HTML

Licenc

Creative Commons License
Ezek a művek NezumiKeratomi, Lemúr Miki és rrroka, valamint vendégszerzők írásai. Ők ezen a blogon Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el!-Ne változtasd! 2.5 Magyarország License alatt publikálnak.
A felhasználáshoz kérd az engedélyüket!

Havi talpalávaló

Ehavi talpalávalónk Lemúr Miki ajánlásával:



FUNKorporation: Hold on Through



 

fbcsoport.jpg

Kövess minket a Facebookon is!

 

erdifutovagyok.jpgÉrdi futó vagy? Én meg a BSI érdi futónagykövete! Ha szívesen futnál egy érdi közösséggel, akkor:

Csatlakozz a futócsoportunk FB oldalához!

Utolsó kommentek

Címkék

#blackhole (1) 10 km (1) 12 órás futás (1) 15km (1) 20 (1) 2011 (1) 2030perc futás (2) 2S (1) 3vulkán (4) 4up4down (1) 6 órás futás (1) achilles (1) achilles-ín (1) alacsony-tátra (1) Ambit (1) amorf lovagok (1) Anna-hegy (1) aonijie (1) Arberland Trail (1) arberland ultra trail (1) áron (1) Athén (1) Athén Authentic Marathon (1) átmozgatás (1) Auerhahn trail (1) aurerhahn trail (1) autós (1) a hátunk mögött (6) balaton (12) balaton maraton (5) balaton szupermaraton (10) Balaton Szuper Maraton (3) Balaton Trail (1) Balboa-kör (4) bánya (3) bátortábor (1) bécs-pozsony-budapest (6) bejárás (1) betegen futni (1) betegség (1) betonnt (1) beurer pm45 pulzusmérő óra (1) BGy (1) bitliszbá (10) black sheep trail (1) blog (4) blogajánló (3) borvidék félmaraton (2) Börzsöny (1) Börzsöny Trail (1) bozót (1) Breaking2 (2) bringázás (2) BSZM (5) Budai Kilátások (1) budai trail (4) budapest (2) Bükk (3) camelback (1) chifutás (4) chifutás tanfolyam (1) Classic Balboa (1) Csobánc (2) Csobánc Vertical (1) csonthártyagyulladás (2) csősál (1) csúszásgátló (1) decathlon (2) délibáb félmaraton (1) dioptriás futónapszemüveg (1) diósd (1) dobzse (1) domb (7) dombos útvonal (48) Dömösről jöttünk (1) duna gát (68) dupla decaironman (1) dupla élmény (4) eBay (1) edzés (251) edzésterv (7) éhség (1) éjszakai futás (2) eliud kipchoge (1) elmaradt (1) első maraton (3) Eltévedés (2) endomondo (2) endorfin (3) érdekesség (1) érdifutóvagyok (1) érdi hendikep (13) Érdi szilveszteri futás (1) érdkörbe (1) Erzsébet-kilátó (2) európa bajnokság (1) fartlek (4) felkészülés (2) félmaraton (27) fényvisszaverő mellény (3) foci (1) fogyás (1) fotók (3) fotókutya (3) fundoklia (45) fuss csepel (1) fuss te is (1) FutaNyerges (1) futapest (1) futás (359) futás. (2) futas. (1) futócipő (19) futócipő app (2) futócipő mosása (1) futócipő tapasztalat (4) futócipő teszt (4) futócucc (20) futocuccok.hu (1) futódzseki (1) futófotó (2) futóiskola (1) futókutya (5) futónagykövet (1) futóparti (6) futottak már (1) Gánt Trail (1) garmin (1) gát (2) Gazdagréti Tavaszindító Futóverseny (1) generali futógála (1) gent (1) gerecse trail (2) gerinctorna (1) GPS (5) gpx (1) GTX (1) GTX futócipő (1) gútai vízkereszt maraton (7) hárosi-öböl (1) hátunk mögött (24) havi (1) havi powersong (15) hellotrails (1) hello fellegvár (1) hello pilis trails (1) hendikep (8) heti powersong (2) hideg (1) hipotermia (1) hírek (4) (3) Hogy sújt minket ez a gyönyörű kurvaélet. (1) holtpont (1) hőségriadó (3) hosszutav (9) hosszútáv (1) hosszutav. (2) hosszutav blog (1) humor (1) húszszoros ironman (1) ilovebalaton (1) ineos159 (1) instagram (21) interjú (1) intersport (1) it szalag (5) jazz (1) jótékonyság (1) jótékonysági futás (3) k100 (1) kalandfutás (3) kalenji (7) kalenji kiprun trail mt (1) Kalenji Protect 1000 (1) Káli-medence (9) Káli futás (3) karmelegítő (1) kékes (3) kékkút (1) keresztedzés (1) kihívás (1) kinizsi százas (1) Kiskör (2) kolozsvár (1) komáromi erőpróba (1) konfliktus (1) közkút (2) közösségi futás (1) kropkó péter (1) ktf20 (2) kutya (3) lágymányos (1) limonádé (1) linz (1) Linz Marathon (2) Lőrincz Olivér (1) magasles (4) marathon (2) maraton (48) maratoni felkészülés (18) maratoni tervek (5) maratonka (1) maratonman (1) maratonszűz (1) margitsziget (1) maszk (1) mátra (5) mátra trail (1) medvedisznóember (2) meztelen (1) mikulás futás (2) minimaraton (1) mp3 (1) muflon (1) Nagykör (2) nagytétény (10) nemmegy (10) night run (1) nike (9) nike+ app (3) nike alvord (1) nike futóklub (1) nike lunarglide (1) nike pegasus (1) nike vomero (2) nike zoom structure (1) NN Ultrabalaton (2) nordic-walking (2) nordicwalking (8) Normafa (1) No pasarán! (1) Nulladik Balaton Trail (1) nyújtás (2) omni 10 (1) omni 12 (2) Optivita (2) optivita100 (1) optivita ultrafutó kua (1) orfű (1) orrszarvúbogár (1) Őrség (1) oruxmaps (1) őszibarack (1) p.o.d. (1) pannonfunk (3) peldakepeink (2) phoenix (1) phoenix 5 (1) phoneix 6 (1) piros85 (6) plandurance (3) polar (2) Polar RCX5 (1) polar rs800 (1) powersong (35) puki (1) pulzuskontroll (5) pulzusmérés (5) pulzusmérő (6) rádió (1) résztáv (7) Róka és a komák (2) Róka és a komék (2) Runners World (1) runtastic (10) saaby (1) Salomon Szentendre Trail (1) Salomon Ultra-Trail Hungary (1) sár (1) sárd utca (4) Sárvár (1) saucony (11) scorpions (1) sean conway (1) sérülés (6) siófok (2) Sopron Trail (1) sört adni ér (1) sóskút (1) sparmaraton (5) spar maraton (14) stabil cipő (2) staféta (1) Suhanj!6 (1) Süle Zsolt (1) süti (1) Suunto (1) szekszárdi borvidék félmaraton (2) szelidi-tó futás (3) Szénás-kör (7) Szentendre trail (1) szentivánéji futás (1) Szentlászló Trail (1) Szent Iván éj (1) szigetkör (1) szíjcsere (1) Szőlőskör (1) Tájékozódás (2) tajga trail (1) talpalávaló (57) talpbetét (1) talpi ín gyulladás (1) tapasztalat (1) tárnoki tófutás (2) tartósteszt (1) tátra (1) térdkoptatás (1) terep100 (1) terep50 (2) terepfutás (90) terepfutás.hu (1) terepfutócipő (3) terepfutó edzésterv (1) terepverseny (35) terep hétvége (1) terheléses vizsgálat (2) teszt (1) titkos edzésterv (3) (3) tókör (1) tóparti (5) tóparti futóparti (10) túra (1) turistafutás (3) tv műsor (1) Ultra-trail Hungary (2) ultrabalaton (25) ultrafutás (29) ultramaraton (10) ultratrail (5) UTH (4) UTH55 (2) útvonal (3) vacsora (1) vadlán (2) Vadlán Ultra Trail (2) váltó (5) városnézősfutás (1) vélemény (2) velencei (8) velencei tó (8) Verőce éjszakai trail (1) verseny (103) versenynaptár (1) Vértes (3) Vérteskozma RocknRoll (1) Vértes Terep Maraton (3) vertical (1) videó (2) vivicitta (1) Vonyarcvashegy (2) VTM (5) we were born to fly (1) withwind (1) wps (1) yi chi (1) yoloka (1) yourstruly (10) youth of the nation (1) yt25 (5) yt50 (4) Címkefelhő

