HTML

Licenc

Creative Commons License
Ezek a művek NezumiKeratomi, Lemúr Miki és rrroka, valamint vendégszerzők írásai. Ők ezen a blogon Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el!-Ne változtasd! 2.5 Magyarország License alatt publikálnak.
A felhasználáshoz kérd az engedélyüket!

Havi talpalávaló

Ehavi talpalávalónk Lemúr Miki ajánlásával:



FUNKorporation: Hold on Through



 

fbcsoport.jpg

Kövess minket a Facebookon is!

 

erdifutovagyok.jpgÉrdi futó vagy? Én meg a BSI érdi futónagykövete! Ha szívesen futnál egy érdi közösséggel, akkor:

Csatlakozz a futócsoportunk FB oldalához!

Utolsó kommentek

Címkék

#blackhole (1) 10 km (1) 12 órás futás (1) 15km (1) 20 (1) 2011 (1) 2030perc futás (2) 2S (1) 3vulkán (4) 4up4down (1) 6 órás futás (1) achilles (1) achilles-ín (1) alacsony-tátra (1) Ambit (1) amorf lovagok (1) Anna-hegy (1) aonijie (1) Arberland Trail (1) arberland ultra trail (1) áron (1) Athén (1) Athén Authentic Marathon (1) átmozgatás (1) Auerhahn trail (1) aurerhahn trail (1) autós (1) a hátunk mögött (6) balaton (12) balaton maraton (5) balaton szupermaraton (10) Balaton Szuper Maraton (3) Balaton Trail (1) Balboa-kör (4) bánya (3) bátortábor (1) bécs-pozsony-budapest (6) bejárás (1) betegen futni (1) betegség (1) betonnt (1) beurer pm45 pulzusmérő óra (1) BGy (1) bitliszbá (10) black sheep trail (1) blog (4) blogajánló (3) borvidék félmaraton (2) Börzsöny (1) Börzsöny Trail (1) bozót (1) Breaking2 (2) bringázás (2) BSZM (5) Budai Kilátások (1) budai trail (4) budapest (2) Bükk (3) camelback (1) chifutás (4) chifutás tanfolyam (1) Classic Balboa (1) Csobánc (2) Csobánc Vertical (1) csonthártyagyulladás (2) csősál (1) csúszásgátló (1) decathlon (2) délibáb félmaraton (1) dioptriás futónapszemüveg (1) diósd (1) dobzse (1) domb (7) dombos útvonal (48) Dömösről jöttünk (1) duna gát (68) dupla decaironman (1) dupla élmény (4) eBay (1) edzés (251) edzésterv (7) éhség (1) éjszakai futás (2) eliud kipchoge (1) elmaradt (1) első maraton (3) Eltévedés (2) endomondo (2) endorfin (3) érdekesség (1) érdifutóvagyok (1) érdi hendikep (13) Érdi szilveszteri futás (1) érdkörbe (1) Erzsébet-kilátó (2) európa bajnokság (1) fartlek (4) felkészülés (2) félmaraton (27) fényvisszaverő mellény (3) foci (1) fogyás (1) fotók (3) fotókutya (3) fundoklia (45) fuss csepel (1) fuss te is (1) FutaNyerges (1) futapest (1) futás (359) futás. (2) futas. (1) futócipő (19) futócipő app (2) futócipő mosása (1) futócipő tapasztalat (4) futócipő teszt (4) futócucc (20) futocuccok.hu (1) futódzseki (1) futófotó (2) futóiskola (1) futókutya (5) futónagykövet (1) futóparti (6) futottak már (1) Gánt Trail (1) garmin (1) gát (2) Gazdagréti Tavaszindító Futóverseny (1) generali futógála (1) gent (1) gerecse trail (2) gerinctorna (1) GPS (5) gpx (1) GTX (1) GTX futócipő (1) gútai vízkereszt maraton (7) hárosi-öböl (1) hátunk mögött (24) havi (1) havi powersong (15) hellotrails (1) hello fellegvár (1) hello pilis trails (1) hendikep (8) heti powersong (2) hideg (1) hipotermia (1) hírek (4) (3) Hogy sújt minket ez a gyönyörű kurvaélet. (1) holtpont (1) hőségriadó (3) hosszutav (9) hosszútáv (1) hosszutav. (2) hosszutav blog (1) humor (1) húszszoros ironman (1) ilovebalaton (1) ineos159 (1) instagram (21) interjú (1) intersport (1) it szalag (5) jazz (1) jótékonyság (1) jótékonysági futás (3) k100 (1) kalandfutás (3) kalenji (7) kalenji kiprun trail mt (1) Kalenji Protect 1000 (1) Káli-medence (9) Káli futás (3) karmelegítő (1) kékes (3) kékkút (1) keresztedzés (1) kihívás (1) kinizsi százas (1) Kiskör (2) kolozsvár (1) komáromi erőpróba (1) konfliktus (1) közkút (2) közösségi futás (1) kropkó péter (1) ktf20 (2) kutya (3) lágymányos (1) limonádé (1) linz (1) Linz Marathon (2) Lőrincz Olivér (1) magasles (4) marathon (2) maraton (48) maratoni felkészülés (18) maratoni tervek (5) maratonka (1) maratonman (1) maratonszűz (1) margitsziget (1) maszk (1) mátra (5) mátra trail (1) medvedisznóember (2) meztelen (1) mikulás futás (2) minimaraton (1) mp3 (1) muflon (1) Nagykör (2) nagytétény (10) nemmegy (10) night run (1) nike (9) nike+ app (3) nike alvord (1) nike futóklub (1) nike lunarglide (1) nike pegasus (1) nike vomero (2) nike zoom structure (1) NN Ultrabalaton (2) nordic-walking (2) nordicwalking (8) Normafa (1) No pasarán! (1) Nulladik Balaton Trail (1) nyújtás (2) omni 10 (1) omni 12 (2) Optivita (2) optivita100 (1) optivita ultrafutó kua (1) orfű (1) orrszarvúbogár (1) Őrség (1) oruxmaps (1) őszibarack (1) p.o.d. (1) pannonfunk (3) peldakepeink (2) phoenix (1) phoenix 5 (1) phoneix 6 (1) piros85 (6) plandurance (3) polar (2) Polar RCX5 (1) polar rs800 (1) powersong (35) puki (1) pulzuskontroll (5) pulzusmérés (5) pulzusmérő (6) rádió (1) résztáv (7) Róka és a komák (2) Róka és a komék (2) Runners World (1) runtastic (10) saaby (1) Salomon Szentendre Trail (1) Salomon Ultra-Trail Hungary (1) sár (1) sárd utca (4) Sárvár (1) saucony (11) scorpions (1) sean conway (1) sérülés (6) siófok (2) Sopron Trail (1) sört adni ér (1) sóskút (1) sparmaraton (5) spar maraton (14) stabil cipő (2) staféta (1) Suhanj!6 (1) Süle Zsolt (1) süti (1) Suunto (1) szekszárdi borvidék félmaraton (2) szelidi-tó futás (3) Szénás-kör (7) Szentendre trail (1) szentivánéji futás (1) Szentlászló Trail (1) Szent Iván éj (1) szigetkör (1) szíjcsere (1) Szőlőskör (1) Tájékozódás (2) tajga trail (1) talpalávaló (57) talpbetét (1) talpi ín gyulladás (1) tapasztalat (1) tárnoki tófutás (2) tartósteszt (1) tátra (1) térdkoptatás (1) terep100 (1) terep50 (2) terepfutás (90) terepfutás.hu (1) terepfutócipő (3) terepfutó edzésterv (1) terepverseny (35) terep hétvége (1) terheléses vizsgálat (2) teszt (1) titkos edzésterv (3) (3) tókör (1) tóparti (5) tóparti futóparti (10) túra (1) turistafutás (3) tv műsor (1) Ultra-trail Hungary (2) ultrabalaton (25) ultrafutás (29) ultramaraton (10) ultratrail (5) UTH (4) UTH55 (2) útvonal (3) vacsora (1) vadlán (2) Vadlán Ultra Trail (2) váltó (5) városnézősfutás (1) vélemény (2) velencei (8) velencei tó (8) Verőce éjszakai trail (1) verseny (103) versenynaptár (1) Vértes (3) Vérteskozma RocknRoll (1) Vértes Terep Maraton (3) vertical (1) videó (2) vivicitta (1) Vonyarcvashegy (2) VTM (5) we were born to fly (1) withwind (1) wps (1) yi chi (1) yoloka (1) yourstruly (10) youth of the nation (1) yt25 (5) yt50 (4) Címkefelhő

