HTML

Licenc

Creative Commons License
Ezek a művek NezumiKeratomi, Lemúr Miki és rrroka, valamint vendégszerzők írásai. Ők ezen a blogon Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el!-Ne változtasd! 2.5 Magyarország License alatt publikálnak.
A felhasználáshoz kérd az engedélyüket!

Havi talpalávaló

Ehavi talpalávalónk Lemúr Miki ajánlásával:



FUNKorporation: Hold on Through



 

fbcsoport.jpg

Kövess minket a Facebookon is!

 

erdifutovagyok.jpgÉrdi futó vagy? Én meg a BSI érdi futónagykövete! Ha szívesen futnál egy érdi közösséggel, akkor:

Csatlakozz a futócsoportunk FB oldalához!

Utolsó kommentek

Címkék

#blackhole (1) 10 km (1) 12 órás futás (1) 15km (1) 20 (1) 2011 (1) 2030perc futás (2) 2S (1) 3vulkán (4) 4up4down (1) 6 órás futás (1) achilles (1) achilles-ín (1) alacsony-tátra (1) Ambit (1) amorf lovagok (1) Anna-hegy (1) aonijie (1) Arberland Trail (1) arberland ultra trail (1) áron (1) Athén (1) Athén Authentic Marathon (1) átmozgatás (1) Auerhahn trail (1) aurerhahn trail (1) autós (1) a hátunk mögött (6) balaton (12) balaton maraton (5) balaton szupermaraton (10) Balaton Szuper Maraton (3) Balaton Trail (1) Balboa-kör (4) bánya (3) bátortábor (1) bécs-pozsony-budapest (6) bejárás (1) betegen futni (1) betegség (1) betonnt (1) beurer pm45 pulzusmérő óra (1) BGy (1) bitliszbá (10) black sheep trail (1) blog (4) blogajánló (3) borvidék félmaraton (2) Börzsöny (1) Börzsöny Trail (1) bozót (1) Breaking2 (2) bringázás (2) BSZM (5) Budai Kilátások (1) budai trail (4) budapest (2) Bükk (3) camelback (1) chifutás (4) chifutás tanfolyam (1) Classic Balboa (1) Csobánc (2) Csobánc Vertical (1) csonthártyagyulladás (2) csősál (1) csúszásgátló (1) decathlon (2) délibáb félmaraton (1) dioptriás futónapszemüveg (1) diósd (1) dobzse (1) domb (7) dombos útvonal (48) Dömösről jöttünk (1) duna gát (68) dupla decaironman (1) dupla élmény (4) eBay (1) edzés (251) edzésterv (7) éhség (1) éjszakai futás (2) eliud kipchoge (1) elmaradt (1) első maraton (3) Eltévedés (2) endomondo (2) endorfin (3) érdekesség (1) érdifutóvagyok (1) érdi hendikep (13) Érdi szilveszteri futás (1) érdkörbe (1) Erzsébet-kilátó (2) európa bajnokság (1) fartlek (4) felkészülés (2) félmaraton (27) fényvisszaverő mellény (3) foci (1) fogyás (1) fotók (3) fotókutya (3) fundoklia (45) fuss csepel (1) fuss te is (1) FutaNyerges (1) futapest (1) futás (359) futás. (2) futas. (1) futócipő (19) futócipő app (2) futócipő mosása (1) futócipő tapasztalat (4) futócipő teszt (4) futócucc (20) futocuccok.hu (1) futódzseki (1) futófotó (2) futóiskola (1) futókutya (5) futónagykövet (1) futóparti (6) futottak már (1) Gánt Trail (1) garmin (1) gát (2) Gazdagréti Tavaszindító Futóverseny (1) generali futógála (1) gent (1) gerecse trail (2) gerinctorna (1) GPS (5) gpx (1) GTX (1) GTX futócipő (1) gútai vízkereszt maraton (7) hárosi-öböl (1) hátunk mögött (24) havi (1) havi powersong (15) hellotrails (1) hello fellegvár (1) hello pilis trails (1) hendikep (8) heti powersong (2) hideg (1) hipotermia (1) hírek (4) (3) Hogy sújt minket ez a gyönyörű kurvaélet. (1) holtpont (1) hőségriadó (3) hosszutav (9) hosszútáv (1) hosszutav. (2) hosszutav blog (1) humor (1) húszszoros ironman (1) ilovebalaton (1) ineos159 (1) instagram (21) interjú (1) intersport (1) it szalag (5) jazz (1) jótékonyság (1) jótékonysági futás (3) k100 (1) kalandfutás (3) kalenji (7) kalenji kiprun trail mt (1) Kalenji Protect 1000 (1) Káli-medence (9) Káli futás (3) karmelegítő (1) kékes (3) kékkút (1) keresztedzés (1) kihívás (1) kinizsi százas (1) Kiskör (2) kolozsvár (1) komáromi erőpróba (1) konfliktus (1) közkút (2) közösségi futás (1) kropkó péter (1) ktf20 (2) kutya (3) lágymányos (1) limonádé (1) linz (1) Linz Marathon (2) Lőrincz Olivér (1) magasles (4) marathon (2) maraton (48) maratoni felkészülés (18) maratoni tervek (5) maratonka (1) maratonman (1) maratonszűz (1) margitsziget (1) maszk (1) mátra (5) mátra trail (1) medvedisznóember (2) meztelen (1) mikulás futás (2) minimaraton (1) mp3 (1) muflon (1) Nagykör (2) nagytétény (10) nemmegy (10) night run (1) nike (9) nike+ app (3) nike alvord (1) nike futóklub (1) nike lunarglide (1) nike pegasus (1) nike vomero (2) nike zoom structure (1) NN Ultrabalaton (2) nordic-walking (2) nordicwalking (8) Normafa (1) No pasarán! (1) Nulladik Balaton Trail (1) nyújtás (2) omni 10 (1) omni 12 (2) Optivita (2) optivita100 (1) optivita ultrafutó kua (1) orfű (1) orrszarvúbogár (1) Őrség (1) oruxmaps (1) őszibarack (1) p.o.d. (1) pannonfunk (3) peldakepeink (2) phoenix (1) phoenix 5 (1) phoneix 6 (1) piros85 (6) plandurance (3) polar (2) Polar RCX5 (1) polar rs800 (1) powersong (35) puki (1) pulzuskontroll (5) pulzusmérés (5) pulzusmérő (6) rádió (1) résztáv (7) Róka és a komák (2) Róka és a komék (2) Runners World (1) runtastic (10) saaby (1) Salomon Szentendre Trail (1) Salomon Ultra-Trail Hungary (1) sár (1) sárd utca (4) Sárvár (1) saucony (11) scorpions (1) sean conway (1) sérülés (6) siófok (2) Sopron Trail (1) sört adni ér (1) sóskút (1) sparmaraton (5) spar maraton (14) stabil cipő (2) staféta (1) Suhanj!6 (1) Süle Zsolt (1) süti (1) Suunto (1) szekszárdi borvidék félmaraton (2) szelidi-tó futás (3) Szénás-kör (7) Szentendre trail (1) szentivánéji futás (1) Szentlászló Trail (1) Szent Iván éj (1) szigetkör (1) szíjcsere (1) Szőlőskör (1) Tájékozódás (2) tajga trail (1) talpalávaló (57) talpbetét (1) talpi ín gyulladás (1) tapasztalat (1) tárnoki tófutás (2) tartósteszt (1) tátra (1) térdkoptatás (1) terep100 (1) terep50 (2) terepfutás (90) terepfutás.hu (1) terepfutócipő (3) terepfutó edzésterv (1) terepverseny (35) terep hétvége (1) terheléses vizsgálat (2) teszt (1) titkos edzésterv (3) (3) tókör (1) tóparti (5) tóparti futóparti (10) túra (1) turistafutás (3) tv műsor (1) Ultra-trail Hungary (2) ultrabalaton (25) ultrafutás (29) ultramaraton (10) ultratrail (5) UTH (4) UTH55 (2) útvonal (3) vacsora (1) vadlán (2) Vadlán Ultra Trail (2) váltó (5) városnézősfutás (1) vélemény (2) velencei (8) velencei tó (8) Verőce éjszakai trail (1) verseny (103) versenynaptár (1) Vértes (3) Vérteskozma RocknRoll (1) Vértes Terep Maraton (3) vertical (1) videó (2) vivicitta (1) Vonyarcvashegy (2) VTM (5) we were born to fly (1) withwind (1) wps (1) yi chi (1) yoloka (1) yourstruly (10) youth of the nation (1) yt25 (5) yt50 (4) Címkefelhő

