HTML

Licenc

Creative Commons License
Ezek a művek NezumiKeratomi, Lemúr Miki és rrroka, valamint vendégszerzők írásai. Ők ezen a blogon Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el!-Ne változtasd! 2.5 Magyarország License alatt publikálnak.
A felhasználáshoz kérd az engedélyüket!

Havi talpalávaló

Ehavi talpalávalónk Lemúr Miki ajánlásával:



FUNKorporation: Hold on Through



 

fbcsoport.jpg

Kövess minket a Facebookon is!

 

erdifutovagyok.jpgÉrdi futó vagy? Én meg a BSI érdi futónagykövete! Ha szívesen futnál egy érdi közösséggel, akkor:

Csatlakozz a futócsoportunk FB oldalához!

Utolsó kommentek

Címkék

10 km (1) 12 órás futás (1) 15km (1) 20 (1) 2011 (1) 2030perc futás (2) 2S (1) 3vulkán (4) 4up4down (1) 6 órás futás (1) achilles (1) achilles-ín (1) alacsony-tátra (1) Ambit (1) amorf lovagok (1) Anna-hegy (1) aonijie (1) Arberland Trail (1) arberland ultra trail (1) áron (1) Athén (1) Athén Authentic Marathon (1) átmozgatás (1) Auerhahn trail (1) aurerhahn trail (1) autós (1) a hátunk mögött (6) balaton (11) balaton maraton (5) balaton szupermaraton (10) Balaton Szuper Maraton (2) Balaton Trail (1) Balboa-kör (4) bánya (3) bátortábor (1) bécs-pozsony-budapest (6) bejárás (1) betegen futni (1) betegség (1) betonnt (1) beurer pm45 pulzusmérő óra (1) BGy (1) bitliszbá (10) blog (4) blogajánló (3) borvidék félmaraton (2) Börzsöny (1) Börzsöny Trail (1) bozót (1) Breaking2 (2) bringázás (2) BSZM (4) Budai Kilátások (1) budai trail (3) budapest (2) Bükk (3) camelback (1) chifutás (4) chifutás tanfolyam (1) Classic Balboa (1) Csobánc (2) Csobánc Vertical (1) csonthártyagyulladás (2) csősál (1) csúszásgátló (1) decathlon (2) délibáb félmaraton (1) dioptriás futónapszemüveg (1) diósd (1) dobzse (1) domb (7) dombos útvonal (47) Dömösről jöttünk (1) duna gát (68) dupla decaironman (1) dupla élmény (4) eBay (1) edzés (251) edzésterv (7) éhség (1) eliud kipchoge (1) elmaradt (1) első maraton (3) Eltévedés (2) endomondo (2) endorfin (3) érdekesség (1) érdifutóvagyok (1) érdi hendikep (13) Érdi szilveszteri futás (1) érdkörbe (1) Erzsébet-kilátó (2) európa bajnokság (1) fartlek (4) felkészülés (1) félmaraton (27) fényvisszaverő mellény (3) foci (1) fogyás (1) fotók (3) fotókutya (3) fundoklia (45) fuss csepel (1) fuss te is (1) FutaNyerges (1) futapest (1) futás (359) futas. (1) futás. (2) futócipő (18) futócipő app (2) futócipő mosása (1) futócipő tapasztalat (4) futócipő teszt (4) futócucc (19) futocuccok.hu (1) futódzseki (1) futófotó (2) futóiskola (1) futókutya (5) futónagykövet (1) futóparti (6) futottak már (1) Gánt Trail (1) garmin (1) gát (2) Gazdagréti Tavaszindító Futóverseny (1) generali futógála (1) gent (1) gerecse trail (2) gerinctorna (1) GPS (5) gpx (1) GTX (1) GTX futócipő (1) gútai vízkereszt maraton (7) hárosi-öböl (1) hátunk mögött (24) havi (1) havi powersong (15) hendikep (8) heti powersong (2) hideg (1) hipotermia (1) hírek (4) (3) holtpont (1) hőségriadó (3) hosszútáv (1) hosszutav (9) hosszutav. (2) hosszutav blog (1) humor (1) húszszoros ironman (1) ilovebalaton (1) ineos159 (1) instagram (21) interjú (1) intersport (1) it szalag (5) jazz (1) jótékonyság (1) jótékonysági futás (3) k100 (1) kalandfutás (3) kalenji (7) kalenji kiprun trail mt (1) Kalenji Protect 1000 (1) Káli-medence (9) Káli futás (3) karmelegítő (1) kékes (3) kékkút (1) keresztedzés (1) kihívás (1) kinizsi százas (1) Kiskör (2) kolozsvár (1) komáromi erőpróba (1) konfliktus (1) közkút (2) közösségi futás (1) kropkó péter (1) ktf20 (2) kutya (3) lágymányos (1) limonádé (1) linz (1) Linz Marathon (2) Lőrincz Olivér (1) magasles (4) marathon (2) maraton (48) maratoni felkészülés (18) maratoni tervek (5) maratonka (1) maratonman (1) maratonszűz (1) margitsziget (1) maszk (1) mátra (5) mátra trail (1) medvedisznóember (2) meztelen (1) mikulás futás (2) minimaraton (1) mp3 (1) muflon (1) Nagykör (2) nagytétény (10) nemmegy (10) night run (1) nike (9) nike+ app (3) nike alvord (1) nike futóklub (1) nike lunarglide (1) nike pegasus (1) nike vomero (2) nike zoom structure (1) nordic-walking (2) nordicwalking (8) Normafa (1) No pasarán! (1) Nulladik Balaton Trail (1) nyújtás (2) omni 10 (1) omni 12 (2) Optivita (2) optivita100 (1) optivita ultrafutó kua (1) orfű (1) orrszarvúbogár (1) Őrség (1) oruxmaps (1) őszibarack (1) p.o.d. (1) pannonfunk (3) peldakepeink (2) phoenix (1) phoenix 5 (1) phoneix 6 (1) piros85 (6) plandurance (2) polar (2) Polar RCX5 (1) polar rs800 (1) powersong (35) puki (1) pulzuskontroll (5) pulzusmérés (5) pulzusmérő (6) rádió (1) résztáv (7) Róka és a komák (2) Róka és a komék (2) Runners World (1) runtastic (10) saaby (1) Salomon Szentendre Trail (1) Salomon Ultra-Trail Hungary (1) sár (1) sárd utca (4) Sárvár (1) saucony (10) scorpions (1) sean conway (1) sérülés (6) siófok (2) Sopron Trail (1) sört adni ér (1) sóskút (1) sparmaraton (5) spar maraton (14) stabil cipő (2) staféta (1) Suhanj!6 (1) Süle Zsolt (1) süti (1) Suunto (1) szekszárdi borvidék félmaraton (2) szelidi-tó futás (3) Szénás-kör (6) Szentendre trail (1) szentivánéji futás (1) Szentlászló Trail (1) szigetkör (1) szíjcsere (1) Szőlőskör (1) Tájékozódás (2) tajga trail (1) talpalávaló (57) talpbetét (1) talpi ín gyulladás (1) tapasztalat (1) tárnoki tófutás (2) tartósteszt (1) tátra (1) térdkoptatás (1) terep100 (1) terep50 (2) terepfutás (84) terepfutás.hu (1) terepfutócipő (2) terepfutó edzésterv (1) terepverseny (34) terep hétvége (1) terheléses vizsgálat (2) teszt (1) titkos edzésterv (3) (3) tókör (1) tóparti (5) tóparti futóparti (10) túra (1) turistafutás (3) tv műsor (1) Ultra-trail Hungary (2) ultrabalaton (22) ultrafutás (25) ultramaraton (10) ultratrail (5) UTH (4) UTH55 (2) útvonal (3) vacsora (1) vadlán (2) Vadlán Ultra Trail (2) váltó (4) városnézősfutás (1) vélemény (2) velencei (8) velencei tó (8) verseny (102) versenynaptár (1) Vértes (3) Vérteskozma RocknRoll (1) Vértes Terep Maraton (3) vertical (1) videó (2) vivicitta (1) Vonyarcvashegy (2) VTM (5) we were born to fly (1) withwind (1) wps (1) yi chi (1) yoloka (1) yourstruly (10) youth of the nation (1) yt25 (5) yt50 (4) Címkefelhő

Fuss, ahogy jól esik!

