HTML

Licenc

Creative Commons License
Ezek a művek NezumiKeratomi, Lemúr Miki és rrroka, valamint vendégszerzők írásai. Ők ezen a blogon Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el!-Ne változtasd! 2.5 Magyarország License alatt publikálnak.
A felhasználáshoz kérd az engedélyüket!

Havi talpalávaló

Ehavi talpalávalónk Lemúr Miki ajánlásával:



FUNKorporation: Hold on Through



 

fbcsoport.jpg

Kövess minket a Facebookon is!

 

erdifutovagyok.jpgÉrdi futó vagy? Én meg a BSI érdi futónagykövete! Ha szívesen futnál egy érdi közösséggel, akkor:

Csatlakozz a futócsoportunk FB oldalához!

Utolsó kommentek

Címkék

#blackhole (1) 10 km (1) 12 órás futás (1) 15km (1) 20 (1) 2011 (1) 2030perc futás (2) 2S (1) 3vulkán (4) 4up4down (1) 6 órás futás (1) achilles (1) achilles-ín (1) alacsony-tátra (1) Ambit (1) amorf lovagok (1) Anna-hegy (1) aonijie (1) Arberland Trail (1) arberland ultra trail (1) áron (1) Athén (1) Athén Authentic Marathon (1) átmozgatás (1) Auerhahn trail (1) aurerhahn trail (1) autós (1) a hátunk mögött (6) balaton (12) balaton maraton (5) balaton szupermaraton (10) Balaton Szuper Maraton (3) Balaton Trail (1) Balboa-kör (4) bánya (3) bátortábor (1) bécs-pozsony-budapest (6) bejárás (1) betegen futni (1) betegség (1) betonnt (1) beurer pm45 pulzusmérő óra (1) BGy (1) bitliszbá (10) black sheep trail (1) blog (4) blogajánló (3) borvidék félmaraton (2) Börzsöny (1) Börzsöny Trail (1) bozót (1) Breaking2 (2) bringázás (2) BSZM (5) Budai Kilátások (1) budai trail (4) budapest (2) Bükk (3) camelback (1) chifutás (4) chifutás tanfolyam (1) Classic Balboa (1) Csobánc (2) Csobánc Vertical (1) csonthártyagyulladás (2) csősál (1) csúszásgátló (1) decathlon (2) délibáb félmaraton (1) dioptriás futónapszemüveg (1) diósd (1) dobzse (1) domb (7) dombos útvonal (48) Dömösről jöttünk (1) duna gát (68) dupla decaironman (1) dupla élmény (4) eBay (1) edzés (251) edzésterv (7) éhség (1) éjszakai futás (2) eliud kipchoge (1) elmaradt (1) első maraton (3) Eltévedés (2) endomondo (2) endorfin (3) érdekesség (1) érdifutóvagyok (1) érdi hendikep (13) Érdi szilveszteri futás (1) érdkörbe (1) Erzsébet-kilátó (2) európa bajnokság (1) fartlek (4) felkészülés (2) félmaraton (27) fényvisszaverő mellény (3) foci (1) fogyás (1) fotók (3) fotókutya (3) fundoklia (45) fuss csepel (1) fuss te is (1) FutaNyerges (1) futapest (1) futás (359) futás. (2) futas. (1) futócipő (19) futócipő app (2) futócipő mosása (1) futócipő tapasztalat (4) futócipő teszt (4) futócucc (20) futocuccok.hu (1) futódzseki (1) futófotó (2) futóiskola (1) futókutya (5) futónagykövet (1) futóparti (6) futottak már (1) Gánt Trail (1) garmin (1) gát (2) Gazdagréti Tavaszindító Futóverseny (1) generali futógála (1) gent (1) gerecse trail (2) gerinctorna (1) GPS (5) gpx (1) GTX (1) GTX futócipő (1) gútai vízkereszt maraton (7) hárosi-öböl (1) hátunk mögött (24) havi (1) havi powersong (15) hellotrails (1) hello fellegvár (1) hello pilis trails (1) hendikep (8) heti powersong (2) hideg (1) hipotermia (1) hírek (4) (3) Hogy sújt minket ez a gyönyörű kurvaélet. (1) holtpont (1) hőségriadó (3) hosszútáv (1) hosszutav (9) hosszutav. (2) hosszutav blog (1) humor (1) húszszoros ironman (1) ilovebalaton (1) ineos159 (1) instagram (21) interjú (1) intersport (1) it szalag (5) jazz (1) jótékonyság (1) jótékonysági futás (3) k100 (1) kalandfutás (3) kalenji (7) kalenji kiprun trail mt (1) Kalenji Protect 1000 (1) Káli-medence (9) Káli futás (3) karmelegítő (1) kékes (3) kékkút (1) keresztedzés (1) kihívás (1) kinizsi százas (1) Kiskör (2) kolozsvár (1) komáromi erőpróba (1) konfliktus (1) közkút (2) közösségi futás (1) kropkó péter (1) ktf20 (2) kutya (3) lágymányos (1) limonádé (1) linz (1) Linz Marathon (2) Lőrincz Olivér (1) magasles (4) marathon (2) maraton (48) maratoni felkészülés (18) maratoni tervek (5) maratonka (1) maratonman (1) maratonszűz (1) margitsziget (1) maszk (1) mátra (5) mátra trail (1) medvedisznóember (2) meztelen (1) mikulás futás (2) minimaraton (1) mp3 (1) muflon (1) Nagykör (2) nagytétény (10) nemmegy (10) night run (1) nike (9) nike+ app (3) nike alvord (1) nike futóklub (1) nike lunarglide (1) nike pegasus (1) nike vomero (2) nike zoom structure (1) NN Ultrabalaton (2) nordic-walking (2) nordicwalking (8) Normafa (1) No pasarán! (1) Nulladik Balaton Trail (1) nyújtás (2) omni 10 (1) omni 12 (2) Optivita (2) optivita100 (1) optivita ultrafutó kua (1) orfű (1) orrszarvúbogár (1) Őrség (1) oruxmaps (1) őszibarack (1) p.o.d. (1) pannonfunk (3) peldakepeink (2) phoenix (1) phoenix 5 (1) phoneix 6 (1) piros85 (6) plandurance (3) polar (2) Polar RCX5 (1) polar rs800 (1) powersong (35) puki (1) pulzuskontroll (5) pulzusmérés (5) pulzusmérő (6) rádió (1) résztáv (7) Róka és a komák (2) Róka és a komék (2) Runners World (1) runtastic (10) saaby (1) Salomon Szentendre Trail (1) Salomon Ultra-Trail Hungary (1) sár (1) sárd utca (4) Sárvár (1) saucony (11) scorpions (1) sean conway (1) sérülés (6) siófok (2) Sopron Trail (1) sört adni ér (1) sóskút (1) sparmaraton (5) spar maraton (14) stabil cipő (2) staféta (1) Suhanj!6 (1) Süle Zsolt (1) süti (1) Suunto (1) szekszárdi borvidék félmaraton (2) szelidi-tó futás (3) Szénás-kör (7) Szentendre trail (1) szentivánéji futás (1) Szentlászló Trail (1) Szent Iván éj (1) szigetkör (1) szíjcsere (1) Szőlőskör (1) Tájékozódás (2) tajga trail (1) talpalávaló (57) talpbetét (1) talpi ín gyulladás (1) tapasztalat (1) tárnoki tófutás (2) tartósteszt (1) tátra (1) térdkoptatás (1) terep100 (1) terep50 (2) terepfutás (90) terepfutás.hu (1) terepfutócipő (3) terepfutó edzésterv (1) terepverseny (35) terep hétvége (1) terheléses vizsgálat (2) teszt (1) titkos edzésterv (3) (3) tókör (1) tóparti (5) tóparti futóparti (10) túra (1) turistafutás (3) tv műsor (1) Ultra-trail Hungary (2) ultrabalaton (25) ultrafutás (29) ultramaraton (10) ultratrail (5) UTH (4) UTH55 (2) útvonal (3) vacsora (1) vadlán (2) Vadlán Ultra Trail (2) váltó (5) városnézősfutás (1) vélemény (2) velencei (8) velencei tó (8) Verőce éjszakai trail (1) verseny (103) versenynaptár (1) Vértes (3) Vérteskozma RocknRoll (1) Vértes Terep Maraton (3) vertical (1) videó (2) vivicitta (1) Vonyarcvashegy (2) VTM (5) we were born to fly (1) withwind (1) wps (1) yi chi (1) yoloka (1) yourstruly (10) youth of the nation (1) yt25 (5) yt50 (4) Címkefelhő

Fuss, ahogy jól esik!

