő 10 km aszfalt. Ennek a leküzdése már nem volt annyira dicsőséges, kb. mindenkinek megnézhettem a hátát menet közben, akit korábban bőszen letoltam az útról. Minden tiszteletem azoknak, akik a maratont izomból nyomják végig, de ez nem az én műfajom. Elég sok ez a 42,195 km, az energiákat tartalékolni kell.

Kb. a felénél szembejött velem Rrróka pár perccel lemaradva, kézjelekkel mutatta, hogy ki van készülve. "Hajrá!", próbáltam visszamutogatni, de nem tudom, vette-e az adást, elég gyorsan lezajlott az interakció, engem meg az foglalkoztatott, hogy hamarosan lefutunk a hídról a Margit-szigetre, és onnan nem lesz kellemes kijönni. A rekortánon (pudingon, ahogy Rrróka mondja) aztán kifejezetten kényelmes volt futni (még sose voltam szigetkörön), és végül a Margit-hídra való felcaplatás sem volt annyira vészes. 

A Nyugati-téri felüljárón már rutinosan futottam fel, integettünk egymásnak DK Gergővel, majd Hősök tere, Városliget, és elhullott, öklendező, lábikrájukat sziszegve masszírozó, földön fekve pulzust számláló, vörös fejű vagy éppen hullasápadt futók szanaszét az út mentén. Nem tudom, mi volt aznap a levegőben, én még ennyi kikészült sporttársat maratonon nem láttam. Egyébként mindenki, akit ismerek, rosszabb időt futott a tervezettnél. A pára, a meleg, a megváltozott útvonal miatt?

Az utolsó fordulónál Bitliszbá integetett, nem volt messze, a finisben szűk egy percet vert rám. Itt már egy kicsit jobban belehúztam, pár perc volt hátra, az utolsó 200 méteren meg hajráztam egyet, csak úgy sportból. Ez a kép a célegyenesben készült, és a jobb szélen látható, amint eltökélten török elő a homályból:

6.jpg

A szürke pólós rivális a célfotón már mögöttem figyelhető meg, lám, érdemes volt feszkó gazdaságosan haladni, a végén egy sprintre is futotta

1_2.jpg

A célban elmaradt a mindent elsöprő eufória, mint ahogy elmaradt menet közben a legendás maratoni fal is. Persze jó volt befejezni, és nyakamban az éremmel egy kicsit elnyújtózni a füvöm. Gyorsan megnéztem, mit lehet a befutócsomagból betenni az arcomba, és örömmel nyugtáztam, hogy a lábam nem görcsöl úgy, mint szokott. Tavalyelőtt brutális fájdalmaim voltak, most simán hazavezettem. 

Így lett az idei az eddigi legjobb budapesti maratonom, annak ellenére, hogy a nettó időm, a 3:40:04 elmarad az egyéni rekordomtól. Lefaraghattam volna belőle pár percet? Valószínűleg igen. Érdekel? Nem különösebben, mert a futás minden percét élveztem, és a mánusb*szással figyeléssel, önmagam hajszolásával csak tönkretettem volna ezt az élményt.

Fussatok ti is, ahogy jólesik! 

27 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hosszutav.blog.hu/api/trackback/id/tr945578947

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dobzse 2013.10.17. 09:17:22

Gratulálok.:)Jók voltatok.

pannonfunk 2013.10.17. 09:55:59

Ezt megint mennyi edzésből sikerült összehozni? Valld be, hogy csak féltél a banántöméstől, azért nem mentél be 3 és fél óra alá :)

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2013.10.17. 10:03:26

@pannonfunk: Hát, nem futottam szét magam. Szeptemberben azért megvolt a 100, ami a havi átlagomhoz képest sok. Ebben benne van a tókör is.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2013.10.17. 10:10:49

@Lemúr Miki: az első tíz kirinél mikor mentél el mellettem? Az Andrássyn még eléd mentem kicsivel, azt tudom, passogtam is a fordítóknál, hogy hol lehetsz. erre tizesnél már előttem vagy majdnem két perccel.