Fuss, ahogy jól esik!

2012.08.14. 08:00 rrroka

Futócipő tapasztalat: Saucony ProGrid Phoenix 5 és Saucony ProGrid Jazz 13

Címkék: jazz phoenix futócipő saucony futócucc

Júniusban úgy tűnt hirtelen mindenki új futócipőt vett, a régiről meg tud már alapos tapasztalatokat küldeni. Az akkor küldött cikkeket a rendszer :) mostanra dolgozta fel, lássuk hát csiripiszli és veelaci futócipő tesztjeit.

csiripiszli:
Saucony ProGrid Phoenix 5

Tavaly októberben vettem ezt a cipőt, elsősorban azért, mert a korábbi cipőmben (Nike Air Span 6) elég sokat fájt a térdem. Ez persze nem biztos, hogy elsősorban a cipő hibája: amikor megvettem, 2-3 hónapja futottam csak, és kezdőként nem nagyon találtam az optimális terhelést – inkább azt gondolom, nagyobbrészt emiatt volt a sok sérülés.
Szóval megvettem a Főnixet, szerintem nagyon szép volt. Saaby jóvoltából új neve is lett: préselt bagoly :D Ha oldalról nézzük, rózsaszín, ha felülről, akkor a rózsaszín alig látszik. (Mint legfontosabb infó. Biztos van neki valami termékleírása, de azt nem olvastam el :) ). sauconyphoenix_alatamasztas.jpgA cipő egyébként pont annyiba került, amennyit akkor rászántam a cipőre, 22990 forint volt, és a cipőhöz kaptam egy futózoknit is. Az első futásoktól kezdve bevált, kezdetben sem volt vele semmi gondom, és nagyrészt ez később is így maradt. Ennek a cipőnek erősebb egyébként az alátámasztása, mint az első cipőmé volt (ezt onnan tudom, hogy nagyobb az eltérő színű rész a talpán); ennek pszichés hatása biztos volt, megnyugtatónak találtam, de valószínűleg volt fizikai hatása is, mert a tavalyihoz hasonló térdproblémák elkerültek.
Néhány héttel ezelőtt mégis kezdtem érezni, hogy kellene egy új cipő. A távok a tavalyihoz képest növekedtek: több félmaratont futottam most tavasszal, illetve több szintes futásom is volt. És azt tapasztaltam, hogy a lábujjamat nyomja a cipő; szépen ki is lyukadt mindkét cipő orra. A szekszárdi félmaraton lejtői tettek be neki, vagyis inkább a lábamnak: megint mindkét nagylábujjam körme tiszta lila lett. Ez persze lehet, hogy részben a nem jó cipőfűzésnek is köszönhető. Azt amúgy nem tudom, hogy a hosszabb távok vagy a szintek amortizálták le inkább a cipőt, vagy a kettő együtt.
Szóval most vettem egy új cipőt, szintén Saucony, csak Omni 10, még erősebb alátámasztással és egy kicsit szélesebb fejrésszel. Egyébként a Főnixet sem akarom nyugdíjazni, végülis csak kb. 630 km van benne. Mondjuk ahhoz képest elég ramatyul néz ki – és ez az egyetlen kritikai észrevételem a cipővel kapcsolatban. Az orrát már említettem, hogy kilyukadt, a lábfej oldalsó része is elvékonyodott. Fogalmazhatunk úgy is, hogy teljesen a lábamra idomult, de akkor sem gondolom, hogy ennyi után így kéne kinéznie egy cipőnek. Mosni egyébként nem mostam ki, még kézzel sem, nehogy ez is összemenjen, mint a Niké, ezért aztán nagyon koszos, de ez az én hibám, nem a cipőé. Annyit tudtam tenni az ügy érdekében, hogy megjavíttattam. Ezt nagyon korrektül intézte a bolt: felhívtak az árajánlattal (1200 pénz), mondtam, hogy oké, két nap múlva jött a telefon, hogy kész a cipő.

sauconyphoenix_stoppolás.jpg
Szóval most egy fokkal jobban néz ki; a javítás után ki is mostam. Még mosás előtt futottam benne egy könnyű ötöst, hogy megnézzem, a stoppolás után, de még mosás előtt hogy használható. Igazából semmi különös érzésem nem volt, ami jó jel, teljesen rendben volt a cipő. Aztán kimostam (kézzel, mosószappannal, egy picit betettem egy régi centrifugába, aztán a szárításhoz kitömtem selyempapírral). Így csak egy nagyon rövidet futottam eddig benne, kb. két km-t (tesómhoz futottam el), visszafelé gyalogoltam, de valahogy úgy érzem, sajnos nem az igazi. Lehet, hogy az a két lyuk hiányzik a lábujjaimnak, de mintha kicsi lenne, nyom is, ezt érdekes módon főleg gyaloglás közben éreztem. Az is lehet, hogy kezdek hozzászokni az Omni kicsit szélesebb fejéhez, nem tudom.
Összességében tehát nagyon szerettem ezt a cipőt, a lábamnak is jót tett, hogy ebben futottam. Egyetlen problémám, hogy nem annyira tartós, mint szerettem volna; nem tudom, itt az elvárásom volt nem reális, vagy tényleg túl hamar tönkrement a cipő. A jövőjét nem tudom: adok még neki esélyt, de ha nem lesz kényelmes, akkor nem erőltetem a dolgot.