2010.05.06. 19:00 rrroka

Navixaf hegyi félmaratonja

Címkék: verseny futás félmaraton dombos útvonal borvidék félmaraton szekszárdi borvidék félmaraton

Navixaf, akinek a nevét tilos elolvasni visszafelé 18 éves kor alatt, vasárnap (A pontosság kedvéért: 2010. május 2., 14 óra. Végre egy verseny ami nem délelőtt van!) lefutotta a szekszárdi Brovidék Félmaratont. Éljen május másodika is! - mondhatnánk. Mondjuk is.
A táv nemcsak egy félmaraton volt vízszintesben, hanem függőlegesen is meg kellett tenni majdnem hatszáz métert, nem beszélve arról, hogy fröccsökkel kínálgatták a futókat frissítő gyanánt. Tekintettel a majdnem 30 fokos melegre, ez rettenetes lehetett...

Lássuk hát Navixaf beszámolóját!

"Első mért félmaratonom igaz története

Talán ott kellene kezdeni az egészet, hogy a félmaraton előtti két hét intenzív kenegetéssel (fekete nadálytő krém, lóbalzsam, fastum gél (Ezek elsőosztályú varázskrémek! A lóbalzsam, az konkrétan tényleg lovaknak lett kitalálva eredetileg! :O - rrroka)) és pihentetéssel telt, aminek köszönhetően a lábfájásom a második hétre majdnem teljesen elmúlt, és az utolsó, csütörtöki két szigetkör már panaszmentesen teljesült.
Viszonylag nagy társasággal vonultunk le Szekszárdra már szombaton, Csocsó, Norbi (róla csak annyit, hogy a Vivicittán T-részről ő futotta a legjobb időt :-) és szerénységem futottunk, két baráti házaspár (egyik pici gyerekkel), a feleségem és a nagyobbik fiam pedig szurkolni jöttek, amiért nagyon hálásak voltunk.

A kemény mag már vacsi előtt tolta erősen a páleszt (szénhidrátfeltöltés,
yeah!) (Eddig azt hittem ez csak terepfutó-specialitás. :) - rrroka), én meg kb. egy deci rosét engedélyeztem magamnak (fincsi volt), azt is pizza után.
Ha kicsit többet iszom az ideálisnál (1 sör), szarul alszom mindig, és másnap délutánra megfájdul a fejem - no ez félmaraton mellé nem hiányzott :-) . (A sört én sem bírom. Egy korsótól is négy liter kell csövelnem, és borzalmasan fája  fejem tőle. - rrroka) Így is felébredtem az éjszaka közepén, hogy vattát köpök, ez mondjuk a pizza mellékhatása is lehet...
Bár nem nyomasztott különösebben a verseny ténye (többször futottam már félmaratoni távot bő két órás idővel (PB?- rrroka)), hajnaltól már nem tudtam rendesen visszaaludni, csak félálomban forgolódtam. Ezzel mindenki így van? (Én nem, de a verseny előtti reggel nagyon ideges vagyok. - rrroka)
Mondjuk ha alaposabban körüljárom a versenydokumentációt, és megnézem a szintdiagrammot a futótérképen, akkor jogosan cidriztem volna. :)
Rendesen bereggeliztem a szállodában (Hotel Zodiaco, a kaja nagyon rendben volt) és egy fél kiflit eltettem ebédre is. Mivel a rajt délután 2 órakor volt, nem terveztem rendes ebédet, csak a reggelit meg valami nasit 11 körül (=fél kifli). A nasi csúszott fél órát, de a stratégiának megfelelőnek bizonyult, „gyomorilag” végig rendben voltam, a befutónál a család egy fél kürtőskaláccsal várt, amit csipleadás közben jóízűen el is fogyasztottam.
Reggel szemerkélt az eső, kellemesen hűvös volt - igazi ideális futóidő. Sajnos ez nem volt teljesen összhangban az időjárás-jelentéssel, ami változóan felhős (jó, inkább felhős) időt és csak pici hőmérséklet-visszaesést vizionált. Végül a meteorológusok diadalmaskodtak, rajt előtt 15 perccel ugyanis kisütött a nap, és inkább meleg idő lett, mint kellemes.