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2013.10.17. 10:12:27

@rrroka: Tudtam egy rövidebb utat! LOL Egyébként passz, én sem láttalak.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2013.10.17. 11:24:34

@Lemúr Miki: csak mert mentem volna veled, így meg vártalak, vártalak... :)

Izmi Tom 2013.10.17. 11:33:40

Lemúr Miki az új láthatatlan ember - nem látja senki, hogy mennyit edz, nem látja senki, hogy mikor előz és mégis ilyen időket szalad :)

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2013.10.17. 11:35:48

Azért az derül ki az írásodból, hogy a második fele mégiscsak lassabbra sikeredett az elsőnél. Jól látom?
Akárhogy is, gratulálok! :-)

Misimokus2 2013.10.17. 12:27:16

@azilinha: Igen, 1:46:28 volt a félmaratonom, vagyis a második fele 7-8 perccel volt lassabb az elsőnél. Te indultál?

Sz.Lacc · http://fusslaci.blog.hu/ 2013.10.17. 12:40:44

Összefüggest latok a sok tulhajtott/kidölt sporttars, es a "fuss maratont fel ev edzes utan" közt. Persze ez csak szimpla feltetelezes, bizonyosan a para volt az oka. :-)
Gratulalok mindenkinek, aki teljesitette! @Lemúr Miki: most aztan nem tudtam meg, mi lett a jol megerdemelt ünnepi ebed? Turos csusza? :-)

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2013.10.17. 12:46:31

@Sz.Lacc: A legyőzöttek vére volt, hagymával kisütve!

BGy · http://babosi.blog.hu 2013.10.17. 13:04:36

Gratulálok! Kicsit megkésve, mert leszámoltam a facebookos énemmel, azóta le vagyok maradva mindenről és semmiről sem tudok. A boldog tudatlanság állapotában vagyok. :))))

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2013.10.17. 13:33:43

@BGy: feedly.com -on össze lehet szedni a blogok rss-ét, én ott követem egy ideje az oldalsó listánban szereplő blogokat. mobilon is megy szépen.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2013.10.17. 13:57:44

Az végülis nem olyan brutál lassulás, így még tényleg lehet, hogy élvezted. :-) Indultam, igen, 3:32 lett, és másfél perccel lett csak lassabb a második fele, amire büszke vagyok. :-)

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2013.10.17. 14:27:00

Köszi. Persze, kaptam hozzá segítséget, vagyis olyan nyulat, aki nem engedte elfutni az elejét. :-)

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2013.10.17. 21:26:19

Gratulálok, örülök, hogy jól sikerült a maratonod! :)

pannonfunk 2013.10.18. 15:12:01

@Sz.Lacc: Én meg a "fuss maratont fél év nem edzés után" és Lemúr űrideje közt látok összefüggést, csak nem értem :)

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2013.10.18. 23:02:57

Grat!

Tényleg meglepően sokan futották el és szenvedtek a végén,mentek a tervezettnél sokkal rosszabbat. Nem nagyon értem. Részemről ugye nem a magam versenyét futottam idén, de minden bizonnyal tökéletes esélyem lett volna a 4órán belüli maratonra. Picit meleg lett napközben, de nem volt meglepi, mondták előre, hogy nyár lesz.

2013.10.20. 15:09:43

Gratulálok Srácok!
Miki szerintem egy másik galaxisból jöhetett, még nincsenek bizonyítékaim, de dolgozom rajta!:)

Off: Pénteken gyönyörű, egészséges kisfiam született.
Mekkora mérettől vannak futócipők?:)

BGy · http://babosi.blog.hu 2013.10.21. 13:17:19

@saaby.: Gratulálok, "e öröm é bódottág"! Most divat a mezitlábas futás, úgyhogy futócipővel együtt született. :)))

2013.10.21. 13:30:52

@Lemúr Miki: @rrroka: Köszönöm szépen! :)
@BGy: Köszönöm! Az apja a jól csillapított cuccokra van rácuppanva, Mizuno Nirvanában nyomom(ha épp nem szédülök a tejfakasztástól...) ;)

Simone Lewis · http://uccuneki.blog.hu/ 2013.10.29. 12:11:13

Gratulálok mindkettőtöknek! Kint voltam én is (váltóban futás csak) és ismét megállapítottam, hogy aki maratont fut, az hős.
süti beállítások módosítása