HTML

Licenc

Creative Commons License
Ezek a művek NezumiKeratomi, Lemúr Miki és rrroka, valamint vendégszerzők írásai. Ők ezen a blogon Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el!-Ne változtasd! 2.5 Magyarország License alatt publikálnak.
A felhasználáshoz kérd az engedélyüket!

Havi talpalávaló

Ehavi talpalávalónk Lemúr Miki ajánlásával:



FUNKorporation: Hold on Through



 

fbcsoport.jpg

Kövess minket a Facebookon is!

 

erdifutovagyok.jpgÉrdi futó vagy? Én meg a BSI érdi futónagykövete! Ha szívesen futnál egy érdi közösséggel, akkor:

Csatlakozz a futócsoportunk FB oldalához!

Utolsó kommentek

Címkék

10 km (1) 12 órás futás (1) 15km (1) 20 (1) 2011 (1) 2030perc futás (2) 2S (1) 3vulkán (4) 4up4down (1) 6 órás futás (1) achilles (1) achilles-ín (1) alacsony-tátra (1) Ambit (1) amorf lovagok (1) Anna-hegy (1) aonijie (1) Arberland Trail (1) arberland ultra trail (1) áron (1) Athén (1) Athén Authentic Marathon (1) átmozgatás (1) Auerhahn trail (1) aurerhahn trail (1) autós (1) a hátunk mögött (6) balaton (11) balaton maraton (5) balaton szupermaraton (10) Balaton Szuper Maraton (2) Balaton Trail (1) Balboa-kör (4) bánya (3) bátortábor (1) bécs-pozsony-budapest (6) bejárás (1) betegen futni (1) betegség (1) betonnt (1) beurer pm45 pulzusmérő óra (1) BGy (1) bitliszbá (10) blog (4) blogajánló (3) borvidék félmaraton (2) Börzsöny (1) Börzsöny Trail (1) bozót (1) Breaking2 (2) bringázás (2) BSZM (4) Budai Kilátások (1) budai trail (3) budapest (2) Bükk (3) camelback (1) chifutás (4) chifutás tanfolyam (1) Classic Balboa (1) Csobánc (2) Csobánc Vertical (1) csonthártyagyulladás (2) csősál (1) csúszásgátló (1) decathlon (2) délibáb félmaraton (1) dioptriás futónapszemüveg (1) diósd (1) dobzse (1) domb (7) dombos útvonal (47) Dömösről jöttünk (1) duna gát (68) dupla decaironman (1) dupla élmény (4) eBay (1) edzés (251) edzésterv (7) éhség (1) eliud kipchoge (1) elmaradt (1) első maraton (3) Eltévedés (2) endomondo (2) endorfin (3) érdekesség (1) érdifutóvagyok (1) érdi hendikep (13) Érdi szilveszteri futás (1) érdkörbe (1) Erzsébet-kilátó (2) európa bajnokság (1) fartlek (4) felkészülés (1) félmaraton (27) fényvisszaverő mellény (3) foci (1) fogyás (1) fotók (3) fotókutya (3) fundoklia (45) fuss csepel (1) fuss te is (1) FutaNyerges (1) futapest (1) futás (359) futás. (2) futas. (1) futócipő (18) futócipő app (2) futócipő mosása (1) futócipő tapasztalat (4) futócipő teszt (4) futócucc (19) futocuccok.hu (1) futódzseki (1) futófotó (2) futóiskola (1) futókutya (5) futónagykövet (1) futóparti (6) futottak már (1) Gánt Trail (1) garmin (1) gát (2) Gazdagréti Tavaszindító Futóverseny (1) generali futógála (1) gent (1) gerecse trail (2) gerinctorna (1) GPS (5) gpx (1) GTX (1) GTX futócipő (1) gútai vízkereszt maraton (7) hárosi-öböl (1) hátunk mögött (24) havi (1) havi powersong (15) hendikep (8) heti powersong (2) hideg (1) hipotermia (1) hírek (4) (3) holtpont (1) hőségriadó (3) hosszutav (9) hosszútáv (1) hosszutav. (2) hosszutav blog (1) humor (1) húszszoros ironman (1) ilovebalaton (1) ineos159 (1) instagram (21) interjú (1) intersport (1) it szalag (5) jazz (1) jótékonyság (1) jótékonysági futás (3) k100 (1) kalandfutás (3) kalenji (7) kalenji kiprun trail mt (1) Kalenji Protect 1000 (1) Káli-medence (9) Káli futás (3) karmelegítő (1) kékes (3) kékkút (1) keresztedzés (1) kihívás (1) kinizsi százas (1) Kiskör (2) kolozsvár (1) komáromi erőpróba (1) konfliktus (1) közkút (2) közösségi futás (1) kropkó péter (1) ktf20 (2) kutya (3) lágymányos (1) limonádé (1) linz (1) Linz Marathon (2) Lőrincz Olivér (1) magasles (4) marathon (2) maraton (48) maratoni felkészülés (18) maratoni tervek (5) maratonka (1) maratonman (1) maratonszűz (1) margitsziget (1) maszk (1) mátra (5) mátra trail (1) medvedisznóember (2) meztelen (1) mikulás futás (2) minimaraton (1) mp3 (1) muflon (1) Nagykör (2) nagytétény (10) nemmegy (10) night run (1) nike (9) nike+ app (3) nike alvord (1) nike futóklub (1) nike lunarglide (1) nike pegasus (1) nike vomero (2) nike zoom structure (1) nordic-walking (2) nordicwalking (8) Normafa (1) No pasarán! (1) Nulladik Balaton Trail (1) nyújtás (2) omni 10 (1) omni 12 (2) Optivita (2) optivita100 (1) optivita ultrafutó kua (1) orfű (1) orrszarvúbogár (1) Őrség (1) oruxmaps (1) őszibarack (1) p.o.d. (1) pannonfunk (3) peldakepeink (2) phoenix (1) phoenix 5 (1) phoneix 6 (1) piros85 (6) plandurance (2) polar (2) Polar RCX5 (1) polar rs800 (1) powersong (35) puki (1) pulzuskontroll (5) pulzusmérés (5) pulzusmérő (6) rádió (1) résztáv (7) Róka és a komák (2) Róka és a komék (2) Runners World (1) runtastic (10) saaby (1) Salomon Szentendre Trail (1) Salomon Ultra-Trail Hungary (1) sár (1) sárd utca (4) Sárvár (1) saucony (10) scorpions (1) sean conway (1) sérülés (6) siófok (2) Sopron Trail (1) sört adni ér (1) sóskút (1) sparmaraton (5) spar maraton (14) stabil cipő (2) staféta (1) Suhanj!6 (1) Süle Zsolt (1) süti (1) Suunto (1) szekszárdi borvidék félmaraton (2) szelidi-tó futás (3) Szénás-kör (6) Szentendre trail (1) szentivánéji futás (1) Szentlászló Trail (1) szigetkör (1) szíjcsere (1) Szőlőskör (1) Tájékozódás (2) tajga trail (1) talpalávaló (57) talpbetét (1) talpi ín gyulladás (1) tapasztalat (1) tárnoki tófutás (2) tartósteszt (1) tátra (1) térdkoptatás (1) terep100 (1) terep50 (2) terepfutás (84) terepfutás.hu (1) terepfutócipő (2) terepfutó edzésterv (1) terepverseny (34) terep hétvége (1) terheléses vizsgálat (2) teszt (1) titkos edzésterv (3) (3) tókör (1) tóparti (5) tóparti futóparti (10) túra (1) turistafutás (3) tv műsor (1) Ultra-trail Hungary (2) ultrabalaton (22) ultrafutás (25) ultramaraton (10) ultratrail (5) UTH (4) UTH55 (2) útvonal (3) vacsora (1) vadlán (2) Vadlán Ultra Trail (2) váltó (4) városnézősfutás (1) vélemény (2) velencei (8) velencei tó (8) verseny (102) versenynaptár (1) Vértes (3) Vérteskozma RocknRoll (1) Vértes Terep Maraton (3) vertical (1) videó (2) vivicitta (1) Vonyarcvashegy (2) VTM (5) we were born to fly (1) withwind (1) wps (1) yi chi (1) yoloka (1) yourstruly (10) youth of the nation (1) yt25 (5) yt50 (4) Címkefelhő

Fuss, ahogy jól esik!

