HTML

Licenc

Creative Commons License
Ezek a művek NezumiKeratomi, Lemúr Miki és rrroka, valamint vendégszerzők írásai. Ők ezen a blogon Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el!-Ne változtasd! 2.5 Magyarország License alatt publikálnak.
A felhasználáshoz kérd az engedélyüket!

Havi talpalávaló

Ehavi talpalávalónk Lemúr Miki ajánlásával:



FUNKorporation: Hold on Through



 

fbcsoport.jpg

Kövess minket a Facebookon is!

 

erdifutovagyok.jpgÉrdi futó vagy? Én meg a BSI érdi futónagykövete! Ha szívesen futnál egy érdi közösséggel, akkor:

Csatlakozz a futócsoportunk FB oldalához!

Utolsó kommentek

Címkék

#blackhole (1) 10 km (1) 12 órás futás (1) 15km (1) 20 (1) 2011 (1) 2030perc futás (2) 2S (1) 3vulkán (4) 4up4down (1) 6 órás futás (1) achilles (1) achilles-ín (1) alacsony-tátra (1) Ambit (1) amorf lovagok (1) Anna-hegy (1) aonijie (1) Arberland Trail (1) arberland ultra trail (1) áron (1) Athén (1) Athén Authentic Marathon (1) átmozgatás (1) Auerhahn trail (1) aurerhahn trail (1) autós (1) a hátunk mögött (6) balaton (12) balaton maraton (5) balaton szupermaraton (10) Balaton Szuper Maraton (3) Balaton Trail (1) Balboa-kör (4) bánya (3) bátortábor (1) bécs-pozsony-budapest (6) bejárás (1) betegen futni (1) betegség (1) betonnt (1) beurer pm45 pulzusmérő óra (1) BGy (1) bitliszbá (10) black sheep trail (1) blog (4) blogajánló (3) borvidék félmaraton (2) Börzsöny (1) Börzsöny Trail (1) bozót (1) Breaking2 (2) bringázás (2) BSZM (5) Budai Kilátások (1) budai trail (4) budapest (2) Bükk (3) camelback (1) chifutás (4) chifutás tanfolyam (1) Classic Balboa (1) Csobánc (2) Csobánc Vertical (1) csonthártyagyulladás (2) csősál (1) csúszásgátló (1) decathlon (2) délibáb félmaraton (1) dioptriás futónapszemüveg (1) diósd (1) dobzse (1) domb (7) dombos útvonal (48) Dömösről jöttünk (1) duna gát (68) dupla decaironman (1) dupla élmény (4) eBay (1) edzés (251) edzésterv (7) éhség (1) éjszakai futás (2) eliud kipchoge (1) elmaradt (1) első maraton (3) Eltévedés (2) endomondo (2) endorfin (3) érdekesség (1) érdifutóvagyok (1) érdi hendikep (13) Érdi szilveszteri futás (1) érdkörbe (1) Erzsébet-kilátó (2) európa bajnokság (1) fartlek (4) felkészülés (2) félmaraton (27) fényvisszaverő mellény (3) foci (1) fogyás (1) fotók (3) fotókutya (3) fundoklia (45) fuss csepel (1) fuss te is (1) FutaNyerges (1) futapest (1) futás (359) futas. (1) futás. (2) futócipő (19) futócipő app (2) futócipő mosása (1) futócipő tapasztalat (4) futócipő teszt (4) futócucc (20) futocuccok.hu (1) futódzseki (1) futófotó (2) futóiskola (1) futókutya (5) futónagykövet (1) futóparti (6) futottak már (1) Gánt Trail (1) garmin (1) gát (2) Gazdagréti Tavaszindító Futóverseny (1) generali futógála (1) gent (1) gerecse trail (2) gerinctorna (1) GPS (5) gpx (1) GTX (1) GTX futócipő (1) gútai vízkereszt maraton (7) hárosi-öböl (1) hátunk mögött (24) havi (1) havi powersong (15) hellotrails (1) hello fellegvár (1) hello pilis trails (1) hendikep (8) heti powersong (2) hideg (1) hipotermia (1) hírek (4) (3) Hogy sújt minket ez a gyönyörű kurvaélet. (1) holtpont (1) hőségriadó (3) hosszutav (9) hosszútáv (1) hosszutav. (2) hosszutav blog (1) humor (1) húszszoros ironman (1) ilovebalaton (1) ineos159 (1) instagram (21) interjú (1) intersport (1) it szalag (5) jazz (1) jótékonyság (1) jótékonysági futás (3) k100 (1) kalandfutás (3) kalenji (7) kalenji kiprun trail mt (1) Kalenji Protect 1000 (1) Káli-medence (9) Káli futás (3) karmelegítő (1) kékes (3) kékkút (1) keresztedzés (1) kihívás (1) kinizsi százas (1) Kiskör (2) kolozsvár (1) komáromi erőpróba (1) konfliktus (1) közkút (2) közösségi futás (1) kropkó péter (1) ktf20 (2) kutya (3) lágymányos (1) limonádé (1) linz (1) Linz Marathon (2) Lőrincz Olivér (1) magasles (4) marathon (2) maraton (48) maratoni felkészülés (18) maratoni tervek (5) maratonka (1) maratonman (1) maratonszűz (1) margitsziget (1) maszk (1) mátra (5) mátra trail (1) medvedisznóember (2) meztelen (1) mikulás futás (2) minimaraton (1) mp3 (1) muflon (1) Nagykör (2) nagytétény (10) nemmegy (10) night run (1) nike (9) nike+ app (3) nike alvord (1) nike futóklub (1) nike lunarglide (1) nike pegasus (1) nike vomero (2) nike zoom structure (1) NN Ultrabalaton (2) nordic-walking (2) nordicwalking (8) Normafa (1) No pasarán! (1) Nulladik Balaton Trail (1) nyújtás (2) omni 10 (1) omni 12 (2) Optivita (2) optivita100 (1) optivita ultrafutó kua (1) orfű (1) orrszarvúbogár (1) Őrség (1) oruxmaps (1) őszibarack (1) p.o.d. (1) pannonfunk (3) peldakepeink (2) phoenix (1) phoenix 5 (1) phoneix 6 (1) piros85 (6) plandurance (3) polar (2) Polar RCX5 (1) polar rs800 (1) powersong (35) puki (1) pulzuskontroll (5) pulzusmérés (5) pulzusmérő (6) rádió (1) résztáv (7) Róka és a komák (2) Róka és a komék (2) Runners World (1) runtastic (10) saaby (1) Salomon Szentendre Trail (1) Salomon Ultra-Trail Hungary (1) sár (1) sárd utca (4) Sárvár (1) saucony (11) scorpions (1) sean conway (1) sérülés (6) siófok (2) Sopron Trail (1) sört adni ér (1) sóskút (1) sparmaraton (5) spar maraton (14) stabil cipő (2) staféta (1) Suhanj!6 (1) Süle Zsolt (1) süti (1) Suunto (1) szekszárdi borvidék félmaraton (2) szelidi-tó futás (3) Szénás-kör (7) Szentendre trail (1) szentivánéji futás (1) Szentlászló Trail (1) Szent Iván éj (1) szigetkör (1) szíjcsere (1) Szőlőskör (1) Tájékozódás (2) tajga trail (1) talpalávaló (57) talpbetét (1) talpi ín gyulladás (1) tapasztalat (1) tárnoki tófutás (2) tartósteszt (1) tátra (1) térdkoptatás (1) terep100 (1) terep50 (2) terepfutás (90) terepfutás.hu (1) terepfutócipő (3) terepfutó edzésterv (1) terepverseny (35) terep hétvége (1) terheléses vizsgálat (2) teszt (1) titkos edzésterv (3) (3) tókör (1) tóparti (5) tóparti futóparti (10) túra (1) turistafutás (3) tv műsor (1) Ultra-trail Hungary (2) ultrabalaton (25) ultrafutás (29) ultramaraton (10) ultratrail (5) UTH (4) UTH55 (2) útvonal (3) vacsora (1) vadlán (2) Vadlán Ultra Trail (2) váltó (5) városnézősfutás (1) vélemény (2) velencei (8) velencei tó (8) Verőce éjszakai trail (1) verseny (103) versenynaptár (1) Vértes (3) Vérteskozma RocknRoll (1) Vértes Terep Maraton (3) vertical (1) videó (2) vivicitta (1) Vonyarcvashegy (2) VTM (5) we were born to fly (1) withwind (1) wps (1) yi chi (1) yoloka (1) yourstruly (10) youth of the nation (1) yt25 (5) yt50 (4) Címkefelhő

