HTML

Licenc

Creative Commons License
Ezek a művek NezumiKeratomi, Lemúr Miki és rrroka, valamint vendégszerzők írásai. Ők ezen a blogon Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el!-Ne változtasd! 2.5 Magyarország License alatt publikálnak.
A felhasználáshoz kérd az engedélyüket!

Havi talpalávaló

Ehavi talpalávalónk Lemúr Miki ajánlásával:

FUNKorporation: Hold on Through

Kövess minket a Facebookon is!

erdifutovagyok.jpgÉrdi futó vagy? Én meg a BSI érdi futónagykövete! Ha szívesen futnál egy érdi közösséggel, akkor:

Csatlakozz a futócsoportunk FB oldalához!

Utolsó kommentek

Címkék

#blackhole (1) 10 km (1) 12 órás futás (1) 15km (1) 20 (1) 2011 (1) 2030perc futás (2) 2S (1) 3vulkán (4) 4up4down (1) 6 órás futás (1) achilles (1) achilles-ín (1) alacsony-tátra (1) Ambit (1) amorf lovagok (1) Anna-hegy (1) aonijie (1) Arberland Trail (1) arberland ultra trail (1) áron (1) Athén (1) Athén Authentic Marathon (1) átmozgatás (1) Auerhahn trail (1) aurerhahn trail (1) autós (1) a hátunk mögött (6) balaton (12) balaton maraton (5) balaton szupermaraton (10) Balaton Szuper Maraton (3) Balaton Trail (1) Balboa-kör (4) bánya (3) bátortábor (1) bécs-pozsony-budapest (6) bejárás (1) betegen futni (1) betegség (1) betonnt (1) beurer pm45 pulzusmérő óra (1) BGy (1) bitliszbá (10) black sheep trail (1) blog (4) blogajánló (3) borvidék félmaraton (2) Börzsöny (1) Börzsöny Trail (1) bozót (1) Breaking2 (2) bringázás (2) BSZM (5) Budai Kilátások (1) budai trail (4) budapest (2) Bükk (3) camelback (1) chifutás (4) chifutás tanfolyam (1) Classic Balboa (1) Csobánc (2) Csobánc Vertical (1) csonthártyagyulladás (2) csősál (1) csúszásgátló (1) decathlon (2) délibáb félmaraton (1) dioptriás futónapszemüveg (1) diósd (1) dobzse (1) domb (7) dombos útvonal (48) Dömösről jöttünk (1) duna gát (68) dupla decaironman (1) dupla élmény (4) eBay (1) edzés (251) edzésterv (7) éhség (1) éjszakai futás (2) eliud kipchoge (1) elmaradt (1) első maraton (3) Eltévedés (2) endomondo (2) endorfin (3) érdekesség (1) érdifutóvagyok (1) érdi hendikep (13) Érdi szilveszteri futás (1) érdkörbe (1) Erzsébet-kilátó (2) európa bajnokság (1) fartlek (4) felkészülés (2) félmaraton (27) fényvisszaverő mellény (3) foci (1) fogyás (1) fotók (3) fotókutya (3) fundoklia (45) fuss csepel (1) fuss te is (1) FutaNyerges (1) futapest (1) futás (359) futas. (1) futás. (2) futócipő (19) futócipő app (2) futócipő mosása (1) futócipő tapasztalat (4) futócipő teszt (4) futócucc (20) futocuccok.hu (1) futódzseki (1) futófotó (2) futóiskola (1) futókutya (5) futónagykövet (1) futóparti (6) futottak már (1) Gánt Trail (1) garmin (1) gát (2) Gazdagréti Tavaszindító Futóverseny (1) generali futógála (1) gent (1) gerecse trail (2) gerinctorna (1) GPS (5) gpx (1) GTX (1) GTX futócipő (1) gútai vízkereszt maraton (7) hárosi-öböl (1) hátunk mögött (24) havi (1) havi powersong (15) hellotrails (1) hello fellegvár (1) hello pilis trails (1) hendikep (8) heti powersong (2) hideg (1) hipotermia (1) hírek (4) (3) Hogy sújt minket ez a gyönyörű kurvaélet. (1) holtpont (1) hőségriadó (3) hosszutav (9) hosszútáv (1) hosszutav. (2) hosszutav blog (1) humor (1) húszszoros ironman (1) ilovebalaton (1) ineos159 (1) instagram (21) interjú (1) intersport (1) it szalag (5) jazz (1) jótékonyság (1) jótékonysági futás (3) k100 (1) kalandfutás (3) kalenji (7) kalenji kiprun trail mt (1) Kalenji Protect 1000 (1) Káli-medence (9) Káli futás (3) karmelegítő (1) kékes (3) kékkút (1) keresztedzés (1) kihívás (1) kinizsi százas (1) Kiskör (2) kolozsvár (1) komáromi erőpróba (1) konfliktus (1) közkút (2) közösségi futás (1) kropkó péter (1) ktf20 (2) kutya (3) lágymányos (1) limonádé (1) linz (1) Linz Marathon (2) Lőrincz Olivér (1) magasles (4) marathon (2) maraton (48) maratoni felkészülés (18) maratoni tervek (5) maratonka (1) maratonman (1) maratonszűz (1) margitsziget (1) maszk (1) mátra (5) mátra trail (1) medvedisznóember (2) meztelen (1) mikulás futás (2) minimaraton (1) mp3 (1) muflon (1) Nagykör (2) nagytétény (10) nemmegy (10) night run (1) nike (9) nike+ app (3) nike alvord (1) nike futóklub (1) nike lunarglide (1) nike pegasus (1) nike vomero (2) nike zoom structure (1) NN Ultrabalaton (2) nordic-walking (2) nordicwalking (8) Normafa (1) No pasarán! (1) Nulladik Balaton Trail (1) nyújtás (2) omni 10 (1) omni 12 (2) Optivita (2) optivita100 (1) optivita ultrafutó kua (1) orfű (1) orrszarvúbogár (1) Őrség (1) oruxmaps (1) őszibarack (1) p.o.d. (1) pannonfunk (3) peldakepeink (2) phoenix (1) phoenix 5 (1) phoneix 6 (1) piros85 (6) plandurance (3) polar (2) Polar RCX5 (1) polar rs800 (1) powersong (35) puki (1) pulzuskontroll (5) pulzusmérés (5) pulzusmérő (6) rádió (1) résztáv (7) Róka és a komák (2) Róka és a komék (2) Runners World (1) runtastic (10) saaby (1) Salomon Szentendre Trail (1) Salomon Ultra-Trail Hungary (1) sár (1) sárd utca (4) Sárvár (1) saucony (11) scorpions (1) sean conway (1) sérülés (6) siófok (2) Sopron Trail (1) sört adni ér (1) sóskút (1) sparmaraton (5) spar maraton (14) stabil cipő (2) staféta (1) Suhanj!6 (1) Süle Zsolt (1) süti (1) Suunto (1) szekszárdi borvidék félmaraton (2) szelidi-tó futás (3) Szénás-kör (7) Szentendre trail (1) szentivánéji futás (1) Szentlászló Trail (1) Szent Iván éj (1) szigetkör (1) szíjcsere (1) Szőlőskör (1) Tájékozódás (2) tajga trail (1) talpalávaló (57) talpbetét (1) talpi ín gyulladás (1) tapasztalat (1) tárnoki tófutás (2) tartósteszt (1) tátra (1) térdkoptatás (1) terep100 (1) terep50 (2) terepfutás (90) terepfutás.hu (1) terepfutócipő (3) terepfutó edzésterv (1) terepverseny (35) terep hétvége (1) terheléses vizsgálat (2) teszt (1) titkos edzésterv (3) (3) tókör (1) tóparti (5) tóparti futóparti (10) túra (1) turistafutás (3) tv műsor (1) Ultra-trail Hungary (2) ultrabalaton (25) ultrafutás (29) ultramaraton (10) ultratrail (5) UTH (4) UTH55 (2) útvonal (3) vacsora (1) vadlán (2) Vadlán Ultra Trail (2) váltó (5) városnézősfutás (1) vélemény (2) velencei (8) velencei tó (8) Verőce éjszakai trail (1) verseny (103) versenynaptár (1) Vértes (3) Vérteskozma RocknRoll (1) Vértes Terep Maraton (3) vertical (1) videó (2) vivicitta (1) Vonyarcvashegy (2) VTM (5) we were born to fly (1) withwind (1) wps (1) yi chi (1) yoloka (1) yourstruly (10) youth of the nation (1) yt25 (5) yt50 (4) Címkefelhő