saucony_phoenix_progridomni.jpg


veelaci:
Saucony ProGrid Jazz 13 - egy kezdő futó első cipője

Én: F-39, 188/95. Kilenc hónapja kezdtem el futni, nem hirtelen ötlet alapján, így előtte a neten és az ismeretségi körben tájékozódtam az alapvető tudnivalókról. Az hamar világos lett, hogy az első és legfontosabb dolog egy megfelelő cipő megfelelő helyen történő beszerzése. Tudtam, hogy tapasztalatlan vagyok ezért profi segítséget kerestem, amit a város (Szombathely) ismert sportboltjában meggyőző módon meg is kaptam: Járásom és futási elképzeléseim alapján első cipőnek ezt a Saucony Progrid Jazz modellt ajánlották. Ránézve első gondolatom az volt, hogy olyan mint egy gagyi kínai sportcipő; bár kézbe vétel után meglepődtem, hogy milyen könnyű; felpróbálva pedig nagyon puhának, és ruganyosnak tűnt. Az ára kb. annyi volt, mint amit lélekben rászántam, már csak otthon kellett beadnom, hogy mi került ennyibe egy "kínai-szerű" cipőn :) (23.990 Ft-ért vettem, ez úgy nézem hogy a magyarországi hivatalos ár is egyben. Jár hozzá egy ajándék zokni is, aminek bolti ára 990 Ft.)
sauconyjazz_talp.jpgA cipőt egy 4 hetes, 5 perc folyamatos futásra felkészítő edzéstervvel avattam fel és a keszthelyi (első) félmaratonom után kezdtem gondolkodni lecserélésén. 2-3 naponta futottam benne, mindenféle időben, összesen 750 km-t. Futásaim kb. 70-80%-a aszfalt, a többi pedig könnyű terep volt. A cipő végig kifogástalanul funkcionált, (a cipőkötési kísérletezgetéseket nem számítva) semmiféle lábbal kapcsolatos problémám nem adódott, összességében tökéletesen elégedett voltam vele. Ezek után természetesen a következő cipőm is Saucony, ugyanaz a termékvonal, de kicsit emelt szintű modell: Progrid Ride 4. Az üzletben az első cipő kopása alapján nem javasoltak váltást, mert azt szűrték le, hogy kicsit sem pronál a lábam. A kicsit erősebb oldaltartású modellt azért választottam, mert a 95 kg-os testsúlyomhoz és az időnkénti terepezéshez ez egy fokkal jobb.  Továbbá ennek élettartama elvileg 1000-1200 km, a Jazz-é pedig 700-800 km, árban pedig nincs ilyen arányú különbség. Az én esetemben nem volt lényeges eltérés a kettő között. Bármelyiket választhattam volna.
Közben a cipő kinézetével is megbarátkoztam. A gyakorlatban is tapasztaltam, amit egy jó ismerősöm még az elején mondott: aki futó, az úgyis látja, hogy ez egy Saucony, a többiekkel pedig nem kell foglalkozni...
Lőttem róla néhány képet. Sajnos a napokban esett át élete első és egyetlen mosógépes mosásán, úgyhogy a záró állapot már nincs meg. Sokkal koszosabb mondjuk nem volt, mert tavaly augusztus óta - legalábbis nálunk - nem nagyon volt igazán sáros idő.

sauconyjazz_mosasutan.jpg

sauconyjazz_talpfelso.jpg

Köszönjük szépen a beszámolókat a cipőkről, az első kézből származó hasznos infókkal biztos könnyebb lesz a futócipő választás más futóknak.
Továbbra is várjuk a futócipőkkel, és más futófelszerelésekkel kapcsolatos véleményeket, tapasztalatokat!



Korábbi cikkek:

69 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hosszutav.blog.hu/api/trackback/id/tr224710364

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BGy · http://babosi.blog.hu 2012.08.14. 10:22:52

Lányok, fiúk! Ez nagyon rossz reklám a Sauconynak. Mástól is hallottam, hogy a felső rész kilyukadt a lábujjaknál. A talpuk 700-800 km után úgy néz ki, mint az én Mizunóm 2000 km környékén.
@csiripiszli: Nike Air Span nekem is volt, az nem semleges lábra való, hanem pronálóra. Nekem szétszedte a térdemet, talán nálad is az volt a gond. Utána műveltem ki magamat a cipőket illetően.
Ami nagyon puha és nagyon ruganyos, az nem csillapít annyit, mert rugalmassága révén nem nyeli el az energiát, hanem továbbadja. Olyan, mintha rugón futnánk, kell bele a lengéscsillapító. :)) Na, most hogy megírtam akadémiai székfoglalómat, iszom egy kávét.

2012.08.14. 11:08:34

@BGy: szerintem a lábujj kilyukasztás egyéni dolog is (a netes források szerint aki erősen sarokra érkezik az gyorsan lyuggatja a cipő elejét is általában). Nekem az asicsom kb 350-400 után elöl már akkora lyukakkal rendelkezik, hogy féltem kiesek rajtuk.

A talp kopása sem biztos, hogy cipő függő (ha mindennapos használatra való normál cipőket hasonlítunk össze, és nem keverünk ide mondjuk valami extra könnyű verseny topánt). Nem mindegy, hogy milyen terepen futsz (pl a beton szerintem jobban koptat, mint a Margit sziget kemény földes, apró kavicsos murvája), csoszogsz e egy kicsit, hogy fogsz talajt.

Egy szó mint száz lehet, hogy rajtad egy Saucony talpa/orra is jobban bírná, én meg egy Mizuot és 2 perc alatt kilyukasztanék.

2012.08.14. 11:13:50

Egyébként Mizunoból melyik cipő a Pegasus vetélytársa? (gyk, semleges lábra való igazi all rounder mindenféle, mindennapos edzéshez, kiváló tartósság, de semmi igazi űbercsilivili).