Fuss, ahogy jól esik!

2011.10.21. 07:00 rrroka

Sűrű edzésprogram

Címkék: edzés futás edzésterv

A napi edzéseimet nem lehet már a szokásos módon elmesélni és táblázatba szedni, inkább csak összefoglalom hogy megy.
Jól. :)
Engem szerencsére nem sújt a Lemúr Miki-féle maraton utáni motivációvesztés szindróma (MUMSZ), a váltóban teljesítés úgy látszik rezisztenciát ad. Szorgalmasan futom az előírtakat, meglepően jó eredményekkel és meglepően jól betartva. A csütörtökig futott edzéseimet elvitte a devnull, péntektől folytatom heti összefoglalómat.
Szóval múlt pénteken Lemúrral közös futásunkon túlteljesítettem, 11km helyett 13,4 lett, de mindez olyan simán ment beszélgetve 5:13-as tempóban, hogy teljesen meglepődtem amikor az edzésadatokat betáplálva ezt köpte ki a számítógép. A szombati laza 5 káem nem érdemel túl sok említést, talán csak az ad neki némi érdekességet, hogy ezen a Fundoklia-völgyhöz vezető távon megkezdődött az érdi csatornaprogram új fejezete, ássák az árkokat, fektetik a csöveket, esőben jó saras lesz erre futni. Az ásásás egyébként nem pontos kifejezés, mészkő a talaj, gyakorlatilag inkább bányásznak ezek a jóemberek.
Vasárnap hosszú futás! 19 km, nem is tudom mióta nem volt ilyen nagy távom. Megint csak a Fundoklia felé indulva kerültem körbe a várost, elég jól ment, koncentráltam arra, hogy mozgassam a lábujjam, ne zsibbadjon el annyira, valamint a Lőw András-módszerrel olyan lazára kötöttem a csukám, hogy le tudjam venni kikötés nélkül, gondoltam ha egy tizensokszoros Spartathlonistának jó, akkor nekem is beválik. Be is vált, csak az utolsó 3-400 méteren fáj rohadtul. Az időm 1:38 lett, ami 5:08-as tempót jelent. Kifáradás nélkül. Lábujjzsibi nélkül. Nem rossz, nem rossz.
Hétfő szünnap, örök hála az égnek!
Kedd résztáv. Szeretem a  résztávot. Az eltűnt bejegyzésemben büszkén írtam, hogy nagyon simán ment a 3x1600 méter, átlagban 4 perces ezrekkel bírtam, 3 perc pihenővel, most is jóra számítottam a 6x800-on. Meg is lett 3 percen belül a hatból négy, csak az elsőnél futottam ki 3 másodperccel és persze a kritikus utolsó előttinél eggyel. A negyedik viszont 2:52 lett. Átlagban 03:41 p/km. Hoppá.
Szerda-csütörtök sima futások, 8 és 11km, erről többet mondani nem tudok a tegnapi melegfront jegyébe rommá ázáson kívül.
Megy szépen, örülök.

