HTML

Licenc

Creative Commons License
Ezek a művek NezumiKeratomi, Lemúr Miki és rrroka, valamint vendégszerzők írásai. Ők ezen a blogon Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el!-Ne változtasd! 2.5 Magyarország License alatt publikálnak.
A felhasználáshoz kérd az engedélyüket!

Havi talpalávaló

Ehavi talpalávalónk Lemúr Miki ajánlásával:



FUNKorporation: Hold on Through



 

fbcsoport.jpg

Kövess minket a Facebookon is!

 

erdifutovagyok.jpgÉrdi futó vagy? Én meg a BSI érdi futónagykövete! Ha szívesen futnál egy érdi közösséggel, akkor:

Csatlakozz a futócsoportunk FB oldalához!

Utolsó kommentek

Címkék

#blackhole (1) 10 km (1) 12 órás futás (1) 15km (1) 20 (1) 2011 (1) 2030perc futás (2) 2S (1) 3vulkán (4) 4up4down (1) 6 órás futás (1) achilles (1) achilles-ín (1) alacsony-tátra (1) Ambit (1) amorf lovagok (1) Anna-hegy (1) aonijie (1) Arberland Trail (1) arberland ultra trail (1) áron (1) Athén (1) Athén Authentic Marathon (1) átmozgatás (1) Auerhahn trail (1) aurerhahn trail (1) autós (1) a hátunk mögött (6) balaton (12) balaton maraton (5) balaton szupermaraton (10) Balaton Szuper Maraton (3) Balaton Trail (1) Balboa-kör (4) bánya (3) bátortábor (1) bécs-pozsony-budapest (6) bejárás (1) betegen futni (1) betegség (1) betonnt (1) beurer pm45 pulzusmérő óra (1) BGy (1) bitliszbá (10) black sheep trail (1) blog (4) blogajánló (3) borvidék félmaraton (2) Börzsöny (1) Börzsöny Trail (1) bozót (1) Breaking2 (2) bringázás (2) BSZM (5) Budai Kilátások (1) budai trail (4) budapest (2) Bükk (3) camelback (1) chifutás (4) chifutás tanfolyam (1) Classic Balboa (1) Csobánc (2) Csobánc Vertical (1) csonthártyagyulladás (2) csősál (1) csúszásgátló (1) decathlon (2) délibáb félmaraton (1) dioptriás futónapszemüveg (1) diósd (1) dobzse (1) domb (7) dombos útvonal (48) Dömösről jöttünk (1) duna gát (68) dupla decaironman (1) dupla élmény (4) eBay (1) edzés (251) edzésterv (7) éhség (1) éjszakai futás (2) eliud kipchoge (1) elmaradt (1) első maraton (3) Eltévedés (2) endomondo (2) endorfin (3) érdekesség (1) érdifutóvagyok (1) érdi hendikep (13) Érdi szilveszteri futás (1) érdkörbe (1) Erzsébet-kilátó (2) európa bajnokság (1) fartlek (4) felkészülés (2) félmaraton (27) fényvisszaverő mellény (3) foci (1) fogyás (1) fotók (3) fotókutya (3) fundoklia (45) fuss csepel (1) fuss te is (1) FutaNyerges (1) futapest (1) futás (359) futas. (1) futás. (2) futócipő (19) futócipő app (2) futócipő mosása (1) futócipő tapasztalat (4) futócipő teszt (4) futócucc (20) futocuccok.hu (1) futódzseki (1) futófotó (2) futóiskola (1) futókutya (5) futónagykövet (1) futóparti (6) futottak már (1) Gánt Trail (1) garmin (1) gát (2) Gazdagréti Tavaszindító Futóverseny (1) generali futógála (1) gent (1) gerecse trail (2) gerinctorna (1) GPS (5) gpx (1) GTX (1) GTX futócipő (1) gútai vízkereszt maraton (7) hárosi-öböl (1) hátunk mögött (24) havi (1) havi powersong (15) hellotrails (1) hello fellegvár (1) hello pilis trails (1) hendikep (8) heti powersong (2) hideg (1) hipotermia (1) hírek (4) (3) Hogy sújt minket ez a gyönyörű kurvaélet. (1) holtpont (1) hőségriadó (3) hosszútáv (1) hosszutav (9) hosszutav. (2) hosszutav blog (1) humor (1) húszszoros ironman (1) ilovebalaton (1) ineos159 (1) instagram (21) interjú (1) intersport (1) it szalag (5) jazz (1) jótékonyság (1) jótékonysági futás (3) k100 (1) kalandfutás (3) kalenji (7) kalenji kiprun trail mt (1) Kalenji Protect 1000 (1) Káli-medence (9) Káli futás (3) karmelegítő (1) kékes (3) kékkút (1) keresztedzés (1) kihívás (1) kinizsi százas (1) Kiskör (2) kolozsvár (1) komáromi erőpróba (1) konfliktus (1) közkút (2) közösségi futás (1) kropkó péter (1) ktf20 (2) kutya (3) lágymányos (1) limonádé (1) linz (1) Linz Marathon (2) Lőrincz Olivér (1) magasles (4) marathon (2) maraton (48) maratoni felkészülés (18) maratoni tervek (5) maratonka (1) maratonman (1) maratonszűz (1) margitsziget (1) maszk (1) mátra (5) mátra trail (1) medvedisznóember (2) meztelen (1) mikulás futás (2) minimaraton (1) mp3 (1) muflon (1) Nagykör (2) nagytétény (10) nemmegy (10) night run (1) nike (9) nike+ app (3) nike alvord (1) nike futóklub (1) nike lunarglide (1) nike pegasus (1) nike vomero (2) nike zoom structure (1) NN Ultrabalaton (2) nordic-walking (2) nordicwalking (8) Normafa (1) No pasarán! (1) Nulladik Balaton Trail (1) nyújtás (2) omni 10 (1) omni 12 (2) Optivita (2) optivita100 (1) optivita ultrafutó kua (1) orfű (1) orrszarvúbogár (1) Őrség (1) oruxmaps (1) őszibarack (1) p.o.d. (1) pannonfunk (3) peldakepeink (2) phoenix (1) phoenix 5 (1) phoneix 6 (1) piros85 (6) plandurance (3) polar (2) Polar RCX5 (1) polar rs800 (1) powersong (35) puki (1) pulzuskontroll (5) pulzusmérés (5) pulzusmérő (6) rádió (1) résztáv (7) Róka és a komák (2) Róka és a komék (2) Runners World (1) runtastic (10) saaby (1) Salomon Szentendre Trail (1) Salomon Ultra-Trail Hungary (1) sár (1) sárd utca (4) Sárvár (1) saucony (11) scorpions (1) sean conway (1) sérülés (6) siófok (2) Sopron Trail (1) sört adni ér (1) sóskút (1) sparmaraton (5) spar maraton (14) stabil cipő (2) staféta (1) Suhanj!6 (1) Süle Zsolt (1) süti (1) Suunto (1) szekszárdi borvidék félmaraton (2) szelidi-tó futás (3) Szénás-kör (7) Szentendre trail (1) szentivánéji futás (1) Szentlászló Trail (1) Szent Iván éj (1) szigetkör (1) szíjcsere (1) Szőlőskör (1) Tájékozódás (2) tajga trail (1) talpalávaló (57) talpbetét (1) talpi ín gyulladás (1) tapasztalat (1) tárnoki tófutás (2) tartósteszt (1) tátra (1) térdkoptatás (1) terep100 (1) terep50 (2) terepfutás (90) terepfutás.hu (1) terepfutócipő (3) terepfutó edzésterv (1) terepverseny (35) terep hétvége (1) terheléses vizsgálat (2) teszt (1) titkos edzésterv (3) (3) tókör (1) tóparti (5) tóparti futóparti (10) túra (1) turistafutás (3) tv műsor (1) Ultra-trail Hungary (2) ultrabalaton (25) ultrafutás (29) ultramaraton (10) ultratrail (5) UTH (4) UTH55 (2) útvonal (3) vacsora (1) vadlán (2) Vadlán Ultra Trail (2) váltó (5) városnézősfutás (1) vélemény (2) velencei (8) velencei tó (8) Verőce éjszakai trail (1) verseny (103) versenynaptár (1) Vértes (3) Vérteskozma RocknRoll (1) Vértes Terep Maraton (3) vertical (1) videó (2) vivicitta (1) Vonyarcvashegy (2) VTM (5) we were born to fly (1) withwind (1) wps (1) yi chi (1) yoloka (1) yourstruly (10) youth of the nation (1) yt25 (5) yt50 (4) Címkefelhő

Fuss, ahogy jól esik!