A komolyabb futócipők közül eddig nekem a Pega nagyon tetszett, Asics 1150 nekem annyira nem jött be, de még vannak márkák, amiket ki kell próbálnom a következő években :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2012.08.14. 11:48:06

@BGy: nem reklámozunk senkit, nem is célunk valamelyik márka vásárlására buzdítani, vagy valamelyik mellett kiállni, egyszerűen futócipőkről jelentetünk meg tapasztalatokat! Most épp két saucony jött össze, ennyi.
Nekem egyik progrid omni se lukadt ki az elejénél (3 pár), sőt a felsőrésznek sosem lett semmi baja. nálam általában a sarka kopik el, de én sokat futok dombon, az ugye sokkal jobban igénybe veszi.

Izmi Tom 2012.08.14. 15:36:46

Mostanában ár-érték arányban vásároltam. Ez alapján még mindig a Saucony viszi a pálmát, még ha a sarok rész nálam is jobban kopik ennél a márkánál. Asics Nimbus volt a kedvencem, de annak a mostani árából kijön két Saucony megfelelője is.

BGy · http://babosi.blog.hu 2012.08.14. 15:39:22

@viito: A Mizuno Pegája a Wave Rider. De ebből a 14-est ne vedd meg, mert elrontották. 13,15 a jó.
Tudom, hogy sok dologtól függ a talp kopása, de nekem ezek nagyon kopottnak tűnnek. Az én cipőim a régi Adidas, és a Mizunóim is saroknál foszlanak belül, mert sarkantyúm van. Szóval ezek sem csodacipők. :))

@rrroka: pedig milyen jó lenne, ha valaki mögénk állna egy kis támogatással (havi nettó 500 rugó). Mögétek a Saucony, mögém a Mizuno. Nem is értem, miért nem jutott még eszükbe. :)))

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2012.08.14. 15:52:38

@BGy: el akarom küldeni a saucony boltnak ezt a posztot, vagyis el akartam... :)

veelaci 2012.08.14. 16:09:03

Azt mondják, hogy a sarok közepén lévő légkamrának (ami beszakadt) nincs szerepe a csillapításban, csak a divat és a látvány miatt lett így kialakítva. A Ride4-ben már kicsit feljebb is van emelve, talán így jobban bírja majd...

2012.08.14. 20:15:43

@veelaci: ez az a kívülről látszó "buborék"? lehet, hogy nincs szerepe, de van nekem egy Reebok cipőm, amiben egy grid nevű csillapítás van. Na állítólag annak a látszó része sem gond, ha megsérül, cserébe amint kicsit nedves lesz a terep rögtön szörcsög a cipő minden lépésnél. Ez pedig annyira idegesít, hogy kizárólag a legnagyobb kánikulában venném fel, akkor meg azért nem az igaz, mert nem eléggé szellőzik.

Szóval ha ez is szörcsög, akkor a kilyukadása szerintem nagyobb katasztrófa, mintha mezítláb kellene futnom :)

2012.08.14. 20:16:24

havi netto 500k? hmm, máris regisztrálom a brooks.blog.hu és new balance.blog.hu domaineket :D

veelaci 2012.08.14. 21:28:55

@viito: Ez nem szörcsög. Igazából nem is tudom megmondani, hogy mikor szakadt be, mert nem nézegetem minden futás után. Nem tűnt fel, hogy probléma lenne vele, csak amikor a keszthelyi félmaraton előtt átnéztem, akkor vettem észre, hogy lyukas. Miután az üzletben megnyugtattak, még néhányszor futottam benne aztán kb. 750-800 km körül, az ajánlott időszak leteltével cseréltem.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2012.08.15. 06:39:31

@viito: 100-ért is! :D fura, hogy csak 7-800 kirire van ez a jazz ajánlva, tényleg elég húzós így az ár/érték.

2012.08.15. 08:46:04

@rrroka: velem lehet alkudni ;)

arról, hogy meddig jó egy cipő: Egyszer a futó blogon hangzott el, hogy bizony a manapság futó új szériás cipőket röhejes távokon teszteli a gyártó amit tuti kibírnak (ha jól emlékszem akkor valami 300-400 mérföld (500-650km) volt az érték, ez persze nem jelenti azt, hogy utána rögtön kuka, de azért sokat elmond, hogy a gyártó szerint ha ennyit bír, akkor már minden okés).
A magyarázat pedig az volt, hogy úgyis mindenki megveszi az új szériát amikor kijön az egyel magasabb számozás.
Gondolom ez a filozófia -ahogy az általában lenni szokott- nem egyedi az iparban...

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2012.08.15. 08:53:12

@viito: "úgyis mindenki megveszi az új szériát", de jó lenne ha itthon is finanszírozni tudnánk ezt a hozzáállást! :)

Shepherd68 2012.08.15. 10:50:34

Hogy más márka ill. típus is szóba kerüljön: én négy éve Nike Vomero cípőket használok. Piszok drága, az adott évben aktuális szériát 36-37000 Ft-ért szereztem be. Idén mázlim volt, és a 7-es széria kiadásakor még a Nyúlcipőboltban találtam a 6-osból, amit akciósa 26-ért tudtam megvenni. De egy dolog az elrettentően magas ár, viszont mindegyik cipőmet legalább 1500 Km-ig kényelmesen használhattam. Az 5-ös széria simán 1700-ig jó volt. A mai napig megvannak a régi cipők is, semiféle szakadás vagy extrém kopás nincs rajtuk. Viszont így 1500 felé már a talpat alkotó habosított gumi már érezhetően összetömörödik, ezáltal keményebbé, kicsit "ütössé" válik használat közben. Kb. annyira mint a régi Pegazusom, amit 1200-ig tudtam hordani.

Shepherd68 2012.08.15. 10:53:12

na, átolvashattam volna elötte:) bocsánat az elütésekért.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2012.08.15. 11:02:42

@Shepherd68: a nike stabil cipőket már nekem is ajánlotta DaMartian, de a masszív marketing ami a cég mögött van engem kissé elriaszt. nincs kedved írni a vomeroról egy rövidet? kíváncsi lennék milyen a sarka 1500+ km után, mert nekem mindig az kopik el nagyon, és lett már ennek következtében csonthártya gyulladásom. a 26000/1500 egy elég jó arány.

Shepherd68 2012.08.15. 11:12:50

@rrroka: De van. Nagyon szívesen megírom a négyéves tapasztalataimat, lefotózom a használt cipőket. Hétvégén nekifogok.

2012.08.15. 12:20:04

Nekem mondjuk a Pegasuson (ami meglehetősen hasonló a Vomerohoz) kb 400km után elvált a talp rész egyik szelete (külön álló darabokból van a talp felépítve). Némi dühöngés után egy cipésszel 1000 forintért orvosoltattam, azóta nincs gond vele, és lehet, hogy nem is általános a probléma, de összességében azért nincs tökéletes cipő (legalábbis azok között amiket én vettem :))

Ennek ellenére az eddigi "profi" cipőim közül még mindig a pega az ami leginkább nekem való.