Fuss, ahogy jól esik!

2014.12.08. 15:00 rrroka

Érd megkerülhető!

Címkék: futás ultrafutás Süle Zsolt

Az alábbiakban Süle Zsolt barátunk összefoglalóját olvashatjátok Érd kerülő ultra-túrájáról. Zsolt több éve készült erre az 50 kilométeres körre, végül nem minden olyan lett, mint ahogy azt az elején eltervezte, de talán még jobb is. :)
Zsolt ezzel a körrel hagyományt szeretne teremteni, a terveink szerint mi a magunk részéről úgy járulunk ehhez hozzá, hogy az egyik 2015-ös Yours Truly futáson ezt a kört fogjuk megfutni.

Nem ám csak a húsz-harminc éveseké a világ: ötvenedik születésnapomra készülve futva és bringával 50 km-t teljesítve megkerültem Érdet!
Három évvel ezelőtt jól kitaláltam ezt a kört, az útvonalat, a távot, a felkészülés módját, a motivációt magamnak, és nem utolsó sorban a hagyományteremtő célt másoknak. Most pedig futva és bringázva teljesítettem. Minden támogatást igénybe vettem hozzá, a családom, ismerőseim részéről, és a lécet is reálisabb magasságra tettem végül. A jótékony elképzelésem ugyan időközben elhamvadt, még több elszánás és a jó szándékok együttállása hiányzott hozzá.

20meg30km.png

Ám sokkal jobb dolog jött ki a befektetett időből és munkából, mint terveztem, mint számítottam: a futást biciklizéssel váltva, csapatként mentünk végig, az én esetemben fiaimmal. Futás és bringaváltó kombinálva? Hadd legyen ez ebben a formában hagyomány! (Ahogy feljebb is írtam, támogatjuk! :) Én megpróbálnám végig futva... - rrroka)
A futómúltam indokolja, miért állt ez a kihívás a fejembe: tizenéves koromtól sportoltam, rendszeresen futottam, különböző intenzitással, élethelyzetem változásának megfelelően. Egyetemistaként volt egy évem, amikor az év minden napján, még karácsony este is futottam. (Azt hinné az ember, hogy bejglimérgezéssel ez kivitelezhetetlen.  - rrroka) Volt, hogy hónapokat kihagytam, ám amikor csak tudtam mozogtam, úsztam, bicikliztem. Sokat futottam a Margitszigeten, a Gellérthegyen, a Normafánál és a Panorámakört a Hármashatárhegyen, aztán sokféle futórendezvényen, szerte az országunkban. Munkámnak köszönhetően volt egy időszakom, amikor sokat utaztam, s a futócipőm sosem hagytam otthon. Futottam Dublinban, Párizsban, New Yorkban, a Long Beach-en, Las Vegasban, Mauin… Jópár félmaratont futottam és aztán maratonokat 1998-ban, 2000-ben és 2001-ben. Kettőt Budapesten, aztán egyet az akkori munkahelyemnek köszönhetően Houstonban, íme a helyi TV-ben az összefoglalója. Íme az edzésnaplóm 2000-2001-ből. Számításom eddig szerint összesen több, mint 20000 km-t futottam.
Végül pedig megnyugodtam és azóta legjobban a lakóhelyem környékének terepein szeretek futni, leginkább otthonról indulva. A kedvenc helyemet, az érdi Magaspartot legalább százszor látogattam így meg amióta itt lakok.
Az elhatározást követően e levelet épp 3 éve írtam futópartnert keresendő a félévszázados évfordulós felkészülésem megkezdésekor. (Az "Ága-Boga" az érdi nagycsaládosok egyesülete. - rrroka)