Fuss, ahogy jól esik!

2015.03.01. 12:00 rrroka

Yours Truly 50 km, meg egy kis terepfutás a Vértesben

Címkék: futás terepfutás terepverseny yourstruly yt50 yt25 Vértes VTM

Szerencse, hogy hétfőtől vasárnapig szokás számolni a futóhetet, mert amúgy kiderülne, hogy vasárnaptól szombatig, a Yours Truly 50-en, majd a heti futásokkal, és a szombati Vértes terepfutással együtt 110 km-et futottam hét napon belül… Az meg nekem piszok sok.

1_5.jpg

A YT a szokásos jó hangulatot hozta, összejöttünk vagy huszan az érdi gáton, onnan a klasszikus útvonalon felspuriztunk Érd tetejére. Tesóm volt a kísérőautós, frisstés, fényképezés felelős, verhetetlen logisztikus, tökéletes segítség volt, köszi Petya! :) Fent az Iparos utcánál kaja-pia, majd “innen már végig lejtő” illetve “ez az utolsó emelkedő”, visszafutottunk a gátra. Az időjárás most sokkal jobb volt, mint az előző hónapban, a gáton futott további öt kör utolsó órájára még a nap is kisütött. Ahogy elnéztem a 25 km most sem okozott senkinek nehézséget.
Most öten mentünk tovább a gát körökre. Nekem ez volt az első aszfalots maraton fölötti ultratávom, és ehhez képest elég simán ment. Nem futottunk túl gyorsan, végig beszélgettünk, frissítettünk. Kicsit féltem a körözgetéstől, de végül nem okozott sokkot, még azon is tudtam mosolyogni, hogy tapasztalt ultrás társaim már azt jósolgatták hogyan fogok egyszer egy alig egy kilométeres pályán 6 órán keresztül körözgetni. Az a mondás járja, hogy az ultratávokkal nem az baj, hogy vérhólyagot kap az ember, hanem az, hogy vérszemet, de ezt a veszélyt most nem érzem. Erre mondja Áron barátom, hogy mostanában egyre többször beszélek az ilyen hosszútvákról úgy, hogy nem fogok ilyet futni, ám mindig hozzáteszem hogy “de”, vagy “kivéve”.
Szóval nem hiszem, hogy valaha körözgetni fogok 6 órán keresztül, de egyszer egy olyan 50 km fölötti aszfaltos versenyen szívesen indulnék, ami vagy A-ból B-be tart, vagy az utcai futásokon szokásos pályán rendezik meg. Van egy pár ilyen, ha valaki tippeket szeretne: BSZM bármelyik szakasza, Szufla, BBU szakaszok…

 

szar30km.jpg
A terep az persze más, ahogy láthattátok nagy mellénnyel beneveztem a Vértes terepmaraton ultratávjára, 52km@1250m szint, mondván ott nem kell gyorsan futni, a terepviszonyokhoz mérten tud az ember taktikázni, hát vagy belepusztulni, ha nincs eszénél. 