24 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hosszutav.blog.hu/api/trackback/id/tr93319114

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rokalaci · http://tavfutomuvek.extra.hu 2011.10.21. 09:20:59

Nem adom fel!!!
Harmadszor próbálom...
De már elfelejtettem mit is???
tavfutomuvek.extra.hu/kerblog.htm
itt vagytok ti is.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.10.21. 09:22:21

@rokalaci: te meg itt jobbra a blogok között! :)

2011.10.21. 16:41:14

érdekes ez a lábujj zsibbadásos megoldás.

Én vettem nemrég egy új cipőt. A 44-es oldalirányban nagyon szűk volt, és a kevés hely is maradt az elején, úgyhogy inkább a 44.5-eset választottam. Lehet, hogy ez meg kicsit nagy lett (meg fura is az eleje), lehet, hogy más miatt, szóval nekem is jött egyfajta zsibbadás szerű, fájós tünet, amire a megoldás nálam az volt, hogy az eddig csak tessék lássék megkötött cipőt most tényleg végig, erősen megkötöm, és láss csodát elmúlt.
Az ilyen problémákra tehát az egyszerű egzakt megoldás: Szorosra vagy lazára kell kötni a csukát :)

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.10.21. 18:53:44

@rrroka: Már nem tudom, melyik posztnál beszéltünk róla, úgyhogy itt offolok: köszi, hogy ajánlottad a Saucony-boltot, kicsit hamarabb kellett cipőt vennem, mint gondoltam, és ott találtam olyat, ami jó lett. Írtam is róla bejegyzést jól :)

2011.10.21. 21:37:52

@csiripiszli12: Melyik típus jött be Neked? Az agyon majdnem-szétfutott asics-om után nekem is felüdülést jelentett a Saucony Phoenix 4. Bár a boltban szegény eladó srác szimultánt járt köztem és egy nálam is vacakolósabb fiatalember közt, megtaláltam amire szüksége volt a tappancsomnak! Fura elsőre elveszejteni egy futóblogos "szüzességet", ahol mindenki egy jó cipő megvásárlására biztatja az embert, talán én is marketinget láttam mögötte, de utólag csak azt tudom mondani:
Jó cipő nélkül senki ne kezdjen futni!
(A napi "lightjoghurt" v. bármi árából amit egészségesnek hiszel, bőven kifutja egy olyan futócipő, ami nem hagyja tönkretenni a lábaid.) :)

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.10.21. 22:00:42

@saaby.: Az enyém Phoenix 5-ös :) Ma is többen próbáltunk egyszerre, még egy valaki cipőt, meg néhányan egyéb cuccot.
Remélem, beválik majd, és megszűnik a térdfájásom, emiatt vettem korábban, mint terveztem, mert meguntam, hogy fáj a térdem :S

2011.10.21. 22:37:25

@csiripiszli12: Ez komoly konspiráció kell legyen(mi, fizetett és híres Saucony arcok tartsunk már össze!) :) Örülök a rátalálásnak, a kemény használat remélem igazolja!
A színe szerintem elképesztő, de más kromoszómapárokkal bírunk, legyen szép... :D

2011.10.21. 23:03:32

@csiripiszli12: Ön nyerte a szimultánt! :)
De szerintem ronda mint a préselt bagoly...

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2011.10.21. 23:06:44

@saaby.: "Ronda, mint a préselt bagoly", ezt megjegyzem! :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.10.22. 05:43:35

@csiripiszli12: örülök, h jó cipőt találtál! a saucony bolt lassan adhat egy ajándék zoknit... ja adott. :D

@saaby.: ronda, mint a préselt bagoly, nagyon jó! :)

2011.10.24. 22:07:26

@rrroka: No, csak megérte egyetemre járni...:D Ma támadt le a fodrászom(nehéz klisékből építkezni, de TÉNYLEG ATÍPUSOS) szeretne futni és sokat-rengeteget fogyni a drága, és tudja(!)(hú de büszke voltam)én futok sokat, és ő hogyan csinálja szerintem. Mondom pl. fuss te is többet...jajj nehéz volt... :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.10.25. 07:42:57

@saaby.: egyébként szerintem futással nem nagyon lehet fogyni.