Fuss, ahogy jól esik!

2017.04.08. 14:00 rrroka

Sáros terepcipőm recés talpa szomorúan kopogott a rideg térkövön

Címkék: terepfutás instagram Normafa Erzsébet-kilátó

Az új melómban már az első munkanapon kiszúrtam magamnak a Sashegyet, fel kell oda futni, majd át tovább amerre csak lehet, gondoltam akkor, de mivel viszonylag későn végzek és sötétben nem szeretek erdőben kolbászolni, ha nem muszáj (talán meséltem, hogy a P85-re készülve egy esti futáson, távol mindentől az erdő mélyén lánccsörgést hallottam... Para ON!!!), így egészen a tavaszi óraátállítás utánig vártam ezzel.

Kitaláltam, hogy valahogy eljutok az Erzsébet-kilátóig, de meg kell mondjam az útvonal kicsit csalódás lett. A Sashegy ormára nem lehet kimenni, lezárt, fizetős tanösvény van arra fele. A Farkasréti temető mellett egészen a zöld+ kezdetéig (kb. 45 perc futás) végig aszfaltos az út, sáros terepcipőm recés talpa szomorúan kopogott a rideg térkövön.
A széchenyi-hegyi TV adóig végre ösvény vezetett, félreugrottam a két lefele zúgó downhill bringás elől és már a gyermekvasút végállomásánál jártam, ahol megint aszfaltra váltott az út, kicsit el is keseredtem. Átkocogtam a Normafához, végre ösvény, szép a kilátás, pontosan láthatom ahogy közeleg valami brutál sötét felhő abból az irányból, amerre éppen tartok... Nem baj, a kiírás szerint 2 km a kilátó, innen már vissza nem fordulok, akkor sem, ha öklömnyi jég esik.

Fotó: Hartyányi Norbert / We Love Budapest

A Normafát nemrég felújították, rendbe tették, lettek padok, meg játszótér, murvás gyalogösvény és egy 2 kilométeres rekortán futópálya. Az erdőben. Rekortán. Ott ahol amúgy számtalan földes ösvény van. Ez szerintem nem teljesen normális dolog, ezért igazán örülnék, ha valaki meg tudná indokolni a létrehozását, mert csak bajszom alatt elmotyogott "pazarlás"-sal kezdődőd és "@#$%&!"-el végződő véleményt tudtam formálni hirtelen, de tudjátok én liberális internetes mikiegér vagyok, semmi nem jó nekem, amit ezek csinálnak, szóval nem mérvadó, amit kommentelgetek.
A murvás gyalogösvény jó tulajdonsága, hogy piszok gyorsan lehet rajta teperni, nem is mentem rá a tájidegen műanyag pályára. A kék körúton percek alatt a kilátóhoz értem, rossz idő, sehol senki, irány a teteje, csinálok egy, hát ha nem is jó fotót, de olyan tájbemutatósat.