2014.03.22. 09:00 rrroka

Megpróbáltam újból eltévedni, nem sikerült

Címkék: edzés futás terepfutás GPS

Péntek délután a szokásomhoz híven már futócuccban fejeztem be az aznapi csilletologatást, így miután az összes szenet felhoztam a bányából rögtön indulhattam is futni. Illetve előtte percek alatt összeállítottam még a kertben a hintaágyat, de ez mellékszál, csak azt mutatja, hoyg nagyon szép napos idő van mostanában, és hogy baromi ügyes szerelő vagyok (anyukám segített).
Vártam nyolc percet a ház előtt a GPS jelre mindhiába, közben beleizzadtam a rövidgatya-hosszúpóló kombinációba, pedig még egy métert sem futottam, csak az IT-szalagomat szugeráltam. GPS jelre nagy szükségem lett volna, mert oda készültem, ahol legutóbb eltévedtem: a levendulás fölötti sűrűs sötét erődbe. Két hete arrafele tettünk egy rövidebb kirándulást kis feleségemmel, ami végül hosszabbra sikeredett, valahol egy kanyarral kevesebbet számoltam, és a fejembe lévő térkép kicsit megkeveredett, két kilométerrel odébb lyukadtunk ki, mint ahogy azt én képzeltem, közben láttunk száz szörnyűséget, posztapokaliptikus világot és egy közismert földönkívüli tetemét.

alf_hullaja.jpg

Alf hullája a szeméthalmok között.
Szerintem nem ilyen végre számított amikor idejött a Melmac bolygóról.


Szóval GPS jel nuku, de számítottam rá, hogy felfele futás közben majd jut nekem is valamikor, addig volt jó fél órám, a futoterkep.hu-n lemértem az odautat, 6,3 km. Történés nélkül jutottam el az Esztergályos utcáig, és ott már két másodperc alatt befogtak a műholdak, perszehogy, végig emelkedőn jöttem, ennyivel közelebb voltam már hozzájuk. Boldogan bevetettem magam a rekettyésbe, amiből aztán később a térképen "fenyőerdő; bozót" jelzésű részhez jutottam. Elég lendületesen haladtam, közben nagyon koncentráltam arra, hogy ugyanazon az útvonalon menjek, mint kirándulásunk alkalmával, mert nagyon érdekelt, hol vétettem el az irányt. Amikor ismeretlen területen futok vagy túrázok a fejemben elkezd egy térkép rajzolódni, ami jelzi, hogy honnan indultam, onnan melyik irányba mennyit mentem, és általában tudni szoktam, hogy a jelenlegi pozíciómtól a kiindulási pont merre van, és milyen messze, így eddig még sosem fordult elő az ami legutóbb, hogy ilyen sokkal túlmegyek rajta, miközben kezd ránksötétedni.
Most ez nem is történt meg, végig pontosan éreztem, hogy merre vagyok, és végül megtaláltam azt az ösvényt is, ahol jobbra fordulva pontosan kijutottunk volna a starthelyhez. Megnyugodva konstatáltam hogy a fejemben a GPS nem rohadt le, és visszamentem az útra felderíteni merre is tekeregtünk végül. Kijutottam a hangárhoz, a múltkor látott szemét azóta nem tűnt el, de a bozótoson átvezető ösvényeket szorgos kezek lezárták szúrós ágak hadával, ami jó ötlet, csak én most pont ki szerettem volna menni, nem pedig bejönni háztartási hulladékom és sittem zsákjaival.

szemethalom.jpg

Posztapokaliptikus film forgatására tök jó lenne a hangár és körülötte a dzsuva.

Végül visszafordultam, és újabb utakat felfedezve pontosan kijutottam a kiindulási pontra, mintegy 45 perc erdős csalinkázás után (gyalog ez két óra volt). Hoppá, ez nem 5 km, ahogy azt hittem, hanem majdnem 9. No nem baj. 
Már csak a hat kiri lejtőn kellett lesuhannom. A nap közben lement, kezdtem fázni, örültem, hogy hosszú felsőben jöttem. A térdeim nem szerették ezt a hűsebb érzést, de akkor sem fogok 3/4-es nadrágot venni arra négy alkalomra amikor pont az lenne az ideális, mert a hosszúgatya sok, a rövid meg kevés, és pont.