Rövidujjú-szárú technikai cuccban terveztem indulni, de „bimbóvédelem” miatt, meg a hűvös reggel hatására fölvettem a rövid ujjú melegítőalsót (Ez valami egészen speciális kezeslábas lehet... - rrroka). Szerencsére meggondoltam magam és még időben megszabadultam tőle, főleg mert normál séta mellett is beizzadt alatta a hátam. Végül még a lenge öltözet ellenére is patakokban folyt rólam a víz, pláne az emelkedőkön.
Az első 7 km light-os volt, csak enyhe emelkedő volt benne, meg jó meleg, mert már sütött a nap rendesen. Saci néni 5km-nél várt és bíztatott mindenkit (nagyon jó esett!), közvetlenül utána jött az első frissítőpont. Itt véletlenszerűen választottam iso-italt, ami nagyon jó volt, főleg mert hűs volt. Innen enyhe emelkedő következett, majd találkozó a szurkolókkal a templom mellett (itt készült pár fotó is (lásd a fenti képet - rrroka)).
Saci néni valamilyen „rejtélyes módon” még kétszer elénk került, és lelkesen bíztatott, dicsért minden futót.
Ez után következett az első keményebb emelkedő szakasz a kilátóhoz, ahol ugyan már jártunk szombat este, és akkor az „über meredek” erdei ösvényen mentünk fel, de így „körben” sem volt egy leányálom. Nem baj, „kemény vagyok”, gondoltam, és futva mentem a kilátóig a legmeredekebb részen is (előtte még egyszer frissítettem vízzel (Domesticdragon mesélte a futóblogon, hogy ő gyanútlanul a nyakába öntött egy pohár fröccsöt, mert azt hitte víz. - rrroka)), sőt a kilátó utáni rövid lejtőt követő gyilkos emelkedőre is. Ennek az emelkedőnek a vége felé jutott eszembe először, hogy ezt így nem fogom végig bírni, és előbb-utóbb meg kell majd állni, de mivel nagyon közel volt már a tető, erőt vettem magamon és futottam a zenekarig (mulatós zenével várták a futókat a csúcson - én nem vagyok egy mulató fenomén, ezért tánc helyett inkább csak lihegtem :-) ). Innen váltottunk át először igazi „térdszétverős”, „cipőorrlyukasztós-lábkörmöntámaszkodós” ereszkedésbe. Vagy az is lehet, rosszul csinálom ezt a lejtőn futás dolgot... (Én sarokkal tompítom a lejtőt, az a térdnek tesz rosszat, meg a cipőt cseszi szét hamar.  A meredek lefele szívás. - rrroka)
A második emelkedőn egyre inkább lemaradtam Csocsó mögött (Norbit a rajt óta nem is láttuk), és egy idő után láttam, hogy ő is belesétál az emelkedőbe. Én még egy kicsit erőltettem, de a 187-es pulzust látva én is sétálóra vettem. Utólag rájöttem, hogy ha az ember nem „Übermensch”, akkor nincs is értelme a nagyon meredek szakaszon futni, mert a gyaloglók a meredek rész után pikk-pakk utolértek és meg is előztek. Szóval a innen kezdve az összes nagyon meredek szakaszon gyaloglásra váltottam, a pulzusom így már folyamatosan 180 alatt maradt.
Túl a második csúcson Csocsó begyújtotta a rakétákat, a célig nem is láttam többé.
Másodszor is megmásztuk a kilátó dombját (ez nem lett volna okvetlenül fontos, részben finom szivatás volt a rendezők részéről (Jófejség! :D - rrroka)), innen kezdve többnyire lejtős volt az út a célig, csak a legvégén volt egy enyhe emelkedő, ami a 20+ km hatására mégis eléggé megviselt. Az utolsó 2 km már nem igazán esett jól, fáradt voltam, melegem is volt, frissítés sem volt már, és 6 percen belüli km-eket erőltettem magamra, ami 20 km után már nem magától értetődő számomra.
Az utolsó emelkedő leküzdése után jött a célegyenes, igazán felemelő érzés volt a befutó, igaz én már az első chipszőnyegnél elkezdtem örülni magamnak, mire valaki közölte, hogy „amott van a cél”. A cél után hirtelen kellett megállni, ami nem volt kellemes, jól esett volna még kocogni, sétálni egy kicsit. Nyakunkba akasztották a jól megérdemelt érmet (Ilyenkor mindig arra gondolok, hogy mennyi izzadt embert kell végigtapizniuk az éremosztóknak. - rrroka), majd következett némi tévelygés a befutócsomag átvételhez. Víz, bor begyűjtve – a víz felét elég gyorsan elfogyasztottam -, chipleadás, zuhanyzás, indulás haza. (A képen a befutó előtt épp a kamerának pózolok :-)
Sajnos a befutónál elfelejtettem leállítani az órát, de a sebességgrafikont elemezve valahogy a hivatalosan mért 2:10 kb. 1 perccel többnek tűnik az általam mért időtől – mindenesetre így is – úgy is elégedett vagyok az eredménnyel, pláne a terepviszonyok figyelembevételével. Arról nem is beszélve, hogy pontosan 6 hónappal ezelőtt ficamodott ki a bal bokám.