RabiMiki meghívott minket a Vértesbe bejárni a táv egy 30 kiris szakaszát, én meg, hülye fejjel, azt találtam mondani, hogy “nem kell tökölős tempó, szép lendületesen-vidáman végigrontunk az ösvényeken”. Csak arra nem számítottam, hogy én leszek a leggyengébb láncszem a csapatban. Az engem fuvarozó Keratomi 12 órás versenyekre, meg UB párban teljesítésre készül, RabiMiki 20 perc alatt fut 5 kirit, emellett 50 km fölötti terepfutásokat reggelizik, a vele érkező Athosz, pedig egy Lavaredo ultratrail finisher kabátot viselt… (Lavaredo, 119km@5850m) Az első 7 km a Vértes csúcsáig folyamtos emelkedő volt, én vittem nordic botokat és igyekeztem takarékosra venni az emelkedőket, de folyton lemaradtam, és ennek nem oka, csak indoka volt az, hogy vagy tízszer a sárban ragadt valamelyik botom, és vissza kellett mennem érte. A csúcs előtt romokban hevert az erdő, mindenfele kidőlt fák és letört ágak, ezzekkel a legkevesebb baj, hogy kerülgetni kell őket, de mivel esznek majd fák, ha lombkoronájuk fele a földön hever?

6_1.jpg

A következő lejtős, sárral és ágakkal gazdagon borított szakaszon nagyon jó hasznát vettem a nordic botoknak, meglehetősen magabiztosan és stabilan rongyoltam a srácok után. Itt megint nem csak ezért maradtam le néhány métert, hogy a pálcáimmal hadonászva nehogy leszúrjak valakit. Aggódva néztem az egyre magasabbra kúszó pulzusomat, majd egy idő után úgy döntöttem, hogy inkább nem demoralizálom magam az adatokkal.
Egy jópofa emelkedőn egy fenyőfát kikerülve, a dombba belesétálva, majd kicsit bajlódva egy cipőmbe került gallyal, hirtelen egy négyes elágazásnál találtam magam, egyedül. A srácok sehol. Nagyjából 70%-ban voltam abban biztos, hogy egyenesen mentek tovább és a lejtőn tűntek el ilyen hamar, de egy ismeretlen erdő közepén, másfél óra futás után a 70% nem tűnt elégnek. Lementem a domb aljába, körbenéztem, nem láttam őket, fütyültem párat (rohadt hangosan tudok fütyülni), de semmi válasz. Visszamentem, nyomokat kerestem, de nem vagyok egy nyomolvasó fenomén. Kihasználva a pihenőt megettem egy csoki, ittam vízet és végül elindultam lefele, mert tényleg csak erre tűnhettek el ilyen gyorsan. Pár méter után jöttek is szembe, fél kilométerrel arréb észlelték, hogy csökkent a létszám. Kérdeztem, hogy hallották-e a füttyszót, de semmit sem hallottak. Pedig még csak lombok sincsenek. Rájöttem, hogy egy erdőben elkeveredni nem is olyan nehéz.

4_4.jpg

Innen Vitányvárig az útvonal legszebb részén haladtunk, vízmosás, hatalmas mohás sziklák, patak, viszonylag sérülésmentes erdő. A várat épp újítják fel, de nagyon az elején járnak még, itt tartottunk kemény 5 perc pihenőt, és rá kellet jönnöm, hogy rajtam kívül senkinek nincs szüksége kajára. Megettem egy gyümölcszselét (Vitatigris helyett most valami Aldis biomasszát), majd beálltam a szokásos sorvégi pozíciómba. Lemúr Miki nagyon örült volna a helyzetnek, mert a következő 6-8 kilométeren kb egy szót sem tudtam szólni, pedig eljött az “innen már végig lejtő” szakasz, ami hasonlóan az érdi yours truly második feléhez nyomokban azért remek emelkedőket tartalmaz. 

2_3.jpg

Találkoztunk egy csomó szarvassal! Nem volt olyan nagy rudli, mint a mostanában elterjedt az ismert videón (bár szerintem azok sem voltak olyan sokan, csak több kört futottak), de 20-30 jószág biztos szaladgált egy csoportban, sosem láttam még ennyit egyszerre.