Idő: 01:51:28
Táv: 21.3 km
Tempó: 05:14

23 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hosszutav.blog.hu/api/trackback/id/tr175873393

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2014.03.22. 19:16:52

Szegény Alf :(

rrroka: neked otthon van a szénbányád? Így azért könnyű, főleg, hogy két méterre laksz a város szélétől.
Én ma 1 órát bkvzhattam oda, és egyet vissza, mert a szigetnél természetesebb környezetre vágytam (Mindezt futó cuccban, ami miatt rám is úgy szoktak nézni, mintha a melmacról jöttem volna)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2014.03.23. 07:31:32

@viito: kb a város közepén lakunk, de minden irányban el lehet jutni 5 km alatt valami erdő/bozót/susunyás felé. meg ugye Érd egy nagy falu, kevés utca aszfaltozott, sok a domb, lehetne úgy maratont futni, hogy a talaj terepfutásnak minősül, van benne 500 m szint, mégis végig kertesházak között maradunk...

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2014.03.23. 09:49:49

@rrroka: Kéne szervezni egy szemétszedő futást, ez valami hányinger. Hátha Karcsi tud segíteni egy konténerrel. Hmm?

Simone Lewis · http://uccuneki.blog.hu/ 2014.03.24. 11:43:58

Az erdő mifelénk is botrányosan néz ki, dugig szeméttel :( Elszomorító.
Eltévedés kapcsán sztem Te tök jó vagy. Páromék elindultak kocsival a cseheken keresztül Németországba és egyszer csak a lengyel határon lyukadtak ki vmi poros földúton. Aztán vettek egy térképet :D

snatch_ · http://futas.asroma.hu 2014.03.24. 13:58:58

Ez a szemét borzasztó. Én tényleg nem fogom fel ép ésszel mi abban a biznic, hogy valaki oda elviszi és leb*ssza a szemetét...

snatch_ · http://futas.asroma.hu 2014.03.24. 14:00:33

@rrroka: ebben teljesen igazad van, nekem néha az is a bajom, hogy túl rövid az a táv, amíg ide-oda el lehet jutni, ezért hosszabbat futni mondjuk már körözéssel lehet csak. Meg a dombok, kicsit herótom lett belőlük, most a Chinoin felé futkosok, az sík :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2014.03.24. 14:26:34

@snatch_: chinoin túlfutva a kastély előtt át lehet menni a Dunához a vasút alatt, a parton pedig végig a Hárosi-öbölhöz (Campona, kb 20km oda-vissza), onnan meg akár a Kopaszi-gátig, vagy a Margit-szigetig... :) és végig sík, bringaút, nuku körözés. :)

snatch_ · http://futas.asroma.hu 2014.03.24. 15:06:46

@rrroka: óbazze, miket nem tudsz, ezt ki is fogom próbálni :)
egy elég hiteles gps vagy banyek :D

snatch_ · http://futas.asroma.hu 2014.03.24. 15:07:34

@rrroka: mondjuk egy térképet ha mellékelnél...:)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2014.03.24. 15:17:59

@snatch_: www.futoterkep.hu/futas/HAROSI_OBOL_ERD_5jzv7r0/

Közkút a Sárd utca végén, a Harangozó utca sarkán, és a Kolozsvári-Dunapart utca sarkán (itt kicsit beljebb a Kolozsváriban, az első ház után).

snatch_ · http://futas.asroma.hu 2014.03.24. 15:29:18

@rrroka: ezdekirály! köszi! alig várom a holnapi futást :)

BGy · http://babosi.blog.hu 2014.03.26. 11:18:08

A Bükkben egy időszakos patakba volt dobva egy hűtőgép. Mit hisz, aki beledobta? A hóolvadás majd idővel belemossa a Fekete-tengerbe?

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2014.03.26. 11:40:48

@BGy: lehet hogy a csapdékkal érkezett! úszott békésen a tengerben, amikor egy feláramlás, huss felkapta.