2012.07.14. 07:00 rrroka

Lehülés = futás

Címkék: edzés futás nagytétény hárosi-öböl

Tovább nem halogathattam, péntek reggel már csak 20 fok volt (ma meg 13-t mutatott a hőmérő!) így kaptam a futócipőt és tűztem futni a kastélyhoz megint. Kicsi feleségem felszállt a buszra, én pedig pattantam az útra, hejhó, végre futás van!
Oké, nem minden volt tökéletes, mert hirtelen ötlettől vezérleve egy új fülhalival próbáltam ki a Samsung Ace telefont, és mint kiderült ezt a headset-et beszélgetésre tervezték, nem zenehallgatáshoz, így  Subscribe zenekar Bookmarks című albuma inkább csak csörgött és zizegett, nem volt semmi basszus, ezért nem úgy szólt ahogy annak kellett volna. ezen túl tudtam lendülni, de a runtastic meg GPS jelet nem kapott, mondjuk nem is nagyon törődtem vele, a futotérkép.hu-n továbbra is be tudom jelölgetni merre kolbászoltam. Utóbb kiderült, hogy 0.84 kirit futottam a szoftver szerint 45 perc alatt, de szerencsére át lehet írni backendjében, szóval nem fogja hülye táv rontani az átlagomat. 
Szóval futottam a Duna-parton, ez az út az M0 híd alatt a Hárosi-öböl partján vezet tovább, itt 3-4 méterre a víztől lehet futni finom puha földúton, nyaralók és épülő villák, meg horgászcsónakok között. Nehéz elhinni, hogy  a Camponától pár száz méterre ilyen természetközeli helyen futhat az ember, nagyon örültem neki, hogy ilyen futóhelyet találtam. Az ösvényem végül ártéri erdőrengetegben szívódott fel, lehetett volna még haladni rajta egy darabig, de nem futva, így 23 perc körül visszafordultam, és bár egy óra futást terveztem, nem toldottam meg végül, megelégedtem a hosszú kihagyás után egy laza 8 kirivel. Jó volt ebben a reggeli hűsben futni. Délután aztán írt Lemúr Miki, hogy menjünk futni, este meg Izmitomi invitált minket a gátra, szóval tíz fok lehülés és tényleg mindenkibe egyből visszatér a szorgalom.

Visszafele lőttem nektek egy fotót az idilli környezetről (nem megy egyszerre a kamera és a zenelejátszó, ez furcsa), és persze nem bírtam ki, hogy afterfocussal meg ne buheráljam egy kicsit, hiszen ez így korszerű.

afterfocus_1342191627716.jpg

Idő: 44:24:00
Táv: 7.8 km
Tempó:05:41:32

21 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hosszutav.blog.hu/api/trackback/id/tr604656014

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

T@Z 2012.07.14. 09:01:58

Gyönyörű! Be tudod linkelni az útvonalat?

T@Z 2012.07.14. 09:34:32

Köszönöm. 24 évvel ezelőtt, 5 évesen jártam arra utoljára, a rózsavölgyben laktunk a 4 emeletesekben. Felszínre törtek a gyermekkori emlékeim a kép láttán. Muszáj oda elfutnom. :)

viito 2012.07.16. 12:00:46

emberek, van egy láma kérdésem, ebben a családias közösségben szeretném tesztelni, és ha nem röhög mindenki rögtön a képembe, akkor kiterjesztem a keresési sugarat (na meg itt akad 1-2 DIY guru) :)

Szóval cipő orra. Az egyik cipőm alig 400km után akkora lyukkal rendelkezik az orrán a szövetnél, hogy az félelmetes. Most megpróbáltam leukoplast segítségével egy kicsit alulról megtámogatni, de valahogy ez így nem az igazi, hogy a cipő kb 30%-os, a talpán még kopásnyom sincs, de az orra már most olyan, hogy lassan átesem rajta.

