HTML

Licenc

Creative Commons License
Ezek a művek NezumiKeratomi, Lemúr Miki és rrroka, valamint vendégszerzők írásai. Ők ezen a blogon Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el!-Ne változtasd! 2.5 Magyarország License alatt publikálnak.
A felhasználáshoz kérd az engedélyüket!

Havi talpalávaló

Ehavi talpalávalónk Lemúr Miki ajánlásával:



FUNKorporation: Hold on Through



 

fbcsoport.jpg

Kövess minket a Facebookon is!

 

erdifutovagyok.jpgÉrdi futó vagy? Én meg a BSI érdi futónagykövete! Ha szívesen futnál egy érdi közösséggel, akkor:

Csatlakozz a futócsoportunk FB oldalához!

Utolsó kommentek

Címkék

#blackhole (1) 10 km (1) 12 órás futás (1) 15km (1) 20 (1) 2011 (1) 2030perc futás (2) 2S (1) 3vulkán (4) 4up4down (1) 6 órás futás (1) achilles (1) achilles-ín (1) alacsony-tátra (1) Ambit (1) amorf lovagok (1) Anna-hegy (1) aonijie (1) Arberland Trail (1) arberland ultra trail (1) áron (1) Athén (1) Athén Authentic Marathon (1) átmozgatás (1) Auerhahn trail (1) aurerhahn trail (1) autós (1) a hátunk mögött (6) balaton (12) balaton maraton (5) balaton szupermaraton (10) Balaton Szuper Maraton (3) Balaton Trail (1) Balboa-kör (4) bánya (3) bátortábor (1) bécs-pozsony-budapest (6) bejárás (1) betegen futni (1) betegség (1) betonnt (1) beurer pm45 pulzusmérő óra (1) BGy (1) bitliszbá (10) black sheep trail (1) blog (4) blogajánló (3) borvidék félmaraton (2) Börzsöny (1) Börzsöny Trail (1) bozót (1) Breaking2 (2) bringázás (2) BSZM (5) Budai Kilátások (1) budai trail (4) budapest (2) Bükk (3) camelback (1) chifutás (4) chifutás tanfolyam (1) Classic Balboa (1) Csobánc (2) Csobánc Vertical (1) csonthártyagyulladás (2) csősál (1) csúszásgátló (1) decathlon (2) délibáb félmaraton (1) dioptriás futónapszemüveg (1) diósd (1) dobzse (1) domb (7) dombos útvonal (48) Dömösről jöttünk (1) duna gát (68) dupla decaironman (1) dupla élmény (4) eBay (1) edzés (251) edzésterv (7) éhség (1) éjszakai futás (2) eliud kipchoge (1) elmaradt (1) első maraton (3) Eltévedés (2) endomondo (2) endorfin (3) érdekesség (1) érdifutóvagyok (1) érdi hendikep (13) Érdi szilveszteri futás (1) érdkörbe (1) Erzsébet-kilátó (2) európa bajnokság (1) fartlek (4) felkészülés (2) félmaraton (27) fényvisszaverő mellény (3) foci (1) fogyás (1) fotók (3) fotókutya (3) fundoklia (45) fuss csepel (1) fuss te is (1) FutaNyerges (1) futapest (1) futás (359) futás. (2) futas. (1) futócipő (19) futócipő app (2) futócipő mosása (1) futócipő tapasztalat (4) futócipő teszt (4) futócucc (20) futocuccok.hu (1) futódzseki (1) futófotó (2) futóiskola (1) futókutya (5) futónagykövet (1) futóparti (6) futottak már (1) Gánt Trail (1) garmin (1) gát (2) Gazdagréti Tavaszindító Futóverseny (1) generali futógála (1) gent (1) gerecse trail (2) gerinctorna (1) GPS (5) gpx (1) GTX (1) GTX futócipő (1) gútai vízkereszt maraton (7) hárosi-öböl (1) hátunk mögött (24) havi (1) havi powersong (15) hellotrails (1) hello fellegvár (1) hello pilis trails (1) hendikep (8) heti powersong (2) hideg (1) hipotermia (1) hírek (4) (3) Hogy sújt minket ez a gyönyörű kurvaélet. (1) holtpont (1) hőségriadó (3) hosszutav (9) hosszútáv (1) hosszutav. (2) hosszutav blog (1) humor (1) húszszoros ironman (1) ilovebalaton (1) ineos159 (1) instagram (21) interjú (1) intersport (1) it szalag (5) jazz (1) jótékonyság (1) jótékonysági futás (3) k100 (1) kalandfutás (3) kalenji (7) kalenji kiprun trail mt (1) Kalenji Protect 1000 (1) Káli-medence (9) Káli futás (3) karmelegítő (1) kékes (3) kékkút (1) keresztedzés (1) kihívás (1) kinizsi százas (1) Kiskör (2) kolozsvár (1) komáromi erőpróba (1) konfliktus (1) közkút (2) közösségi futás (1) kropkó péter (1) ktf20 (2) kutya (3) lágymányos (1) limonádé (1) linz (1) Linz Marathon (2) Lőrincz Olivér (1) magasles (4) marathon (2) maraton (48) maratoni felkészülés (18) maratoni tervek (5) maratonka (1) maratonman (1) maratonszűz (1) margitsziget (1) maszk (1) mátra (5) mátra trail (1) medvedisznóember (2) meztelen (1) mikulás futás (2) minimaraton (1) mp3 (1) muflon (1) Nagykör (2) nagytétény (10) nemmegy (10) night run (1) nike (9) nike+ app (3) nike alvord (1) nike futóklub (1) nike lunarglide (1) nike pegasus (1) nike vomero (2) nike zoom structure (1) NN Ultrabalaton (2) nordic-walking (2) nordicwalking (8) Normafa (1) No pasarán! (1) Nulladik Balaton Trail (1) nyújtás (2) omni 10 (1) omni 12 (2) Optivita (2) optivita100 (1) optivita ultrafutó kua (1) orfű (1) orrszarvúbogár (1) Őrség (1) oruxmaps (1) őszibarack (1) p.o.d. (1) pannonfunk (3) peldakepeink (2) phoenix (1) phoenix 5 (1) phoneix 6 (1) piros85 (6) plandurance (3) polar (2) Polar RCX5 (1) polar rs800 (1) powersong (35) puki (1) pulzuskontroll (5) pulzusmérés (5) pulzusmérő (6) rádió (1) résztáv (7) Róka és a komák (2) Róka és a komék (2) Runners World (1) runtastic (10) saaby (1) Salomon Szentendre Trail (1) Salomon Ultra-Trail Hungary (1) sár (1) sárd utca (4) Sárvár (1) saucony (11) scorpions (1) sean conway (1) sérülés (6) siófok (2) Sopron Trail (1) sört adni ér (1) sóskút (1) sparmaraton (5) spar maraton (14) stabil cipő (2) staféta (1) Suhanj!6 (1) Süle Zsolt (1) süti (1) Suunto (1) szekszárdi borvidék félmaraton (2) szelidi-tó futás (3) Szénás-kör (7) Szentendre trail (1) szentivánéji futás (1) Szentlászló Trail (1) Szent Iván éj (1) szigetkör (1) szíjcsere (1) Szőlőskör (1) Tájékozódás (2) tajga trail (1) talpalávaló (57) talpbetét (1) talpi ín gyulladás (1) tapasztalat (1) tárnoki tófutás (2) tartósteszt (1) tátra (1) térdkoptatás (1) terep100 (1) terep50 (2) terepfutás (90) terepfutás.hu (1) terepfutócipő (3) terepfutó edzésterv (1) terepverseny (35) terep hétvége (1) terheléses vizsgálat (2) teszt (1) titkos edzésterv (3) (3) tókör (1) tóparti (5) tóparti futóparti (10) túra (1) turistafutás (3) tv műsor (1) Ultra-trail Hungary (2) ultrabalaton (25) ultrafutás (29) ultramaraton (10) ultratrail (5) UTH (4) UTH55 (2) útvonal (3) vacsora (1) vadlán (2) Vadlán Ultra Trail (2) váltó (5) városnézősfutás (1) vélemény (2) velencei (8) velencei tó (8) Verőce éjszakai trail (1) verseny (103) versenynaptár (1) Vértes (3) Vérteskozma RocknRoll (1) Vértes Terep Maraton (3) vertical (1) videó (2) vivicitta (1) Vonyarcvashegy (2) VTM (5) we were born to fly (1) withwind (1) wps (1) yi chi (1) yoloka (1) yourstruly (10) youth of the nation (1) yt25 (5) yt50 (4) Címkefelhő

Fuss, ahogy jól esik!