2012.08.15. 12:42:11

@rrroka: nem vagyok általában híve ezeknek a nyomulós marketing cuccoknak (sőt!), de a Nike szerintem igazán profin, és olyan módon csinálja, amivel idehaza nem nagyon lehet találkozni. Például kifejezetten tetszik, hogy a nyilvánvaló marketing cuccot nem csak egy baseball ütővel püfölnék bele a fejembe, hanem megpróbálják becsomagolni, adni valamit (futóklub, cipőteszt, etc), és persze ezek a Nike-ról szólnak, de nekem ezek sokkal inkább tűnnek pozitív összegű játszmáknak, mint amikor csak sulykolja valami cég, hogy az enyémetvedd-enyémetvedd-enyémetvedd...

Amit például az utóbbi időben amit marhára utáltam céges logó terjesztés témakörben, az FB-on a giga méretű embléma a fotón mellettük apró felirat: oszd meg, ha a magyar sportolóknak szurkolsz. Szóval miért is jó nekem, hogy a fél képernyőnyi logóját a saját ismerőseim képébe nyomom ilyen nevetséges indokkal?

Egy napon talán a többi cég is ráeszmél, hogy a fogyasztók piszkosul immunisak már a hagyományos típusú reklámra, ezekkel a kreatív technikákkal pedig még megszólíthatóak az emberek, olyanokat is, akik másként elérhetetlenek.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2012.08.16. 06:51:32

@viito: ezeket az olimpiás 1 lájk = 1 gratulációs posztokat rohadtul utáltam, mert buta, elhibázott, eredménytelen kommunikációja azoknak, akiknek épkézláb ötlete nincs.
a nike nagyon jól csinálja a reklámokat, futóklubot, cipőtesztet, hiszen 99%-ban be is jön nekik, nem azt mondom, hogy nem jó az ő szempontjukból, hanem hogy én abba az 1%ba tartozom, akinek ez a futás teljes leuralása nem tetszik, nyilván nem is vagyok célközönség.

2012.08.16. 12:14:57

@rrroka: Hú, de rég érlelem magamban mi is a gondom a Nike márkával, s ezt tökéletesen visszaadja ez a mondatod! Lájkolom! :D
UB óta csak lazsáltam, a héten veselkedtem neki a Nerurkar féle maratoni edzéstervnek. Valakinek van esetleg tapasztalata erről?
edzesonline.hu/edzesterv/529/maratoni_edzesterv_fuss_5_oran_belul

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2012.08.16. 13:58:51

@saaby.: nekem fura, h csak percek vannak írva, jobban szeretem ha távokat adnak meg. hajrá Saaby! :) spáron találkozunk ezek szerint?

Izmi Tom 2012.08.16. 15:09:39

@saaby.:én is kinéztem magamnak a Nerurkar-félét, de úgy, hogy pulzusmérős kütyüm is van, én ismét ezt vettem elő, amit az elsőnél is használtam: www.polarelectro.co.uk/sites/default/files/plan-pdf/active_runner_marathon_program_0.pdf

szabolacko 2012.08.16. 15:45:53

A cipőkhöz visszatérve nekem egy fajta nike a térdemet hónapokra kinyírta. Bár lehet nem nekem való volt. Azóta visszatértem az asics-ra, cummulus és nimbus. Van egy ősrégi retró cummulusom is ami több év,heti 2x-i teremfocit(!) is kibírt futás után. Most nyugdíjas éveit a kertben tölti a lábamon.A cég reklámnak megvehetné olyan jó az állapota.Viszont itthon boltban csak felpróbálni szabad a méret és típus miatt,venni netről kell. Az itthon 38990,-es nimbusom akciósan 30 font(értsd: 10500-ft) volt,a cummulus 40 körül. Ha mást nem veszel 5000 postával együtt is félár,ha többen összeállunk még annyi sincs.

2012.08.16. 16:11:20

@rrroka: Sajnos nem találkozunk ott, a debreceni Nagyerdei Maratonra megyek, több okból is:
(www.frissoxigen.hu/om_kiiras.php)

1.Nincs(!) nevezési díj, s egy nagyon szép és térdbarát terepen rendezik(picasaweb.google.com/oxigenklub/OXIGENNAGYERDEIMARATONPalyaUtvonala#).

2.Hallatlan élmény volt múlt hétvégén a Szelidi-tó futás! Elképesztően kedves amatőrök a szervezőknél, frissítőállomásokon(ezen kívül a helyiek több privát frissítőpontot is varázsoltak, a kedvencem egy 4-5év körüli testvérpár volt, akik a szülők biztatása mellet is kissé félve nyújtották a mintás(!) műanyagpohárból a saját italuk), gyönyörű környezet, Isteni zsíroskenyér savanyúsággal, s az amatőrség minden bája átjárta az egész verseny hangulatát!
Ebből az élményből merítve kicsit átértékeltem a "futókarrierem", s azt hiszem nem a híres, nagynevű versenyek lesznek a számomra kedvesek, hanem a szelidihez hasonló kisebb, családiasabb hangulatú összejövetelek.
A futas.net futónaptárában millió ilyen kis versenyt találni.

A Nerurkar edzéstervvel kapcsolatban fontos, hogy a könyvtárból kikölcsönöztem a könyvét is(nagyon jó!), s elég alaposan körbejárja a terv építőköveit, céljait, okait. Az időre megadott futást azért tartja fontosnak, hogy véletlenül se rohanjuk le egy szombaton a 34km-t, hanem feltétlen csatangoljunk 3órát a futóterepen. A futással töltött időt fontosabbak tartja mint a távot. Az egyik fejezetben a kenyaiakkal közös edzéstáborról ír, az beszarás! De ezt majd máskor, így is tele lesz a vinyó velem...
@Izmi Tom: én ezt nem fogtam fel, asszem átragadt rám a kütyümentesség-baci. Nerurkar szerint a heti egyszeri hosszúfutás a lényeg, a többi csak picsogás(van honnan észt osztania, '97-ben a London előtti felkészülés alatt 21nap alatt 640km-t futott(ezt nem akarom elképzelni)).

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2012.08.16. 17:07:04

@szabolacko: melyik nike volt az? ha ilyen történt akkor tuti nem megfelelő tartású volt, vagy egyéb gond volt a lábaddal, szerintem a legrosszabb futócipő sem kellene h tönkretegye az ember lábát. te honnan rendeltél? én néztem a progrid omni 10-t, de majdnem ugyanannyi volt, mint itthon, így nem variáltam, de 10K körül már szívesen rendelnék...

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2012.08.16. 17:11:21

@saaby.: jól elfelejtettem a szelidi futást, te meg nem szóltál! :)
nekem nehezebb időt futni, mint távot, nemtom, vhogy ráparázok, nézegetem az órát, meg ilyenek. egy bazi nagy kör, azt legalább össze tudom hasonlítani máskori futásokkal.