Simone Lewis · http://uccuneki.blog.hu/ 2014.03.26. 15:36:58

@snatch_: Az a biznic, hogy itt nem fizet azért a jóembör, hogy elvigyék a szemetét. Ha havi 4 kukaürítést fizetnek a népek, az 5. kukányi szemét megy az erdőbe, útszélére....De van olyan, aki alapból nem fizet, hanem mindent visz az erdőbe. Ha meg gumiabroncsot akarsz kidobni, még neked kell fizetned, hogy egy használtgumi telepen átvegyék tőled (!). Nálunk tele van az erdő autóbontós hulladékkal, építési sittel. No wonder.

snatch_ · http://futas.asroma.hu 2014.03.27. 13:46:17

@Simone Lewis: de inkább beül a kocsiba, járatja az autóját és fogyasztja a benzint csak azért, hogy megspóroljon egy ürítést? Nem, én ezt sehogy nem fogom fel ép ésszel.
Ma a rroka által mutatott úton futottam és Téténynél a Duna partján is van szépen cucc...

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2014.03.27. 15:14:52

Mindenhol tele van szeméttel a külterület, és szerintem nagyon nem megoldás, ha szervezünk egy szemétszedést és elkezdünk mi takarítani.
Mert mit üzenne annak aki eldobta? Azt hogy szemetelj nyugodtan, egy hülye akinek túl sok szabadideje van, majd összeszedi helyetted.
Mit üzennek az önkormányzatoknak? Ó, hát itt nincs teendő, az alulról szerveződő civil összefogás megteszi helyettük, azt majd ha összeszedték berakhatják a helyi érdekű pártújságba, micsoda siker.

Mit kell helyette tenni?
Meg kell keresni azt önkormi szervezetet, akinek mindezt meg kéne akadályoznia, előznie, vagy ha megtörténik akkor büntetnie, és eltűntetnie, és rávenni, hogy egyrészt ezt tegye meg azonnal, másrészt a szemetelők közöt végezzen felvilágosítást, hogy hova vihetik amúgy ingyen vagy kevés pénzért a szemetüket, és miért szar ha mégsem oda viszik.

Nálunk szép lassan felszámolják a szelektív hulladékgyűjtőket (amik közben spontán hulladéklerakókká alakultak, mert rohadt ritkán ürítik őket, és ahol egy kupac elfér, ott elfér tíz is), de úgy, hogy közben fejlesztésnek tűnjön. Épül a helyén zajvédő fal, meg körforgalom.

Simone Lewis · http://uccuneki.blog.hu/ 2014.03.27. 16:10:25

@snatch_: Igen. Kocsival 5 km kb. 150-200 ft, míg a legkisebb sitteskonténer kibérlése cca. 12,000 Ft, háztartási hulladékszállítás meg vmi 2-300 Ft per hó. Ennyi.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2014.04.16. 13:22:05

@Lemúr Miki: a véleményemet tartom. :) "végeztessük el civilekkel, pártszimpatizánsokkal az önkormányzat munkáját, és ne tegyünk semmit a megelőzésért." ettől függetlenül az eredménynek örülök. gondolom azok is akik korábban oda hordták a szemetet, mert most megint lett hely, nem kell messze autózni a sittel.

hogyneperszeigazadvan! (törölt) 2014.04.16. 19:17:51

Érdekes ez, ismerek egy céget, akik lefutott gumiabroncs feldolgozásával készítenek gumidarálékot, pl. EU-kompatibilis játszóterek járófelület-burkolatához. Asszem tán' támogatást is kaptak az eljáráshoz.

Az egyén felelőssége az életterével kapcsolatban megint más kérdés egy agyonszabályzott társadalomban , ahol elvileg bőven fizetünk adók formájában azért, hogy ne legyen mindenhol gané. Oszt mégis van... :(

Bükkben Három-kőnél feküdtem meg sokszor a szétdobált szemét miatt. Aki felmászik odáig, elvileg jóérzésű Ember képét festi meg számomra, de mégis szétdobálja a szemetét?! Az hogyvanaz?

2014.04.16. 19:18:47

Én voltam, bocs a másik nick miatt, de nem tudom törölni... :D

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2014.04.17. 07:10:43

@saaby.: a Három-kőhöz szerintem csak odafújta a szél!
süti beállítások módosítása