2009.10.05. 11:28 Lemúr Miki

Az első maratonom

Címkék: endorfin futás maraton holtpont

Két éve futok több-kevesebb rendszerességgel, és most úgy éreztem, megérett az idő a maratonra. Tavaly már kacérkodtam a gondolattal, haboztam, hogy induljak-e, aztán egy heveny lefolyású hörghurut megkönnyítette a döntést. Az idén viszont nem volt kibúvó.

A futómúltam nem túl impozáns, kb. 700 km-t toltam be két év alatt a tachográfba. Eddigi leghosszabb távom a Velencei-tó megkerülése (28 km), kettő darab alkalommal.

Az első 28-as időmet (2:34) alapul véve úgy terveztem, hogy 4 óra körül teljesítem a maratoni távot. A lelkem mélyén persze a 4 órán belüli időről álmodoztam. Aztán a pocsékul sikerült szeptemberi Velencei-tavi futás után át kellett értékelnem a dolgot ("újratervezés!"), és mivel akkor 26 km-nél gyakorlatilag meghaltam, visszavettem az ambícióból és a puszta túlélést jelöltem ki célként.

A verseny reggelén időben érkeztünk az '56-osok terére személyi edzőmmel, aki egyúttal a házastárs hálátlan szerepét is betölti. Átvettem a rajtcsomagot ("visszaadnám az L-es pólót, M-est kérnék, köszönöm"), majd tollászkodni kezdtem, míg feleségem fényképezőgéppel a kezében sűrűn dokumentálta az eseményt. A színpadon Norbi és Réka műlelkesedéssel próbálták megmozgatni a mezőnyt (hogy ennek a nőnek milyen idegesítő hangja van!), nem mulasztva el megemlíteni a Norbi-franchise különböző, helyszínen kapható termékeit sem. Eközben én azzal a komoly dilemmával küzdöttem, hogy a vízhólyagok elkerülése végett leragasszam-e a lábfejem kritikus pontjait vagy inkább krémezzem be. Ez szó szerint vérre menő kérdés, nem lehet elbagatellizálni, ezért végül a ragtapaszra kentem a krémet, biztos, ami biztos.

Megvolt az obligát bemelegítés is (jó messzire szaladtam, amíg találtam egy fát, ahol zavartalanul könnyíthettem magamom), aztán már fújták is a sorakozót.

Kissé idegesen álltam be a 4-4:30-as célidejű szektorba, majd rögtön szem elől tévesztettem kis feleségemet. Pár perc toporgás után elindultunk. Úgy saccoltam (mert az indítópisztolyt vagy szirénát vagy micsodát nem hallottam), hogy 2 és fél percbe tellett, mire átjutottam a startvonalon (ennek később lesz jelentősége).

Az első 10 km-t szándékosan lassan futottam, megfogadva a nagy öregek tanácsát: ne engedjük, hogy az elején magukkal sodorjanak a többiek, mert a kezdeti virgonckodásnak nagy ára lesz később. Ez maximálisan be is igazolódott a táv utolsó negyedénél. A másik tanács, ami szintén bevált: MINDEN frissítőpontnál együnk-igyunk, akkor is, ha nem kívánjuk! A pontokon egyébként a magam szórakoztatására hülye kérdésekkel zaklattam az önkénteseket, az elsőnél pl. azt tudakoltam, hogy sok van-e még hátra, és minden megállónál próbáltam -- sikertelenül -- cigit lejmolni.

Míg eleinte visszafogtam magam, a második 10 km-en már hagytam, hadd vigyen előre a tömeg és a hangulat. A nézők biztatása is jól esett (a rajtszámomra egy csigát rajzoltam, így sokan "Hajrá, csiga!" felkiáltással buzdítottak), és Rrróka barátommal is többször összefutottam, aki váltóban indult. Így történt, hogy a Lágymányosi hídnál, a 21-ik km-nél, azaz a pálya felénél az időm nagy meglepetésemre 1:58:30 volt!

A remény kezdett kicsírázni a szívemben. Ha a startnál számolt 2 és fél perces veszteséget és az első negyed lassú tempóját számításba veszem, és hozzáadom azt, hogy még bőven maradt energiám, a 4 órán belüli eredmény talán elérhető!

Mintha szárnyakat kaptam volna, stabilan, jókedvűen futottam tovább. Haraptam az aszfaltot. A 27-ik km-nél jött az endorfin-rush, szinte elbőgtem magam, aztán mégse, mert éppen frissítőponthoz értem. A 28-ik km-nél aztán mámoros érzés fogott el: ennél többet még sosem futottam, és minden lépéssel egyre beljebb és beljebb hatolok erre az ismeretlen, veszélyes és izgalmas területre!