2012.08.16. 17:23:18

@rrroka: Akkor ezt elszabtuk! :) Bepótoljuk!
Az időre futást úgy képzelem el (lehet ez perverz), elindulok a semmibe, s egy 180perces edzésnél ha eljutok másfélóra futásig ott jól megfordulok és hazafutok. Ennél nyugisabb szerintem nem létezik! ;)

BGy · http://babosi.blog.hu 2012.08.16. 17:55:10

@saaby.: a debreceni maratonra fejben nagyon készülj, mert 8 kört kell futni. Sokan panaszkodnak utána erre a körülményre.

@rrroka: "én abba az 1%ba tartozom, akinek ez a futás teljes leuralása nem tetszik" Tökéletes megfogalmazás! Én is abban az 1%-ban vagyok. Ó, jeee!

2012.08.16. 18:20:03

@BGy: Fura, de nem zavar. Szép erdőben fák közt kell körbejárni, mint a muslica! :) A Mizuno tényleg ennyire strapabíró? Erősen elgondolkodtat! Közepesen pronáló, csoszogó futónak melyik modellt ajánlanád? (szar a térdem, és a legcsúnyább cipők tetszenek! :D )

U.i.: A körözés azért sem zavar, mert 4km-es körön edzek, Tisza-part majd végig így gyönyörű, s a kocsiban mindig van víz körönként!

BGy · http://babosi.blog.hu 2012.08.16. 19:05:31

@saaby.: myprecisionfit.com
Ezen a linken ajánlanak Mizuno cipőt, a teszten kell végigmenni. Minden kérdés mellett van egy kis videó, hogy kell a tesztet elvégezni. Kivéve azelőtt a kérdés előtt, hogy fiú, vagy lány vagy-e. :)))

2012.08.16. 19:30:29

@BGy: Pedig azt a videót de megnézném! Lóbál- nem lóbál?! :)
Mizuno Wave Prophecy-t ajánlott a bizbasz, ilyent hol lehet tisztes pénzért vásárolni?
Köszi a segítséget!

szabolacko 2012.08.16. 19:31:20

@rrroka: air direct nevű,közel 20e ft os árával jót sejtetett. Utána üzletben próbáltam pegát is,(20 éve már volt nekem,sokáig spóroltam rá akkoriban,utcai cipőnek hordtam,menő volt :-),sokat kibírt) de a cummulus már első lábravételkor sokkal kényelmesebb volt. Sportdirect.com-ról,nagyon kell figyelni az akciókat, azzal viszont meg kell barátkozni,hogy nem a legújabb fejlesztést hordod. Erre szoktam magamnak mondani mikor kijön az aktuális évi modell,hogy: "majd jövőre". Hozzáteszem 7-8-as méretű lábamra talán többször találok akciós cipőt. Most is látok terepcipőt 7-8 méretben 27 maniért.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2012.08.16. 21:56:23

Na, végre van időm olvasni :)

@BGy: Elvileg pronáló a lábam, azért kell ennyire alátámasztott cipő. Azt nem tudom, az Air Span mennyire járult hozzá, hogy ilyen nyavalyás a térdem. Lehet, hogy valamennyire igen.

@rrroka: A Nike-val kapcsolatban én is így érzek. Függetlenül attól, hogy néhányszor voltam a futóklubban, nekem nem is nagyon jött be. (Hangsúlyozom: nekem - attól még másnak bejöhet).

@saaby.: Ez a debreceni verseny jól hangzik. Kár, hogy olyan messze van :(

Az időre futásról meg: én így kezdtem futni, és nekem jobban bejön, már csak azért is, mert egyszerűbb mérni. Bár nem gyorsaságra sarkall, az tény :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2012.08.17. 06:29:26

@BGy: hé, hogyhogy nincs még ezen a teszt oldalon magyar fordítás? :)

@saaby.: nekem is azt ajánlotta, ha egyszer találunk szuper akcióban 10 ezerért, rendeljünk. :)

@szabolacko: a nem a legújabb fejlesztés dolog nem nagyon érdekel, én egy 5 éves cipőt is simán felveszek ha olcsó és jó, szerintem ennek szinte csak marketing jelentősége van. bár amikor egy saucony progrid omni 6-ot próbáltam, akkor azért éreztem különbséget.

@csiripiszli12: hozzáteszem, hogy én ezt nem csak a nike kapcsán érzem, mindenhol zavar, ha ilyen egyensúlytalan helyzet alakul ki, mert szerintem könnyebb a tuti nyerő pozícióból rossz irányba indulni...

2012.08.17. 08:07:09

@BGy: és ha a nagy M "uralná" le a hazai futó életet? ;)

2012.08.17. 08:22:06

@rrroka: "mindenhol zavar, ha ilyen egyensúlytalan helyzet alakul ki, mert szerintem könnyebb a tuti nyerő pozícióból rossz irányba indulni... "

tényleg nem vagyok Nike fan, pl nem reklámozok semmilyen Nike-t önszántamból minden lehetséges fórumon a céghez sem nagyon ragaszkodom, attól, hogy a Pega vált be a legjobban eddig keresem az alternatívákat, lásd másodszorra Asicsot vettem, ahogy ruházatból is próbálgatom a többieket, legközelebb meg kitudja mi kerül sorra. Valamint azzal is tisztában vagyok, hogy a Nike nem önzetlenül teszi amit tesz.

Mindezt csak azért mondom, hogy a következők ne tűnjenek fanboyságnak: az azért ne a Nike hibája legyen már, hogy a hazai piacot tényleg dominálni tudják, és teljesen uralják. Ezt ugyanis talán még 50%-ban sem köszönhetik maguknak, akik mindent elkövetnek ezért. Sokkal többet köszönhetnek a konkurenciának, vagyis a konkurencia tunyaságának, nem létének, akik kisujjukat sem mozdítják ennek a hegemóniának a megtörésére. Egy rakat cég gyakorlatilag semmilyen épkézláb képviselettel nincsen jelen itthon hektikus a kínálat, a boltok ellátottsága, vagy van vagy nincs, szóval ők szóba sem jöhetnek.

De még a legnagyobb vetélytárs Adidas (akinek tudtommal a Nike-hoz hasonló apparátusa van idehaza szemben mondjuk egy NB-vel, ami gyakorlatilag csak valami sima importból áll) sem tesz semmit ennek a hegemóniának a megtörésére. Még azzal sem próbálkoznak be, hogy legalább másolják a Nike-t (klub, verseny, cipőteszt, események, akármi), nem hogy valami újat találjanak ki (leszámítva, hogy Péter Attila meg egy-két celeb mindenhol elmondja, hogy ő micoach-al készül, mert az a legjobb edző).