Futás közben is ellenálltam a fröccsöknek (hiába írta a rajtszámon, hogy "Fröccsözz Navixaf!") mert az asszony már délelőtt elkezdett duruzsolni, hogy akkor ugye én vezetek haza meg a szervezők is óva intették a fröccsel frissítéstől azokat, akik nem ehhez szoktak (leghamarabb a 20. km után javasolt). Mégiscsak ez volt az első mért félmaratonom (Erre  a magas labdára fenttartok egy helyet Lemúr Mikinek! - rrroka), nem akartam ellazázni a teljesítését.
Mindenesetre tényleg jó buli volt, pláne így társasággal, 2 napra véve.

Azért én inkább hegyvidék félmaratonnak nevezem magamban :-)

(Navixaf szívritmus diagrammja- Pontosan látható, hogy 14 kilóméternél megszakad a szíva, mert nem ihat egy fröccsöt. - rrroka)

(Jó nagy huplik. Teljesen jogos a "hegyvidéki". - rrroka)

Navixaf, http://napi-trance.blog.hu"

Mi pedig köszönjük szépen, és gratulálunk is egyben! :)

21 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hosszutav.blog.hu/api/trackback/id/tr631979674

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vasapu · http://vasapu.blogspot.com/ 2010.05.06. 20:13:50

Ez jó buli lehetett, gratula!
nav deven pézs:-)

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.05.06. 20:46:16

Rrroka, Isten vagy, hogy így "dekódoltad" a nick-emet :-)

Még egyetem alatt "fejlesztettük ki" két évfolyamtársammal, ez volt a Navixaf ReklámStúdió. Szombat hajnalokon, dizsi után rohangáltunk a városban egy túrórudival meg egy poénos cetlivel, hogy megajándékozzunk egy találomra választott csinos lányt. Meglepődtek rendesen. Hejj, a régi szép idők...

Ha tudnád hányszor kellett elmagyarázni:
- Visszafelé kell olvasni...
- Faxivan, faxivan???
- Az x-et is...
- Jaaa!

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.05.07. 06:31:25

Köszönet a beszámolóért!

(Azért az hihetetlen, hogy rrroka nem bíííírja ki beledumálás nélkül :-)))

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.05.07. 08:13:32

Félmaratoni távot korábban 2-3x teljesítettem, PB eddig 2:07 körül volt, de azt magamnak mértem.
Figyelembe véve a terepviszonyokat (alföldi gyerek vagyok :-) meg a 3 hónapos kihagyást (nov-jan) elégedett vagyok az eredménnyel, sík terepen talán picivel 2 órán belül tudtam volna beérni. A nevezésnél egyébként a biztonság kedvéért 2:15-ös célidőt adtam le :-)

Már beterveztem őszre egy síkvidéki félmaratont referenciamérésnek :-)

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2010.05.07. 09:16:52

@Navixaf: Kösz a beszámolót! Ajánld te a jövő heti powersongot, megdolgoztál érte! :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.05.07. 11:14:26

@Lemúr Miki: én megnéztem a blogjukat. biztos...? :DDD
bocsánat!

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.05.07. 11:45:09

@rrroka: bennem is megfordult, hogy ezzel Miki vékony jégre tévedt, de majd választok 2-3 kevéssé nyálasat, és választhattok közülük :-)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.05.07. 11:59:22

@Navixaf: nene, csak őszintén, bele az képünkbe! :D

NXF · http://filmkostolo.blogspot.com/ 2010.05.07. 23:15:30

Szép volt Tomi! :)
Azért abban megegyezhetünk, hogy jövőre visszatérünk?