A 32-ik km-nél köszöntött be a holtpont. Egyre több sporttársat láttam elhullani mellőlem, sokan sétáltak, leálltak, guggoltak az út szélén. Egy-két helyen nagy erőfeszítésembe került, hogy ne engedjek én is a csábításnak. Csupán egy alkalommal, a pálya talán legnehezebb (hál'istennek rövid) szakaszán, a Nyugati felüljáróján kezdtem el sétálni. Monspart Sarolta sokszoros magyar- és világbajnok, a magyar hosszútávfutás nagyasszonya csalhatatlan érzékkel ezen a stratégiai ponton helyezkedett el, és az ő biztatására kezdtem el újra mélán kocogni, majd lassan felvenni a ritmusomat.

Az utolsó 10 km-en már nyoma sem volt a lazaságnak, izomból futottam, helyenként mintha álomban lettem volna, csak vitt előre a lábam, a tudatom beszűkült, csak a perifériás látásommal érzékeltem, hogy suhannak el a tereptárgyak. A 38-40-es km-táblákat nem is láttam, nem tudtam, időben vagyok-e, vagy túl sokat álltam a frissítőpontoknál? Kezdtem ideges lenni. A pulzusom felragadt a 170-172 bpm-es tartományba.

A Hősök terén megszaporodott a szurkoló tömeg, és így az utolsó 2 km már az előzőekhez képest könnyen ment. Szűkösen, de még időben voltam. Derék hitvesem pár cimborát is odacsábított a célba, akik harsányan biztattak. Egymás után hagytam le az embereket. A finisbe érve szembesültem vele, hogy a verseny órája kb. 40 másodperccel előrébb van, mint az enyém! Még egy perc! Hiába haladtam előre, a célkapu egyre távolodott. Vágtázni kezdtem, és 03:59:27 bruttó idővel beértem.

Hihetetlen érzés volt, megint rámtört a bőgés, amit betudtam a kimerültségnek és gyorsan elfojtottam magamban. A nyakamba akasztották az érmet, meg a kezembe nyomtak ezt-azt, igazából nem is figyeltem rá. Ellenálltam a kísértésnek, hogy leüljek, neadjisten lefeküdjek, inkább Rrrókával kezdtem beszélgetni, aki 1:36-os SZUPER idővel futotta a 20 km-t, és nem tűnt valami fáradtnak. Gratulálok!

Aztán hitvesi ölelés és baráti hátbaveregetések. Köszönöm nekik, főleg kis feleségemnek, aki a felkészülés alatt végig mellettem állt (vagy biciklizett).

Ezen kívül köszönöm anyukámnak, továbbá a Metallicának és a Volbeatnek, kiemelten Lars Ulrich és Jon Larsen dobosoknak, akik átsegítettek a nehéz szakaszokon. Az elsőt, mint általában, most is nehéz lesz elfelejteni.

26 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hosszutav.blog.hu/api/trackback/id/tr661428632

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mylady 2009.10.05. 12:35:40

Gratulálok... a maratonhoz, a kitartáshoz, a szuper időhöz és a remek stílushoz (élmény volt olvasni) :D

zsolababe 2009.10.05. 12:51:01

gratula..... az irashoz is tenyleg szorakoztato volt... en is be akarok erni 4oran belul..most kicsit irigykedem, hogy mar tul vagy rajta :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.10.05. 13:21:57

jó vagy cimbi! :) a cigi lejmolás hogy jutott eszedbe? ezen nagyot röhögtem. :DDD
a legirigykedőbb érzést kettő dolog váltott ki belőlem, a beszűkülős érzés, amit nagyon szeretek a kikapcsolós hosszú futásokban, most nekem nem volt, mert izgultam érted is, meg a váltás miatt is, így nem tudtam "befordulni". a másik a célbaérés, majdnem bőgés. bár sokszor mondom, hogy az ajándék pólóért futok (a mostani pocsék), igazából ezért az érzésért futok!

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.10.05. 13:24:19

ja és legközelebb a rajtvonalon átmenéskor nézz fel az órára (ha van), ott látszik, hogy mennyi ideje durrantottak, vagy szirénáztak, így könnyebb kiszámolni a nettó időt.

helemburgis 2009.10.05. 13:28:00

Gratulalok ezert a szep elsöert! :)

xhege 2009.10.05. 16:30:49

Nagy GRATULA!