Pedig magunk között szólva piaci űr még lenne bőven, és mi futók sem vennénk rossz néven, ha egy másik cég (vagy akár még két-három) is hasonló erőfeszítéseket tenne a mi figyelmünk megszerzése érdekében.

Én ezt tartom igazán nevetségesnek, hogy véleményem szerint az adidas sem keres rosszul magyarországon, de egy-két szánalmas vergődést leszámítva mostanában nem úgy tűnik, hogy kicsit is érdekli őket valami, ami nem a klasszikus plakát-banner fronton mozog.

Nézzétek meg, a Nike azért nem dominálja ilyen szinten az egész világot (nem egy Apple-ről beszélünk a tabletek frontján vagy egy MS-ről a desktop OS-eknél, hiába a legnagyobb sportszer gyártó, rengeteg nagyon nagy külföldi versenynek felénk kevésbé ismert márkák a névadói, a runnersworld fórumai sem a niketól hangosak), mert máshol létezik konkurencia is (pl az említett Mizuno itt a szomszédban is szponzorál versenyt, mifelénk még azt sem tudjuk, hogy levesport vagy sportszert árulnak e, bár golf pályán gyakran látom a logojukat, biztos azzal foglalkoznak).

2012.08.17. 08:22:49

bocs, hosszú lett :D

szóval igazából nem a Nike-t akartam védeni, hanem a többiek bele...ása zavar :)

BGy · http://babosi.blog.hu 2012.08.17. 08:25:03

@viito: A Mizuno ilyen stílusú uralma sem tetszene. A Nike egy életérzést sugall a reklámjaiban, amire sokan rácuppannak, aztán szó sincs róla a valós életben. A többiek nem egy életérzést tukmálnak rám, hanem a cipőről mondják el, mit tud, mire jó, mi várható tőle és az alapján döntök. Az ASICS is tetszik ebből a szempontól, van is egy ASICS gyaloglócipőm, abban járok télen, egy gyalogló Adidasban pedig nyáron. Szeretem mind a kettőt. A cégem reklámjaiban is figyelek arra, hogy a termékről legyen szó, az győzze meg a vásárlót, nincs hangsúly a parasztvakításon.

2012.08.17. 08:33:52

@BGy: hát, youtube-on szoktam nézegetni néha reklámokat, Asics reklámok jó része nyugodtan lehetne Nike reklám is, ha logot cserélnénk, főleg mert a termék nem nagyon van előtérben, Adidas detto (náluk például rengeteg a sztárok, zene, adidas típusú reklám), a többieket nem ismerem.

2012.08.17. 08:38:35

ui: egyébként ez az életérzés dolog szerintem manapság a reklámok nagyobbik részére igaz, legalábbis arra, amit megnéznek az emberek. Sőt, az egész reklám szakma kb ezzel próbálkozik, mivel a termékek túl közel kerültek egymáshoz, és a hagyományos reklámra egyre inkább immúnisak az emberek (főleg a fiatalabb generációk, múltkor olvastam egy kutatást, hogy a "Z" generációnak nevezett körösztály gyakorlatilag beépített reklám filterrel bír az agyában, viszont ezek az életérzés típusú dolgok sokkal jobban megfogják őket)

A youtube csinál olyat mostanában, hogy miközben egy csatorna zenéit játszom le beszúr egy reklámot. Van néha észre sem veszi az ember első blikkre, hogy reklám van éppen, mert pörgős zene, videoklip szerű képi megjelenés. A múltkor le is padlóztam, mikor valami proctor&gamble reklám jött, ahol egy 50-es delta kommentár szintű hang a fogápolásról kezdett beszélni tudományos előadás stílusban. Na ezt egy tizedmásodperc után felismertem, és már pattintottam is tovább.

BGy · http://babosi.blog.hu 2012.08.17. 08:39:02

@viito: igazad van! De a Mizuno és ASICS nem nagyon gyárt utcai sportos ruházatot (sportswear), hanem csak kimondottan sportpályára való cuccokat (sportsgear). Azok forgalmából viszont nem lehetne itthon megélni. A Mizunón gondolkodtam én is. Egy győri ember importálja, de főleg a focicipőkre helyezi a hangsúlyt, ahhoz, hogy országszerte ismert márka legyen vagy 50 millió forint kell, vagy egy zseniális gerillamarketinggel végrehajtott reklámkampány. Nálam sokan érdeklődnek a cipők után, de nem tudok nekik segíteni, elküldöm őket Kassára, vagy a Decába, mert ott mindig féláron adják egy fél év múlva. 40 helyett 20 rugóért. Bár most újra indult a tárgyalásunk a magyar importőrrel a támogatásról. Hamarosan a blogunkon beszámolok a végeredményről. :)))
Még valami! A Nike az egyik legjobb marketinges csapatot rakta össze.

BGy · http://babosi.blog.hu 2012.08.17. 08:41:25

Ja, még most jut eszembe, egy reklámos konferencián mondta egy faszi, hogy régen a betegséghez találtak ki gyógyszereket, ma a gyógyszerhez találnak ki betegségeket. Az egyik legjobb a fényerő kapszula. :))

2012.08.17. 08:48:25

@BGy: "Még valami! A Nike az egyik legjobb marketinges csapatot rakta össze. "

ez vitathatalanul így van, idehaza is külföldön is nagyon erősek ezen a vonalon. de ugye semmi nem akadályozza például az Adidast (ahogy korábban írtam a Nike-val itthon elsősorban ők játszanak egy súlycsoportban), hogy felvegyék a kesztyűt, meg egy normális HR-est aki megtalálja a megfelelő embereket a marketing osztályra :)

(ui: egyébként kíváncsi lennék, hogy ez micoach.blog.hu/ például gyári cucc e Adidaséknál. Egy időben postoltak rá rendesen, akkoriban írtam nekik, hogy a designjuk kb 1000 éves, ha gondolják beszélhetünk valami modernebbről, de nem válaszoltak sem azt, hogy nem érdekli őket, sem azt, hogy ez csak valami fanboy projekt, így nem derült ki).

BGy · http://babosi.blog.hu 2012.08.17. 08:52:36

@viito: a micoach.blog.hu-t néztem én is. Szerintem a Futóblogot próbálták koppintani, de nagyon rosszul csinálták, rögtön az arcomba tolták, hogy Adidas cipőt fognak reklámozni és elég izzadtságszagú volt a dolog. A Futóblogról sem esett le rögtön, hogy Nike közösség, de még most is finoman csinálják, nincsenek cipőreklámok és cipőkről szóló posztok. Bár a kezdeti keménymag elég hamar lelépett, ma már szakmai viták nem nagyon vannak, csak bulvárosan súrolgatják a felszínt.