2013.09.19. 14:45 rrroka

Maratoni felkészülés, 7-8. hét /12 hét

Címkék: edzés terepfutás dombos útvonal maratoni felkészülés

Minden valamirevaló edzéstervben eljön a pihenőhét, amit úgy várunk, mint napközis gyerek a csokiöntetes piskótát. Utóbbiból sosem volt repeta, a többlet a konyhásnénik ételhordójában végezte, előbbiből azonban én végül kétszer szedtem, bár nem így volt eltervezve. 
A hetedik heti eredeti edzéstervben öt edzés szerepel, a pihenőhét jellegét az adja, hogy itt maximum a 3-as zóna aljában futogatunk. Én ebből az ötből végül kettő tartottam be, a következő heti "gyorsítás" azonban nagyon rosszul járt, múlt héten összesen egyszer jutottam el futni. Nem nagyon éreztem, hogy maratonra gyorsításra lenne szükségem, így az edzéstervet dobva ezen a héten sem a sebesség résztávokkal díszített, csak négy perc alatti tempóval megközelíthető oltárán fogok áldozni.

7. hét, hétfő 55 perc 3-as zóna

Nagyon nem esett jól a futás, szétesett a mozgásom, túlerőltetés-gyanúsan fájt a sípcsontom, a hétre kb. el is ment kedvem a többi edzéstől, még szerencse, hogy az élet úgy hozta, hogy időm se lett rá, muhaha.

Idő: 00:55:46
Táv: 10 km
Tempó: 05:35


7. hét, vasárnap, 24km 3-as zóna

Vasárnapra sikerült összegyeztetni egy futást Lemúr Mikivel, nem is tudom megmondani milyen régen futottunk együtt utoljára. Valamikor nyár elején...? Szerencsére off-futás programokból kifolyólag azért találkoztunk, így zökkenőmentes társalgással jutottunk el a vadászlesig, ahol megettük az energiaszeleteinket, megittuk a vizünket, és eldöntöttük, hogy visszafele kerülünk egy bolt felé, és veszünk egy Coca-colát, az igazit. Ránk is fért, mert mire odaértünk kitikkadtunk rendesen, akkor még rendes indián nyár volt, nem ez a mostani esős, szeles istenátka, ami remélem holnaptól három napig visszavált napos időre, mert a Balatonra utazunk kicsi feleségemmel. Két éve ilyenkor még fürödtünk is, nem órákig tartó strandolásról beszélek, de simán bementem egyet úszni.

Idő: 02:20:48
Táv: 24 km
Tempó: 05:52

 

8. hét, péntek, 15km terepfutás, felmérés

Úgy volt, hogy a 8. héten egyáltalán nem jutok el futni, meló plafonig, délutáni off-futás teendők plafonig, már péntek délután volt, amikor a futoblogon kiszúrtam a motivációs videós posztot amit a ki-sem-mondom-a-nevüket-mert-olyan-fos blog feliratozott, de eredetileg jó volt és meghozta kedvemet, mondtam a főnökségnek, hogy csá, véget ért a móka már, zárul róka móka tára, elhúztam hegynek fel, sebesen. Így is lett, percek alatt átöltöztem futósba, és tűztem futni. Már felfele éreztem magamban az erőt, két perccel hamarabbértem az anna-hegyi átjáróhoz, mint eddig bármikor, az ösvényeken sem kellett lassítanom fáradtság miatt, repültem felfele az emelkedőkön, már-már Lemúrosan könnyed szökelésekkel. Lefele aztán még egy kicsit odaléptem, ötperces ezreken belül suhantam hazáig, és végig nem éreztem, hogy a 4-es zónám tetejét elhagytam volna. Végül négy percet javítottam a legjobb időmön ezen a pályán, és felállítottam egy új jövöbeli célt: 1:20 alatt behúzni ezt a távot.
Megnyugtató, hogy a jórészt be nem tartott edzésterv mellett is látszik a fejlődés, mostmár csak kicsit jobban oda kell figyelni a maradék négy hétre, és nem lesz semmi baj a maratonon.

Idő: 01:21:12
Táv: 15.3 km
Tempó: 05:18

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hosszutav.blog.hu/api/trackback/id/tr115523712

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RabiMiki · http://ittfutok.blog.hu 2013.09.23. 08:47:13

Házipálinkás jóreggelt!
Négyperc alatti ezreket kellene futnod az edzésterved szerint? A 3:40-es célidődhöz? Mi a... Szóval minek?

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2013.09.23. 12:06:32

@RabiMiki: az edzésterv szerint 5b zónás résztáv is lenne (lett volna) ezen a héten, az meg nálam 4 perc körüli tempót jelent, de erre most nem nagyon van szükségem. lenne még dombos résztáv is, meg utánuk való napon kb 1-1 óra regenráló 3-as zónás futás, hétvégén pedig 120-160 perc 4-es tempó. Utóbbi meg is volt. :)