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.05.07. 23:48:11

@NXF: amilyen sültparaszt vagyok, meg se említettem a posztban, hogy Te készítetted a fotókat. Viszont most jól megköszönöm!

A félmaraton honlapján csiliárd fénykép van, egy hét szabit kellene kivenni, csak hogy végig tudjam nézni. Kincset ér az ilyen privát fotós :-)

A 2011-es visszatérés esélyes, de azt megígérhetem, hogy a célidő 3:30 perc lesz, és végigkóstolom az összes gazda összes borát az útvonal mellett :-)

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2010.05.08. 01:04:50

Gratula, szép volt!

A lejtőkön én valami kombinált stílussal próbálkozom, középtalp körül érni földet és relatíve magasra emelem a sarkam. De futottam brutálmód sarokra és tipegve is, bajom nem volt, de egyik sem tűnt hatékonynak.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.05.08. 12:46:02

@Navixaf: imádom az iPhotoban az arcfelismerő funkciót. megadom egy fényképen ki van rajta és elég 80% fölötti hatékonysággal megtalálja másik képeken. ilyen tömeges fotóknál tök hasznos.

@Bozót: lefelé futni sehogysem hatékony szerintem, és haszna sem sok van, sőt tönkrevághatja az ember a lábát. egyetlen előnye, hogy öt percen belüli tempót lehet úgy futni, hogy az közben pihentet. :)

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2010.05.08. 16:52:42

@rrroka: Ha pihentet azzal máris hatékony :) Főleg egy hosszú, dimbes-dombos útvonalon pont ez a pihentető funkció tud jól jönni, bár versenyen inkább megnyomja az ember lefelé mint a zállat, az meg már nem a pihenésről szól :P

A "hatékony" stílust amúgy arra értem, hogy optimális. Tehát a legkisebb erőbefektetéssel, legkevesebb káros hatással a lehető legjobb tempóban.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.05.08. 18:02:48

@Bozót: ja persze, azt elfelejtettem mondnai, hogy ettől függetlenül szeretek lefele futni, nagyon jó érzés, hogy mennek a kilométerek és én egyre pihentebb leszek, már a dombtetőhöz képet. :)

DERRICK · http://ladystarlightnyc.files.wordpress.com/2009/10/bruce-dickinson.jpg?w=354 2010.05.09. 01:48:07

@rrroka: a mostani km rápakolós edzéssemmel teveim szerint június végére eljutok a 18 km 6:30-as átlag km szintig ezután szeretnék valami 10 hetes félmaraton edzéstervet, tudsz (tudtok) valami olyan tervet ami heti 3 edzéssel menne, és nincs benne nagyon rövid (5km alatti) táv?

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.05.10. 06:02:07

@DERRICK: edzéstervek erre:
futocenter.hu/extra/edzestanacsok.php
ez a nike oldala, itt elég furcsa edzéstervek vannak, az 1:30-as féélmaratonra pl olyat találtam, ami összefoglalható ennyiben: fuss ötpercesekkel. sokat. :)

vagy erre egy 12 hetes:
edzesonline.hu/edzesterv/64/felmaratoni_edzesterv_kezdoknek
ebben mondjuk heti öt futás van, ami szerintem sok.

szerintem itt vannak a legjobbak:
www.futanet.hu/leadlist/edzestervek-felmaratonra
ez a BSI edzésterv bázisa, Saci néni tervei mindig jók.

Domesticdragon · http://domesticdragon.blogspot.com/ 2010.05.11. 07:29:51

Ez klassz idő lett,főleg ilyen terepen!!Köszi a beszámolót!!!!A fröccsel azóta is piszkál az uram,hogy bepiált a hátam.....

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.05.11. 15:24:51

A chipleadást chipanddale-nek olvastam hirtelen. Megyek inkább haza pihenni...

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.05.12. 05:27:40

@BGy: annak Domesticdragon és a többi lány biztos örülne. :D "A letétet kéritek vissza, vagy táncoljunk?"

Domesticdragon · http://domesticdragon.blogspot.com/ 2010.05.12. 06:36:45

@BGy: na,széééép!!!

@rrroka: a beállt izomzatú futófiúk biztos nagyon sikkesen tudnak táncolni :oD
rólam egyébként leszedték,mert nem bírtam lehajolni....úgy nyújtogattam ki magam nagy nehezen....
süti beállítások módosítása