2012.08.17. 08:52:53

@BGy: bár nem vagyok marketinges, de ezekről azért jó pár éve is tudtunk már :)

egyébként ebben a témában a kedvencem az, hogy megjelenik egy termék új változata, akkor nem arra hegyezik ki a kommunikációt, hogy az új még jobb, mint a régi, hanem egyben azt is próbálják elhitetni, hogy az új megjelenését követően a régi teljesen használhatatlan vacakká válik (pedig attól, hogy megjelent egy még élesebb kés még a régivel is el tudom vágni a kenyeret, legfeljebb az újjal kényelmesebb, de ettől a régit nem kell eldobni rögtön)

2012.08.17. 08:56:10

@BGy: a kemény mag szerintem csak áthelyezte a központját a FB-ra, ami azért valahol sajnálatos, mert a futo.blog nyílt volt mindenkinek, ez meg így sokkal zártabb.

BGy · http://babosi.blog.hu 2012.08.17. 09:03:02

Én is sajnálom egy picit a Futóblog "kiszáradását", a Facebookon nehéz követni a témákat. Mindegy, egy többszázas tömeget már összeszedtek, akik hűen követik őket. :))

2012.08.17. 09:03:54

egyébként Adidasék sem voltak mindig ilyen elkényelmesedettek, ez megvan ugye? Ha jól tudom az egész futó kör dolognak eredetileg ők voltak a támogatói, csak azt hitték elég kirakni 2 plakátot és életük végéig mindenki adidas fan lesz.

www.futas.net/futoverseny/Margitsziget/images/macora.jpg

BGy · http://babosi.blog.hu 2012.08.17. 09:04:00

53 komment, B+! Ha kaptok egy Saucony cipőt ajándékba a forgalomért, adjátok majd körbe! :))

BGy · http://babosi.blog.hu 2012.08.17. 09:05:48

@rrroka: saucony.blog.hu még nincs, gyorsan stoppold le magadnak! Ki tudja, mit hoz a jövő, nekem is vannak még a tarsolyomban ilyenek. :))

2012.08.17. 10:00:37

@rrroka: Húú ... megnéztem a cipőt, nagyon rusnya így nálam nyerő, de a szomszédban 165EUR! Az 46.000Ft baszki! Róka-koma várhatjuk a leárazást egy jó darabig! :D

@csiripiszli12: mi Szolnokról megyünk kocsival, ha idáig eljutsz (Nyugatiból 1:15 az út) szívesen elviszlek, meg vissza!

2012.08.17. 11:37:15

@BGy: hmm... ha nyerek a lottón befektetek 50 misit ebbe a Mizuno businessbe :)

Amúgy azért az érdekelne, hogy a szomszéd országokban (Ausztriában és Szlovákiában is erős a brand amennyire látom) miből tolják?

Azaz valami üzletember berakta a saját pénzét (ahogy mondjuk én is csinálhatnám ha lenne felesleges befektetni való néhány (tíz)millióm), vagy valami gyári vezérképviselet manageli a dolgokat (azaz legalább az elején központi források segítségével futtatták a márkát még akkor is ha mára megáll a saját lábán). Mert az utóbbi esetben ugye sokkal könnyebb a márkának, és akkor felmerül a kérdés, hogy mi miért maradtunk ki/le.

2012.08.17. 11:40:00

@Izmi Tom: No, kicsit belemélyedtem az edzéstervedbe. Nagyon furcsállom hogy a nyolcadik hétig a leghosszabb futás 120perces. Ez maratonra kevés. Ha FM akkor nem szóltam.

BGy · http://babosi.blog.hu 2012.08.17. 11:46:21

@viito: a környező országokban Mizuno által alapított cégek vannak, nálunk egy kis cég importálja.
Szlovákiában fele ennyien laknak, mint nálunk, tehát a piac méretére sem lehet fogni. Lehet, hogy tudják, mi szarrágók vagyunk? :))))
Egy megoldást tudok elképzelni, idejön a Mizuno, engem felkérnek, én felkérlek benneteket és havi nettó 8-900 rugóért + éves 100 milkós büdzsévvel (kb. félmillió euró összesen, zsebpénz!) ismertté tesszük a márkát. Na jó, alkuképes vagyok. :)))

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2012.08.17. 11:51:13

@viito: "azért ne a Nike hibája legyen már, hogy a hazai piacot tényleg dominálni tudják, és teljesen uralják" teljesen egyetértek, nem a hibájuk, ez így alakult, de attól még nem tetszik, még akkor sem ha ez részben természetesen alakult így, nem csak erős marketinggel. de nincs is olyan ellenkezés bennem a nikeal szemben, mint ami mondjuk egy totál hatalomra törő párt esetében előjöhet, egyszerűen csak nem foglalkozom nagyon velük.
teljesen igazad van abban ha többi cég nem tesz semmit, nem is nagyon értem miért nem.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2012.08.17. 11:56:33

@BGy: saucony.blog.hu nem lesz, maradunk függetlenek. :)

@saaby.: 46 rongy? annyi pénz nincs is! :D

@viito: OFF: te amugy garfikus, vagy sitebuilder vagy?

BGy · http://babosi.blog.hu 2012.08.17. 12:02:12

@rrroka: nem kell rá írkálnod, csak legyen a zsebedben. :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2012.08.17. 12:05:31

@BGy: nem, nem, szeretném elkerülni a látszatát annak, hogy mi ebből ilyen módon bizniszt szeretnénk. nem vagyunk biznisz blog.

2012.08.17. 12:42:20

@rrroka: (OFF: alapjában véve egyik sem, de nagyon messze sem vagyok :)

@BGy: így tényleg fura, hogy nálunk miért nincsenek a fasorban sem.
A többiben benne vagyok, Serena Burla tarthatná az edzéseinket a Mizuno futó klubban :)

2012.08.17. 16:12:23

@BGy: Elolvastam az írásod a Prophecy témában mizuno.blog.hu/2011/05/26/mizuno_wave_prophecy és nem értem hogy működik. Hogyan csillapít ez a szerkezet? És mi van ha olyan talajon futsz ami esőben saras lehet? Ez ugye-primitíven megfogalmazva-egy oldalról "lyukas" talpkialakítás, oda meg jól bemegy a dzsuva. Eszerint csak aszfaltra való?

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2012.08.18. 22:35:05

@saaby.: Köszi! Még nem látom a novembert, de ezt a versenyt észben tartom. Ha úgy alakul, szólok!

2012.08.21. 22:36:40

@BGy: Hááát, nem győztél meg... rosszabb mint a nájki propaganda!
süti beállítások módosítása