A körmöm nem nagy, a cipő nem kicsi, szóval van ötletetek arra, hogy ezt leszámítva, hogy lehet megelőzni az orrának a kilyukadását? Eleve le kellene belülről ragasztani a nagy lábujjnál? De mivel? Félek a leukoplast nem lesz elég tartós ahhoz, hogy ne váljon el a szövettől, de annyira azért nem vagyok elengedve, hogy pár száz km-enként szétgyalázzak egy cipőt, főleg, hogy nem is a talpán :S

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2012.07.16. 13:18:33

@viito: ezüst ragszalag! :) nekem anno anyukám összevarrta simán cérnával ha lukadtak, de utóbbi időben ilyen nem volt. reped tovább? ha nem, akkor mindegy, extra hűtés. :) a megelőzésre nem tudok ötlete, szerintem konstrukciós vagy gyártási hiba, ha tényleg jó a méret.
nekem még egy dologtól mentek szét futócipőim: focizás....

viito 2012.07.16. 13:22:07

@rrroka: sosem fociznék egy futó cipőban ahhoz túl drágák :)
nem tudom, most olvasgattam neten is, hogy Asics cipőknél ez típus betegség. Azért örülnék ha mondjuk még 400km-et kibírna, akkor legalább nem szinte érintetlenül kellene kidobni :S

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2012.07.16. 13:24:10

@viito: nekem is ascis repedt szét annak idején futástól. volt egy kis visszahajló design az orrán a vastagabb anyagból, na az szépen szétdörzsölte a gyöngyvásznat, ami aztán elrepedt keresztbe. ötletem sincs miért ilyen gyenge az asicsek ezen része.

viito 2012.07.16. 15:03:51

hát, ez nem túl biztató. neten most olvastam, hogy a sarokra érkező futók gyakran teszik így tönkre a cipőiket, és valami miatt az asics különösen érintett :(
Nah, akkor belekezdek a nagy "milyen ragasztószalaggal javítsuk futócipőnket" kísérletbe :)

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2012.07.16. 17:29:51

@viito: Nekem a Sauconym lyukadt ki hasonlóan, igaz, kicsit több km után. Ötször-hatszor körbetekered kívülről ezüstszínű powertape-pel. Tartós és jól néz ki!

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2012.07.16. 21:43:44

@viito: @Lemúr Miki: Nekem is Saucony cipőm lyukadt ki kb. 600 km után. Bestoppoltattam a boltban, de azóta azt gondolom, inkább kicsit nagyítani kellett volna a lyukon, mert így vízhólyagokat teremt a lábamra :S
Amúgy sok sikert a barkácsoláshoz!

viito 2012.07.17. 12:20:24

arra létezik egyébként valami gyakorlat, hogy az ember ne ezerrel sarokra érkezzen, hanem kicsit "gördülékenyebb" technikát sajátítson el? Nézegettem a youtube-ot, kb 10ezer videó elemzi, hogy miért jobb középtalpra érkezni, mint sarokra, de azt egy sem mondja meg, hogy hogyan változtasson az ember a már rögzült technikán.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2012.07.17. 12:56:52

@viito: a chi futás. alapja hogy kicsiket kell lépni, egyenes háttal, kicsit előre dőlve,a törzsizmokat használva a lábizmok helyett. Van talonban erről egy jó cikk szancsurrtól (húúú de rég óta...), némi saját tapasztalattal kiegészítve kirakom akkor hamarosan.

viito 2012.07.17. 13:20:55

@rrroka: jaja, a chi futós videót megtaláltam de nem értettem (ok a szavakat értettem külön külön csak valahogy a manus mondanivalója nem állt össze, hogy hogyan lesz ebből nekem nem sarokra érkezés).

viszont most találtam egy jópofát, ezt ki fogom próbálni: youtu.be/11KWMKfalJo

a cikket várom nagyon, mert most érdekel a téma.

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2012.07.17. 16:28:41

@viito: Nekem az jött be, hogy kicsit lejjebb engedem a súlypontomat (picit "beleülök" a futásba), hosszabbakat lépek, és a felsőtestem -- a fejemmel együtt -- nem ugrál fel-le, hanem gyakorlatilag egy szinten mozog. Mondjuk erre soha nem figyeltem, ahogy hosszabb távokat futok, a testem valahogy rátalált erre a mozgásformára.