Én nem merném megkockáztatni a maratont még, pedig már az idén toltam vagy 1200 km-t. A félmaraton egyenlőre elég kihívás. Neked meg minden elismerésem.

HelloJozsi 2009.10.05. 22:03:27

Gratulálok! Ez elsőre szerintem nagyon szép eredmény!

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2009.10.05. 22:25:46

Köszönöm az ismerős és ismeretlen sporttársaknak a gratulációkat! :)

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.10.08. 18:40:45

Gratulálok! Az írás is nagyon jó, visszaadja azokat az állapotokat, amin tényleg keresztül megy egy futó. Én egyelőre öt félmaratonon vagyok túl, jövő tavasszal-nyáron futok még hármat, aztán egy év múlva Kassán maraton. Egyelőre túlélési céllal. :))

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2009.10.08. 19:08:18

@BGy: Kösz! A kassai maraton engem is izgat, talán jövőre nekifutok. Főleg, ha olcsó arrafele a Mizuno, addigra valószínűleg elnyűvöm az enyémet.

Esetleg nézd meg a Tóparti futópartikat, jó hangulatú, olcsó (ingyenes) rendezvények, és a 28 km-es táv jó átmenet a félmaratontól a maratonhoz.

Ivan Grasso · http://op-ironman.blog.hu/ 2009.10.09. 11:39:08

Szép volt, gratula! Elsőre irígylésre méltó idővel!

joka100 2009.10.09. 21:41:39

@xhege:

Hege, Keszthely óta futottál még félmaratont idén?
korpa

Styxx 2009.10.10. 20:52:46

gr. a stílusod meg 1O+! Tényleg koca cigis vagy, vagy csak simán poén? Bocs, ha túl naiv vagyok.

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2009.10.10. 21:06:47

@Styxx: Köszönöm! A cigit 15 évi dohányzás után tavaly novemberben tettem le, de még mindig álmodom vele. :) A lejmolás persze poén volt.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.10.12. 14:03:21

@Lemúr Miki: érdekes, mert én meg egy éve nem cigizek, 10 év után. :)
egyáltalán nem hiányzik, piálásnál sem.

Styxx 2009.10.15. 16:42:54

@Lemúr Miki:
Az lehet, hogy életed végéig így lesz, de no para, don't fos. Álmodva nem rákkeltő és a pizsamád se lesz hamutartó szagú.-).

doncii · http://doncii.blogspot.com 2009.10.29. 22:48:49

Jo cikk, gratula a 4 orahoz es koszi az irast, elvezetes es inspiralo volt olvasni.

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2009.10.29. 22:53:14

@doncii: Kösz! Irigyellek, hogy NYC-ben vagy, a kedvenc városom. Egy évig+ laktam ott.

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2011.10.04. 01:21:10

Én is tegnap futottam az elsőt, csak én itt a világ másik felén, Brazíliában. Tuti, hogy én voltam az egyetlen magyar induló:) Én 4 óra 30 perc alatt futottam le, tényleg hihetetlen élmény, egyszerre tudattágító és tudatszűkítő. Ha gondoljátok, olvassátok el az enyémet is:)
rabbitshoe.blogspot.com/2011/10/42195.html

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2011.10.04. 01:22:35

na a vége meg lemaradt:) szóval azt írtam még, hogy gratulálok mind a futáshoz, mind az íráshoz :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.10.04. 05:14:36

@borboleta: mi is gratulálunk! ahogy olvasom nagy élmény volt és ahogy nézem neked kicsit másfajta volt az időjárás. :) sokan cseréltek volna veled!

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2011.10.04. 12:05:42

@borboleta: Komoly spirituális élménynek hangzik a beszámolód! :) Gratulálok!

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2011.10.04. 12:18:13

igen, tökéletes futó idő volt, borús, de nem esett, kb 23 fok. mondjuk a 97%-os páratartalom nem látszik a képen:) nagyon jó a blogotok, írjatok még sokat!

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.10.04. 12:32:57

@borboleta: köszönjük! :) (remélem láttad h ez a 2009-es cikk és voltunk 2010ben is meg idén is)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.10.04. 15:21:09

@borboleta: 18 órakor (itteni idő szerint ;) ) lesz egy újabb elsőbálozós cikk is!
süti beállítások módosítása