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.10.25. 07:59:47

@rrroka: így van! Úgy lehet fogyni, ha nem eszik annyit az ember.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.10.25. 08:04:07

@BGy: naja, csak ha sokat fut, akkor ez lehetetlen. én legalábbis tök sokat eszem mostanában. :)

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2011.10.26. 02:07:41

wow, jól nyomod, nagyon király idők, tempók! ha jól tévedek, ez a félmaraton középhaladóknak nevezetű edzésprogi, én is ezt gyűröm most, nekem a 800-akat sikerült 3:50 körül kiszenvednem, hát nem egy világverő tempó, főleg a te 2:52-d mellett, bár én még csak június óta futok. Egyébként én is mumszban szenvedek, ááhh, motiválatlan vagyok, mint egy tök, mikor múlik el?! Bár legalább a fülem nem fáj :D

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.10.26. 06:48:49

@borboleta: ha június óta futsz akkor az egy elég szép eredmény. nekem - nagyon szeretek büszkélkedni, hogy milyen régóta futok :D - 20 év kellett ehhez a tempóhoz, szóval ,maximálisan ráérsz fejlődni! ;)
ez az edzéstervem: edzesonline.hu/edzesterv/174/felmaratoni_edzesterv_kozephaladoknak

2011.10.26. 11:32:59

@rrroka: nem tudom... én mindig nagyon sokat ettem, de sosem voltam igazán elhízva, és sosem fogyókúráztam.

Amikor elkezdtem futni aktívan (előtte csak rövid kocogások voltak), és nyújtani a távot, akkor simán dobtam le 6kg-t úgy, hogy a kaja mennyiséget még növeltem is :)

Szóval szerintem ez alkati kérdés is, hogy kinél mennyi az az élelmiszer mennyiség az, amivel +/- változik a súlya, de én a saját testem ismerve mindig azt gondolom, hogy bármennyit ehetek bármikor, csak mozognom kell eleget.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.10.26. 12:21:22

@viito: "bármennyit ehetek bármikor, csak mozognom kell eleget" de akkor végülis az van amit én mondtam, futástól nem fogysz, hanem a nemfutástól hízol. :)

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2011.10.26. 12:41:24

@rrroka: igen, én is ezt csinálom. Június óta egy félmaraton, egy maraton, decemberre félmaraton időjavítási szándékkal (2 óra alatt), szóval elkapott a gépszíj, na :D

Egyébként én kb. 5 kilót fogytam mióta futok, mondjuk eléggé odafigyelek, hogy mit eszek, édességet, alkoholt csak ünnepnapokon (pl a maraton után maratoni sörözés és torta zabálás). Nem bánnám, ha még 2-3 kiló lemenne, de az kizárólag a kritikus területekről (fenék, comb) és nem ciciből:S

2011.10.26. 13:05:39

@rrroka: de amikor futni kezdtem, akkor fogytam, pedig nőtt a kaja mennyiség. Na ezt már nehéz lesz berakni a képletbe.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.10.26. 14:29:17

@borboleta: @viito: akkro mégis lehet futással fogyni :) csak nekem nem megy! :D mondjuk eléggé odafigyelek hogy mit eszek, csoki, keksz, süti minden nap, két reggeli, ebéd, vacsi, futás után áltlaában még vmi kaja/szénhidtár... :DDD

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.10.26. 14:46:35

@viito: "de amikor futni kezdtem, akkor fogytam," + "Na ezt már nehéz lesz berakni a képletbe. "
dehogy nehéz! ez azért volt, mert nemfutástól eleve meg voltál hízva. :D
süti beállítások módosítása