Kedves Ága-Bogák!
Társakat keresek futóbolondságomhoz ismeretségi körömben.
 
Mert 3 éves felkészülésbe fogtam a tegnapi nappal. Mert (újra)kitűztem egy célt, aminek előzménye a 3. maratonom lefutása után következő lépésként állt be az agyamba kb. 10 évvel ezelőtt: 42 évesen futok egy különleges családi maraton váltót. Egyedül rajtolok, aztán különböző távoknál becsatlakoznak a gyerekeim, a feleségem, végül együtt futunk be. Az az időpont szépen elmúlt, azóta több a gyerkőm, ám a valódi felkészülés el sem kezdődött. Az állóképességem szintje kb. 10-12km lefutására elég manapság, mégsem mondok le róla, így újraterveztem: 3 év múlva 50km-t futok itt Érd környékén. Akkor hagyom el 20 éves koromat 30 évvel és mert Feleségemmel 30 éves évfordulója lesz a találkozásunknak.
Eddig ilyen vicces lehetetlen célokkal tudtam rávenni a környezetemből pár erre fogékonyt, mozduljon meg, vegyen részt a kalandban. Egyben támogasson, ne adjam lejjebb én se. Most is társakat keresek hozzá, akiknek hétről hétre megígérhetem, együtt futunk, s ne maradjon el a sürgős és fontos dolgok miatt a futás a kitűzött időpontban.
Ha futni látsz, tudj erről. Ha van kedved futni kapcsolódj be! Futócipő, némi gönc, meg elszánás ami kell hozzá, beleértve a drága idő erre szakítását. 
Szólj, ha érdekel, elmesélem, mire való ez a nem lehetetlenkedés.

ZSolt

UI.: természetesen a gyerekeimre és a feleségemre számítok, ám ők egyelőre még normálisnak mutatkoznak ebben és nem rohangálnak velem, csak amerre épp nekik jólesik:)

Kezdetnek befektettem egy szép és jó Saucony cipőbe, ahogy az már korábbi újrakezdéseimkor is bevált. (Továbbra is várjuk a Saucony megkeresését egy komolyabb szponzori ajánlattal! ;) - rrroka) A 3 év alatt 1980 km edzést, végül az 50 km-rel összesen 2030km-t terveztem. Az utóbbi években keveset és elég rendszertelenül futottam, úgyhogy 7-8 km távokkal kezdtem, nem többel. Az alapozó edzéstervem egyszerű volt: hétköznap egy és hét végén mégegy futás. Azaz összesen heti 15, havi 60 km-rel terveztem a kezdést, aztán az alapozás után terveztem növelni a távokat és a futás alkalmak számát. Az edzésnaplómból kiolvasható mennyire sikerült ez. Szakaszonként ismerkedtem az útvonallal, 15-25 km-es köröket, “pizza szeletek”-et bejárva:

pizza-szeletek.jpg

A felkészülés három éve főbb mérföldkövei:

  • 2012.01.01. megnyitottam az edzésnaplóm és immár futópartnerrel folytattam a rendszeres futást, szerda reggelenként 5 órától, és a hétvégén többnyire egyedül a kedvenc terepeimen.
  • 2012.05.31. munkából hazafelé a késő esti vonat után rohantamban kibicsaklott a bokám. Ennek sajna érdemi következménye lett a futásomra, mert nem kezeltem a helyén. Túl keveset hagytam regenerálódni, szépen fiatalosan jól ráedzettem, aminek meglett a hosszan tartó kellemetlen következménye.
  • 2012.09.13. Érdliget, Diósd és Törökbálint kör, félmaraton végre, amit már jópár éve nem futottam.
  • 2012.12.31. a II. Törökbálinti Szilveszteri Hegyi félmaratonnal zártam az évet. (Sérült bokával 640 méter szintes félmaratont futni, ajajj! - rrroka)
  • 2013.04.06., 05.08., 05.26. a “pizza szeletek”, szakaszonként ismerkedés az útvonallal.
  • 2013.06.07. a szezon utolsó szokásos péntek esti nagycsaládos fociján a régi vacak “dorkó” tornacipőmben különösen fájóan odavertem a sarkam. Ezzel megismertem az Achilles-inam saroknál tapadása pontos helyét. Nagyon kellemetlen és makacs sérülésnek bizonyult. (A focit én teljesen leállítottam. Nyáron rúgtunk pár 11-est az unokatesókkal rendes bőrlabdával nagykapura, vagy két hétig fájt utána mindkét térdem. Köszi, kihagyom. - rrroka)
  • 2013.06.15. először jártam be és mértem le a teljes útvonalat bringával.
  • 2013.11.16. a parkvárosi hendikep futáson két kört futottam, úgy, hogy otthonról oda s vissza is futottam végre, hegyre fel, s le.
  • 2013.12.05. 22 km az Ófalusi gáton körözve az érdi Futónagykövetünk jó társaságával, gátlástalan tÉrdkoptatóként.
  • 2013.12.24. A cipőm bizony elkopott, ideje volt újat vennem. (Saucony, ugye? :) - rrroka)
  • 2014.06.15. A 21. K&H Maratonváltó
  • 2014.11.01. Reggel 6h-kor találkoztunk a Főtéren, ködben és hidegben.


A kihívások a felkészülés során:

  • sérülés #1 kiment a bokám, lásd edzésnaplóm illetve a fenti mérföldköveim.
  • sérülés #2 focizás alkalmából Achilles-ín sérülés.
  • a maratonok óta az akkori “versenysúlyom” fölé küzdöttem magam közel 20 kg-mal.

    szalagos-a-bokam.jpg

Ezek miatt a tervezett km-t nem tudtam összegyűjteni, ezért változtatnom kellett, mert feladni nem szoktam. (Reszpekt! - rrroka) Különben is a srácaimmal terveztem kíséretet magamnak, amit így átkomponáltam: amikor elég volt a futásból, egyiküktől elkértem a bringát és én arra pattantam, ő pedig futott helyettem!
A jeles napon sem csekélyek voltak a kihívások: a reggel 6 óra után valamivel indultunk 3-4 °C hidegben, ködben. Így aztán nem volt meglepő, egyetlen ember vállalta velem a futást, Bauer Ádám Parkvárosból, az egyik bornevű utcából. (Nagyon szerettem volna futni Zsolttal, de éppen betegeskedtem egész héten. Még szerdán is beszéltünk, hogy mi legyen, de végül nem indultam. Eléggé bánom, hogy így alakult. - rrroka)