A Sauconynál egyébként most az a trend, hogy az új modelleknél 4 egész milliméterrel lejjebb engedik a cipő sarkát (vagyis már nem 12, csak 8 mm van a talp első fele és a sarok szintje között), s ez állítólag arra ösztökéli a futót, hogy inkább talpra érkezzen. :)

viito 2012.07.17. 17:01:13

@Lemúr Miki: pont ezen filózok amit mondasz hogy a Te tested magától talált erre az útra rá. Az enyém meg a teli sarokra érkezésre talált rá. Nézegettem ismerősök futását is, van aki szépen suhan, talp középre érkezve, van a ki mint az elefánt trappol, pedig egyikük sem profi futó, sosem tanulták. A kérdés, hogy hogyan lehet majd áttanulni a másik stílusra annak aki pár éve már a rossz formában tolja.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2012.07.18. 06:34:45

@viito: simán lehet váltani, sőt tudatosan váltogatnia futómozgások között. én hoztam magammal a résztávos erőfutást a múltból, nagy léptek, sok emelkedés, ami nagyon szép futómozgás látványra, de nagyon sok erőt kivesz, tipikusan rövidebb, max 5 kiris távra jó, így félmaratont futni nem gazdaságos. szándékosan szoktam rövidíteni a lépteimet és kicsit beleülni a futásba, ez egy tisztán érezhető ritmusváltással jár, és sokkal takarékosabb mozgásforma, annak ellenére hogy többet lép az ember. erre még a chifutás könyv olvasása előtt rájöttem, a félmaratoni PB-nél kamatoztattam is. a chifutás könyv ennek a futómozgásnaka teljesen tudatosra emelése, de úgy, hogy nem erőltet semmit, hanem szép lassan szokik át a test arra ami neki jó.

viito 2012.07.18. 07:59:50

@rrroka: chi futós könyv mi-micsoda?

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2012.07.18. 09:19:29

@viito: www.futas.net/cikkek/chi-futas/
de fent van vhol youtube-on a hozzá adott DVD, szerintem azt is elég megnézni.

viito 2012.07.22. 12:49:17

@rrroka: kipróbáltam mindent, amit az elmúlt héten a neten tanultam. Szóval, ha picit előre dőlök, akkor valóban kevésbé döccenek sarokra, ami érdekes, hogy érzésre azt hittem, hogy nagyon meg vagyok görnyedve, de pár tükröződő kirakat segítségével megnézve, kívülről szerintem egyenesnek látszik. Általában futások után/közben fájni szokott a csípőm, ez most elmaradt, de lehet, hogy csak placebo, és 2-3 alkalom után ha elmúlik az újdonság varázsa...

Viszont ami érdekes, hogy akaratlanul gyorsulok egy jó 15-20sec-et, ellenben a pulzusom is sokkal magasabbnak tűnik (nincs pulzusmérőm, csak érzésre). Szóval lehet, hogy ez a jobban gördülős futás energia hatékonyabb, mivel nem fékeződik az ember minden lépésnél, de gondolom meg kell szokni a más típusú mozgásformát, mert most el nem tudom képzelni, hogy félmaratont fussak így, és nem az izmok hanem a keringés miatt.

Sz.Lacc · http://fusslaci.blog.hu/ 2012.07.23. 15:40:51

Fasza, irtam egy kisregenyt, erre sikerült kitörölnöm az egeszet. :-(
Meg egyszer röviden: b.nöm is mindig sarokra erkezik, es neki a terde fajdul meg 4-5km utan. Probaltam neki segiteni, hogy setalva gyakorolja a talpközepre valo erkezest, hasonloan, mint a videoban. Azota azt mondja, ha figyel ra, nincs gondja. @viito: en adnek egy eselyt a videos technikanak, probald ki.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2012.07.27. 16:45:27

@viito: ha gyorsnak tűnik, akkor a csí szakember szerint ne dőlj annyira előre, mert a dőlés a sebességváltó, vagy mi a szakszüveg. :)
@Sz.Lacc: király, h másnak is bejön! :) szerintem jó módszer, de bevallom nem mindig tudok odafigyelni,d e ahogy mondjáka könyvben, nem is a cél a fontos, hanem maga gyakorlás. :) ez megnyugtató.