A pózolgatással együtt is fordultam egy óra tíz percnél, innen már csak lejtő, mentem mint a hülye, gondoltam nehogy már nyakamba szakadjon a vihar. Megállapítottam, hogy a terepcipő és a térkő lefele is rossz kombináció, csattog és fáj. Rövidítettem a lépéseket, emeltem a sarkam, az előtalpra érkezés talán kicsit védi a térdem. Elkavartam az aszfaltos utcákon, nem lett hosszabb, csak kicsit máshol értem ki a forgalmas főúthoz, mint amire számítottam.
A viharból szerencsére csak a szél ért ide, az esőt megúsztam, a nyújtás viszont ellógtam, ti soha ne tegyetek ilyet!

Most azon filózom, jöjjek-e még ugyanerre, vagy valamilyen alternatív útvonalat keressek, amiben több a piros és sárga jelzés. Jövő péntekig kitalálom.
Ja és nem fájt semmi a talpamban, tök király.

táv: 19,77km@500m+
idő: 2:00:11
tempó: 6:05
pulzus: 151

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csempa71 2017.04.08. 14:39:31

Épp egy hete én is megfutottam a Normafáig a magaslatokat a Pálvölgyi barlangtól, meg vissza, De a Jánoshegyi kilátón túlra nem fogok menni egy darabig, mert tömeg van és mert nagyon kiépített lett. Nem sajnálom a gyerekes családoktól és az arra pihenőktől a hegyet, csak már nem való terepfutásra (nekem).
A hülyeség netobábbja viszont az a futópálya a gerincen. Azt én sem értem, és futni sem volt kedvem rajta. Az út túloldalán ott a régi széles ösvény, azon túl meg a keskenyebb ösvények az erdőben...

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2017.04.08. 15:58:39

Kár lenne elmenni szó nélkül a cím mellett. Gyönyörű, konkrétan irigylem :)

A pályával nincs baj, csak kár terepcipőt felvenni rá. Nekem most az amúgy is kicsit gyanús lett, mióta Dani magabiztosabban mozgott Vomeroban odafönt, mint én dedikált terepcsukában. Kell Normafa és co-ra mindig a terepcipő?
Nézd, a hülyeség gyakorlatilag kötelező politikai és oldalfüggetlen kelléktár, sajnos még csak nem is a legsúlyosabb fajta. Szóval ha nem kellett a síközpont, akkor kaptunk rekortánt :)

nezumi 2017.04.08. 16:04:10

Szóval értékeljük, hogy a rekortán színe természetes, nem fedett és nem is klimatizált! Az lett volna, csak gondolom közben megállították Brüsszelt!

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2017.04.08. 19:11:22

@csempa71: a hajónaplónak:futóbolond topicban végül két megoldás hangzott el: 1) nem lesz sáros a cipő, mégis erdőben futhatunk, 2) ki lehet kerülni a gyalogosokat dedikált futópályán :)

@téglánakgyors: korábban az volt a véleményem, h nem kell magyar terepre terepcipő, mindig az épp lejáró kopott talpú aszfaltosban mentem. aztán persze eső-sár-görgeteg kicsit módosított ezen az állásponton: néha kell. meg a cipőtől és a csősáltól nézünk ki terepfutónak, nem? :D

@nezumi: télen esetleg még lehetne fűteni, hogy ne legyen havas, jeges...? pakskettő atomeregiával...? :D

csempa71 2017.04.08. 19:25:16

@rrroka: Ez a cipő meg csősál felvetés jogos. Mert ha nem lenne rajtunk, és egymást tologatnánk babakocsiban a hegyen, akkor simán kismamáknak gondolna minket bárki :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2017.04.08. 19:34:00

@csempa71: a terepcucc releváns poszt megvolt? :) "10+1 menő cucc, ami terepfutáshoz nem nélkülözhetelen, de akkor is KELL!"

hosszutav.blog.hu/2015/03/15/10_1_meno_cucc_ami_terepfutashoz_nem_nelkulozhetelen_de_akkor_is_kell

csempa71 2017.04.08. 21:09:59

@rrroka: Majdnem mind megvan :)