imag0728.jpg

A Főtértől nyugisan kezdtünk Ófalu felé, a szokásos úton haladtunk. Aztán a gáton ahol elfogyott az aszfalt, olyan vizes volt fű, amitől pár lépés alatt átázott a cipőnk. (Nem túl komfortos érzés. :/  - rrroka) Az első 10 km után a teljes táv szintkülönbségének közel felét a Nagytétényi Kastélytól a Törökbálinti Anna-hegyig egyben feldolgoztuk. Vizes füves cipő átáztató szakasz volt még Sóskútnál és Tárnoknál, majd Százhalombatta felé is. A nap folyamán változó volt hőmérséklet, többnyire izzadtam, olykor fáztam, így pakolgattam fel-le a már átizzadt ruházatom. Ádámmal a Törökbálinti út és Szövő út sarkáig futottunk együtt. Ádám a reggeli találkozáshoz is futott már kb. 5 km-t, innen is volt kb. annyi még neki hazáig, úgyhogy ő is közel 30 km távú, hegyi tereppel gazdagított edzésmunkát írhatott jóvá magának.

Innentől a srácaimmal haladtunk tovább. A váltásoknál ettünk, pár percet pihentünk és öltözködtünk. Ilyenkor készült pár kép, különben eszünkbe sem jutott a dokumentálás sajna. 

imag0734.jpg

A Benta patak mentén Sóskút és Tárnok, majd Tárnok és Batta között.

imag0739.jpg

Pihenő a százhalombattai Régészeti Parknál, aztán visszatérőben az érdi Magaspartról.

imag0748.jpg

imag0749.jpg

Közel a vége, ám már eléggé megrogyva, az Ercsi úti temetőnél.


A tények kedvelőinek: a táv 50 km, a szintkülönbség összesen közel 600 m, aminek kb. fele aszfalton, a fele pedig terepen halad.

Szakasz táv (km)

1. Főtér .. Nagytétényi Kastély 10 Zsolt
2. Diósd Szt Gellért templom 4,2 4,2 Soma
3. Tbálint Anna hegy 2,4 Zsolt
4. Kádár u 6,5 Zsolt
5. Sóskút, M7 8,5 8,5 Ármin
6. Tárnok egészségház 3,2 Zsolt
7. Benta betonmű 2,1 2,1 Beni
8. 6-osig 2,4 Zsolt
9. Régészeti Park 6,4 6,4 Soma
10. haza 5,6
Összesen: 51,3
Zsolt: 30,1 Srácok: 21,2


Végül összesen 30 km-t futottam, a fiaim pedig valamivel több, mint 20 km-t, ami közben én az éppen futó srácom bringáját tekertem. (A 2030 mindig feltűnik... - rrroka)

Akiknek köszönöm:

  • Isépy Gyöngyivel szerdánként reggel 5 órától futottunk, s a kezdettől két évig alig hagytunk ki néhány alkalmat. Igen futottunk, télen is, hóban is, mínusz tíz fokban is.
  • Érdi Futónagykövetnek és csapatának.
  • Ba Irén a lábamat kezelte, masszázzsal és kinezio tapasszal.
  • Bauer Ádámnak, aki egy éve futás közben megígérte, jön velem, s ő volt az egyetlen, aki megtartotta.
  • A családom, srácaim, akik olykor velem futottak és a végül bringával kísértek.

A teljes kört idén háromszor tettem meg biciklivel, az útvonal lemérése és egyben megismerése miatt. Először egyedül, aztán nagyfiammal, majd az egész családommal.

Ami következik:
Futok szépen tovább és mostantól minden évben legalább egyszer megkerülöm Érdet. Ádámot, ha van kedve átvenni a stafétát, jövőre elkísérem e szép 20+30 km-en, vagy amennyit bevállal belőle. Na meg még aki kedvet kapott, vagy kedvet kap addig. Ha elég sokan leszünk, frissítőpontokat is megszervezünk, ahol részekre is be lehet kapcsolódni. Már látom mi lesz ebből, sejted te is? (Első érdi ultra trail, kerékpártúra...? Kell neki valami jól hangzó nevet találni!  - rrroka)

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hosszutav.blog.hu/api/trackback/id/tr286967393

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2014.12.08. 20:34:42

Érd, a megkerülhető kertváros! :)
süti beállítások módosítása