5_1.jpg

Egy idő után tényleg már csak lefele tartottunk, akkor beszélgettünk is kicsit, figyeltem, hogy a többieken látszódik-e némi fáradtság, de ez nem volt jellemző. A kocsikhoz érve lerogytam, előszedtem a táskából a maradék csokikat, nagyon eléhezettnek éreztem magam. Kérdeztem ki kér, továbbra is senki. Ezt hogy bírják?
Az 5:10-es maratoni versenytempómnál egy ütéssel magasabb átlagpulzuson hoztam ezt a kb 31 kilométeres távot 7, hét, HÉT perces tempónál. Oké, volt benne majdnem 700 méter szint, de ez akkor is elgondolkodtató. A VTM-en azt hiszem ráérek majd óvatosabban kezdeni.

7.jpg 

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hosszutav.blog.hu/api/trackback/id/tr417230417

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sz.Lacc · http://fusslaci.blog.hu/ 2015.03.01. 17:03:07

Asszem jobb, hogy nem mentem a RabiMiki-futasra. Talan meg most is ott futnek egyedül, elveszve. Vagy mar az özcsorda falatozna bomlo testreszeimböl... :-)

RabiMiki · http://ittfutok.blog.hu 2015.03.01. 19:27:19

Jó volt ez! :)
@Sz.Lacc: szaaarvaaas! nem őz. :)

Sz.Lacc · http://fusslaci.blog.hu/ 2015.03.01. 19:59:28

@RabiMiki: elnezest. Biologiabol soha nem voltam erös, egyszer altalanosban majdnem meg is buktam!
Bar szamomra olyba erdektelen, hogy szarvas, vagy öz lakmarozna oszladozo tetememböl. :-) Teged bizlak meg, hogy a mementokent felallitott emlekfan helyesen szerepeljen a fajmegjelöles! Köszi elöre is! :-D

RabiMiki · http://ittfutok.blog.hu 2015.03.01. 20:18:13

@Sz.Lacc: ez remek gondolat! Lacc emlékfa még úgysincs a Vértesben. :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2015.03.02. 05:38:18

@Sz.Lacc: mindenki tudja, hogy az őz, az a lány szarvas, há nem? :D
@RabiMiki: nagyon jó volt, nem panaszkodom! :) néha kell feszegetni a határokat, meg kell a felmérés. így tuti nem futom el vtm elejét.

Sz.Lacc · http://fusslaci.blog.hu/ 2015.03.07. 20:39:54

@rrroka: @RabiMiki: Nagyon gondolkodok, hogy elindulok a keszthelyi maratonon iden majus 24-en. Közel 3honapom van addig meg keszülni ra.
Amugy voltam ott tavaly felmarcsin, jo hangulatu verseny, bar van benne egy erösbb domb.
Valaki meg? :-)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2015.03.07. 21:05:29

@Sz.Lacc: a Káli futónap és az UB mellé már több versenyt nem tervezek májusban arrafele. :) mondjuk errefele se. :D

Sz.Lacc · http://fusslaci.blog.hu/ 2015.03.09. 10:40:17

@rrroka: A fene, a Kali futast el is felejtettem, pedig mar neveztem. Gondolkodok meg, mi legyen...

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2015.03.09. 11:14:52

@Sz.Lacc: én egy terepfélmaratont most szívesebben megyek, mint egy aszfaltosat. :) meg Kálira ugye jön a nordocwalkign csapat is.

bellone 2015.03.14. 18:43:59

Futottam ma én is egy "kalóz" VTM résztávot (~37), nagyon szép a Vértes! Hajra 2 hét múlva!

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2015.03.15. 11:33:56

@bellone: mennyire volt sár? remélem arrafele nem esett. szombaton jártunk egyet Dobgókő környékén, ott még hó is esett. :)

bellone 2015.03.16. 11:49:13

@rrroka: Végig szemerkélt az eső, viszont, a hideg miatt, volt a sárnak tartása. Ezek csak körülmények...:)
süti beállítások módosítása